کد خبر 841658
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
جمیز ماتیس نمایه

وزیر دفاع آمریکا بر لزوم دستیابی به راه حلی برای پایان دادن به جنگ یمن تاکید کرد.

به گزارش مشرق، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه عربستان – کشوری که رهبری عملیات نظامی تحت حمایت آمریکا در یمن را برعهده دارد -  را بخشی از راه حل یمن خواند.

ماتیس در پنتاگون به خبرنگاران گفت که دستیابی به یک راه حل سیاسی برای جنگ یمن یک نیاز فوری است. وی در اینباره با حمایت کامل از ریاض گفت: ما باید نیروی تازه‌ای به تلاش‌ها برای یافتن راه‌حل صلح‌آمیز در یمن بخشیده و در این ارتباط از شما حمایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مذاکراتش به موضوع تلفات غیرنظامی در یمن نیز اشاره خواهد کرد گفت: ما به دنبال پایان دادن به این جنگ هستیم، و این حرف آخر ماست. ما به دنبال پایان دادن به این جنگ با شرایط مثبت برای مردم یمن و در عین حال امنیت برای کشورهای شبه جزیره ( عرب) هستیم.

ماتیس با قطعنامه سنا مبنی بر درخواست برای پایان دادن به حمایت از ائتلاف عربستان در یمن مخالفت کرد و گفت که این اقدام با افزایش تلفات غیرنظامی غیرسازنده بوده و علاوه بر به خطر انداختن همکاری‌های ضد تروریستی باعث افزایش حمایت ایران از حوثی‌ها خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه آیا نگرانی مربوط به تلفات یمن را منتقل خواهد کرد یا خیر گفت که آمریکا درحال همکاری با فرستاده جدید سازمان ملل در امور یمن است و تلاش می‌کند که به یک راه‌حل سیاسی برای جنگ داخلی یمن دست یابد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس