کد خبر 843233
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
اتوبوس

1146 تروریست وابسته به گروه فیلق الرحمن پس از خروج از شهر دوما در غوطه شرقی، عازم استان ادلب شدند.

به گزارش مشرق، شامگاه یکشنبه صدها تن از تروریست‌های فیلق الرحمن به همراه خانواده های خود از شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی دمشق خارج شدند.

بیشتر بخوانید:

پاکسازی 95 درصد غوطه شرقی دمشق پس از 7 سال جنگ و ویرانی+ نقشه میدانی

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که در جریان این عملیات انتقال، 1146 عنصر فیلق الرحمن با 24 اتوبوس، از طریق اردوگاه «الوافدین» از دوما خارج و به ادلب منتقل شدند.

هلال احمر سوریه ناظر بر عملیات خروج تروریستها بود و آنان را به ادلب انتقال داد.

بیرون راندن تروریستهای فیلق الرحمن از شهر دوما درست 24 ساعت پس از آن صورت گرفت که ارتش سوریه اعلام کرد شهرکهای «زملکا، عربین، عین ترما و جوبر» از وجود تروریستها پاکسازی شده است.

طی هشت روز گذشته بیش از 41 هزار تروریست به همراه خانواده هایشان از غوطه شرقی خارج شده اند.

در همین راستا، گفته می‌شود که ارتش سوریه با تروریستهای جیش الاسلام حاضر در دوما به توافق رسیده است که عناصر این گروه به «جرابلس» منتقل شوند.

قرار است که به وضعیت افرادی که تمایلی به خروج از دوما ندارند، رسیدگی شود و نهادهای حکومتی نیز کار خود در این منطقه مجددا آغاز کنند.

بر اساس توافق مذکور، قرار است همه افراد نظامی و غیر نظامی ربوده شده، آزاد و پیکر کسانی که کشته شده اند، تحویل داده شود و تروریستها سلاح سنگین خود را به حکومت تحویل دهند.

تن دادن جیش الاسلام به این توافق که بر اساس شروط دولت سوریه است، معلول پیروزیهای پیاپی نیروهای مقاومت در اقصی نقاط غوطه شرقی است. خاصه اینکه ارتش سوریه توانست خطوط امدادرسانی و حمل و نقل تروریستها را قطع کند.

ساکنان دوما طی چند روز گذشته با برگزاری تظاهراتهای گسترده خواستار خروج عناصر جیش الاسلام از این شهر و آزادسازی افراد ربوده شده بودند؛ چرا که این گروه تروریستی در داخل این شهر همچنان صدها خانواده را گروگان گرفته و از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده میکند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    1 1
    عبادی با مسدود ننمودن مرزهای عراق باعث شهادت مرزبانان ما و کشتار مردم سوریه در شرق رود فرات است هواپیماهای آمریکایی همه از فرودگاه بغداد دارند تغذیه می شوند و به شهر رقه پرواز می کنند
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
      6 0
      و تروریستهای النصره و عرتش عازاد از خاک ترکیه پلید تغذیه میشوند!
  • احمدی IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    1 0
    با جنگ سوریه برام ثابت شد که تجهیزات حرف اول را در جنگ می زنه و گرنه با داشتن سلاح سبک و نیروی ایمان کاری از پیش برده نمی شه با ورود نیروی هوایی روسیه سرنوشت جنگ به نفع بشار اسد تغییر کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس