کد خبر 842221
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
تغذیه کودک

متخصص کودکان با تأکید بر لزوم رعایت موارد تغذیه‌ای در یک تا دو روز ابتدایی ابتلا به اسهال کودکان گفت: هنگام ابتلا به اسهال از مصرف نوشابه‌ها و آب میوه‌های تجاری باید خودداری شود.

به گزارش مشرق، آزاده فهیمیان در ارتباط با درمان اسهال کودکان، اظهار داشت: اسهال گاهی با تب و استفراغ همراه بوده و در مواردی هم ممکن است تب وجود نداشته باشد.

وی گفت: اسهال به دفع آبکی مدفوع و تعداد دفعات بیش از سه بار در روز گفته می‌شود. ‌همچنین بسته به شدت اسهال گاه تعداد دفعات به بیش از 8 بار در روز نیز می‌رسد.

فهیمیان گفت: در اسهال خفیف مقدار آبی که بدن کودک از دست داده زیاد نیست و بنابراین بدن نیاز چندانی به مصرف محلول ORS ندارد.

وی گفت: در اسهال متوسط حدود 5 تا 10 درصد از وزن بدن کودک از دست می‌رود. در این حالت آبی که کودک از دست داده زیاد و تعداد دفعات دفع نیز زیاد است. کودک تشنه بوده و با ولع و میل فراوان محلول ORS را می‌نوشد. 

فهیمیان گفت: در اسهال خفیف تعداد دفعات دفع یک تا دو بار در روز و گاه به سه تا پنج بار در روز می‌رسد که در کودکان زیر یک سال شیر مادر، سوپ و غذاهای معمولی مانند فرنی و در کودکان بالای دو سال نیز تغذیه معمولی باید ادامه یابد.

وی افزود: در اسهال متوسط نیز لازم است در دو ساعت اول ابتلا کمبود مایعات بدن با محلول ORS جبران شود و پس از آن کودک به تغذیه معمولی خود ادامه دهد. حتی کودکانی که با شیرخشک تغذیه می‌شوند می‌توانند شیر خشک را مصرف کند.

متخصص کودکان با تأکید بر لزوم رعایت موارد تغذیه‌ای در یک تا دو روز ابتدایی ابتلا به اسهال گفت: هنگام ابتلا به اسهال از مصرف نوشابه‌ها و آب میوه‌های تجاری جداً خودداری شود.

فهیمیان تأکید کرد: در دوران اسهال کودکان توجه به دو مورد ضرورت دارد. در درجه اول تأمین آب از دست رفته کودک با ORS و دیگر اینکه طی دو تا چهار ساعت اول ابتلا تغذیه کودک برقرار شود تا از کم وزنی و سوء تغذیه کودک ممانعت به عمل آید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس