کد خبر 841870
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰
هدفون

هدفون ها از نظر نوع قرارگیری روی گوش به ۳ دسته هدفون‌های توگوشی، روگوشی و دورگوشی تقسیم می شوند.

به گزارش مشرق، خرید یک هدفون خوب و کاربردی بگونه ای که بتواند لحظات خوبی را به یادگار بگذارد و مدت زمان زیادی را در خدمت گوش ها باشد، جزء دغدغه های بعضی افراد و بخصوص جوانان است که باید پارامترهای مختلفی را مد نظر قرار داد، مانند:

نوع نیاز کاربر، نوع قرارگیری روی گوش، جنس سرگوشی‌ها، طراحی ارگونومیک، ابعاد و وزن، کیفیت صدایی که پخش می کند ، نوع اتصال آن، قیمت ، تولید کننده صدا، رنج فرکانس، امپدانس آن.

هدفون ها از نظر نوع قرارگیری روی گوش به ۳ دسته تقسیم می شوند: هدفون‌های توگوشی، روگوشی و دورگوشی

هدفون‌های توگوشی: این هدفون ها معمولا کوچک و سبک هستند و در نزدیک‌ترین فاصله با لاله‌ی گوش شما قرار می‌گیرند.

شاید مشکلی که در زمان استفاده از این هدفون ها ایجاد شود، شنیده شدن صداهای بیرونی باشد.


هدفون‌های دورگوشی: این هدفون ها معمولا بزرگ و سنگین هستند و کاملا فضای گوش شما را دربر می گیرد و نمی گذارد شما صدای اطرافتان را بشنوید.


هدفون‌های روگوشی: این هدفون ها در رده بین هدفون های توگوشی و دورگوشی قرار می گیرند که سهولت کار و استفاده از یک هدفون را برای شما به همراه دارد، البته اگر بخواهید بصورت کوتاه مدت از آن ها استفاده کنید.

تولید کننده صدا:


هدفون‌ها برای تولید صدا از پرده‌ یا دیافراگم‌ استفاده می‌کنند که به آن ها درایو گفته می شود.


هر اندازه یک هدفون کوچک‌ باشد، کار گذاشتن درایوهای مناسبی که بتوانند صداهای مختلف را به درستی تولید کنند سخت‌تر است و همین امردلیلی برای تعیین قیمت هدفون‌ها است.


هدفون‌های معمولی و ارزان‌قیمت تو گوشی معمولا از دو درایو برای تولید صداهای بم و زیر استفاده می‌کنند، هدفون‌های سطح بالا تا شش درایو مجزا دارند که هر یک وظیفه تولید یک حوزه مشخص فرکانسی را دارد.

رنج فرکانسی:


رنج فرکانسی یا محدوده صداهایی که توسط هدفون قابل تولید است به صورت دو عدد کوچک و بزرگ، مثلا ۵ تا ۳۵۰۰۰ هرتز مشخص می‌شود که عدد کوچک‌تر صداهای بم و عدد بزرگ‌تر صداهای زیر قابل تولید را نشان می‌دهد.


در این صورت هرچقدر عدد اول کوچک‌تر و عدد دوم بزرگ‌تر باشد، هدفون می‌تواند صداهای بم و زیر بهتری را تولید کند و در نتیجه صدای بهتری را می شنوید.

امپدانس :


امپدانس عددی است که میزان توان لازم برای فعال‌کردن درایوها را نشان می‌دهد که هدفون برای استفاده با کدام دستگاه‌ها مناسب است.


امپدانس پایین به معنی انرژی کمتر برای تولید صدا است و به همین سبب هدفون‌های دارای امپدانس پایین برای کار کردن با گوشی، پلیر یا سایر دستگاه‌های قابل‌ حمل که توان خروجی محدودی دارند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.


در مقابل ، امپدانس بالا به معنی نیاز به آمپلی‌فایر برای بهره ‌بردن از تمام توان هدفون‌ است که پیشنهاد می کنیم اگر برای کاربردهای معمولی به دنبال یک هدفون می گردید، سعی کنید هدفونی را انتخاب کنید که امپدانس پایین‌تر از ۷۰ اهم داشته باشد و اگر صدای بلند و فراگیر با امکان اتصال به آمپلی‌فایر مد نظر شماست، به دنبال امپدانس بالاتر بگردید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
    0 0
    سلام من از نوع رو گوشی استفاده میکنم و از تو گوشی متنفرم لطفا ایا کسی هست که توضیح بده کدامیک از این سه نوع بهتر هستند و اسیب کمتری به گوش میزنند. ممنونم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس