کد خبر 842167
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
حسگر

به زودی دیگر نیازی به یادداشت مواد خوراکی و کالری موجود در آن‌ها را نخواهید داشت، یک دستگاه فوق العاده پیشرفته و کوچک می‌تواند اطلاعات تمامی خوراکی‌ها و مواد نوشیدنی شما را ثبت کند.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی میل، پژوهشگران به تازگی موفق به ساخت حسگری شده اند که بر روی دندان نصب می‌شود و می‌تواند آمار میزان و نوع خوراکی‌هایی که فرد در روز مصرف کرده است را ثبت کند.

بیشتر بخوانید:

چند راهکار برای خویشتن داری مقابل پرخوری

۷ راه پیشگیری از اضافه‌وزن در تعطیلات نوروز

راهکارهایی ساده برای افزایش متابولیسم بدن

این حسگر در ابعاد ۲ در ۲ میلی متر به شکل مستقیم بر روی دندان نصب و به صورت بی سیم به تلفن همراه وصل می‌شود و می‌تواند اطلاعات را ارسال کند.

حسگر دارای لایه‌ای به نام (bioreponsive) است که مواد مغذی و شیمیایی از خوراکی‌ها را جذب می‌کند، یکی دیگر از نشانه‌هایی که حسگر به کاربر اطلاعات، درباره خوراکی ارسال می‌کند، دگرگونی رنگ حسگر است و پس از آن کاربر می‌تواند به بازنگری درباره مصرف خوراکی‌های خود بپردازد.

این حسگر به وسیله دانشمندان دانشگاه توفتس طراحی شده است و حتی قادر به ثبت اطلاعات میزان مصرف نمک و شکر به وسیله کاربر در طول روز است و می‌تواند جایگزینی مناسب برای وسایلی همچون مچ بند هوشمند باشد.


از دیگر ویژگی‌های این حسگر، نظارت بر سلامت و بهداشت دهان و دندان و تحلیل بزاق دهان و ارسال اطلاعات مورد نیاز به کاربر است و با استفاده از آن فرد دیگر با مشکلی چون بوی بد دهان مواجه نمی‌شود.

این حسگر از سه لایه تشکیل شده است که دارای بخش‌های تفکیک و تحلیل مواد غذایی و نوشیدنی‌ها و نیز آنتن برای ارسال اطلاعات است.


کارشناسان سازنده حسگر همچنین اعلام کرده اند که این وسیله را می‌توان برروی مناطق دیگر بدن از جمله پوست صورت نصب کرد و به این ترتیب به بررسی مواد شیمیایی موجود در آن قسمت پرداخت.

حسگر دندان اکنون تنها دو روز قابلیت استفاده دارد، اما کارشناسان امیدوار هستند در آینده بتوانند قابلیت استفاده از آن را افزایش دهند، محققان هدف از ساخت این حسگر را جلوگیری از چاقی و مصرف مواد غذایی نامناسب، کنترل میزان مصرف قند و نمک، جلوگیری از بروز عفونت دهان و دندان و نیز قابلیت استفاده راحت اعلام کرده اند.

بررسی درباره ساخت این حسگر در مجله (Advanced Materials) به چاپ رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    16 3
    و البته ارسال تمام اطلاعات زندگی شما برای NSA

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس