کد خبر 723150
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۰
جیمز ماتیس

وزیر دفاع آمریکا در اولین نشست سطح بالا با نخست وزیر ترکیه از زمان اعلام تصمیم واشنگتن برای تجهیز تسلیحاتی کردهای سوریه، اعلام کرد که آمریکا به حفاظت از امنیت ترکیه متعهد است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «رویترز»، درحالیکه دولت ترکیه از تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر تجهیز تسلیحاتی جنگجویان کرد سوریه در جنگ علیه داعش عصبانی است، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) به «بن علی ییلدریم» نخست وزیر ترکیه در لندن گفت که واشنگتن به حفاظت از آنکارا به عنوان متحد خود در ناتو متعهد است.

بر اساس این خبر، جلسه تقریبا نیم ساعته ای در لندن با حضور وزیر دفاع آمریکا و نخست وزیر ترکیه با محور سومالی برگزار شد که به نظر می رسد عالی رتبه ترین سطح مذاکرات بین واشنگتن و آنکارا نیز از روز سه شنبه هفته جاری و زمان اعلام تصمیم واشنگتن به تجهیز کردهای سوریه تاکنون بوده است.

ترکیه چهارشنبه از آمریکا خواست تا در تصمیم خود برای تسلیح کردهای سوریه بازنگری کند و این تصمیم آمریکا را تهدیدی علیه امنیت این کشور ارزیابی کرده بود.

خشم ترکیه از تصمیم آمریکا برای ارسال تسلیحات سنگین برای کردهای وای پی جی، در شرایطی است که اردوغان قصد دارد هفته آینده در واشنگتن با ترامپ دیدار و گفتگو کند.

این اقدام ترامپ با هدف حمایت از کردهای سوریه برای عملیات آزادسازی شهر رقه بوده است.

وزارت دفاع آمریکا، سه‌شنبه اعلام کرد، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور، دستور ارسال سلاح به نیروهای کُرد وابسته به حزب «اتحاد دموکراتیک سوریه» را صادر کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
    2 7
    مردم ترکیه خودشان بلدند امنیت خودشان را دایر کنند به خیر شماها امید نیست مرحمت نمائید شر نرسانید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس