رییس‌جمهور آمریکا باراک اوباما با انتشار یادداشتی به طور رسمی حقوق هم‌جنس‌گرایان را به رسمیت شناخته و از کلیه وزارت‌خانه‌ها و نهادهای آمریکا خواست تا نسبت به تحقق حقوق جهانی قوم لوط تمامی تلاش خود را بکار بندند.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، باراک اوباما از زمان تصدی سمت رئیس‌جمهوری آمریکا تلاش کرد تا به ازدواج هم‌جنس‌گرایان و لواط کردن آنها، جنبه رسمی بخشیده و اقدامات این قوم را مساوی با حقوق بشر معرفی کند.

در همین راستا، کاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «رئیس‌جمهور و دولت وي در برداشتن موانع موجود در برابری، مبارزه با تبعیض بر اساس گرایش جنسی و هویت جنسیتی، و تعامل با جوامع هم‌جنس‌گرا در سراسر کشور مصمم می‌باشند. همان‌طور كه رئیس‌جمهور به صراحت در سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر سال جاری اعلام نمود، اين تصميم دولت، براي دفاع از حقوق هم‌جنس‌گرایان تنها به مرزهای ما نيز محدود نمی‌شود. وي اظهار داشت: به دليل اين كه هیچ کشوری نباید حقوق مردم را به خاطر اين كه چه كسي را دوست دارند انكار نمايد، ما باید برای احقاق حقوق هم‌جنس‌گرايان در سراسر جهان ايستادگي نماييم.»

باراک اوباما با انتشار یادداشت رسمی، كه صریحاً كليه سازمان‌های فدرال در خارج آمریکا را شامل می‌شود، حصول اطمينان از تلاش‌های دیپلماتيك و کمک‌های خارجی ایالات متحده در ترویج و محافظت از حقوق هم‌جنس‌گرایان را خواستار شد. این يادداشت تعيين‌كننده مسير اولین استراتژی دولت آمریکا برای «مبارزه با نقض حقوق انساني هم‌جنس‌گرایان در خارج از کشور» اعلام شده است.

اين یادداشت به وزارت امور خارجه، وزارت خزانه‌داری، وزارت دفاع، وزارت دادگستری، وزارت کشاورزی، وزارت بازرگانی، وزارت بهداشت و خدمات انسانی، سازمان امنیت داخلی، آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، شركت چالش هزاره، بانک صادرات و واردات، نماینده بازرگانی ایالات متحده، و دیگر سازمان‌هایی كه احتمالاً توسط اوباما تعیین می‌شوند، ابلاغ خواهد شد.

یادداشت اوباما سازمان‌های مختلف آمریکا را به حركت در مسيرهاي زير توصيه می‌نماید:

مبارزه با اعلام هم‌جنس‌گرایي به عنوان يك جرم و یا تبعيد به خارج از کشور.

حمایت از هم‌جنس‌گرایان پناهنده و پناه‌جوی آسیب‌پذیر.

افزايش کمک‌های خارجی براي محافظت از حقوق بشر و پیشبرد عدم تبعیض.

حصول اطمینان از پاسخ سریع و هدفمند ایالات متحده در قبال نقض حقوق انساني هم‌جنس‌گرایان در خارج از کشور.

تعامل سازمان‌های بین‌المللی در مبارزه با تبعیض عليه هم‌جنس‌گرایان.

ارائه گزارش پیشرفت.


حتی قبل از اين یادداشت نيز، سازمان‌های ایالات متحده برای ترویج حقوق هم‌جنس‌گرایان در سراسر جهان تلاش می‌کردند. در ژانویه 2009، کلینتون، وزیر امور خارجه، دستورالعمل قهرماني جامع حقوق بشر در وزارت امور خارجه را اعلام نمود، که شامل حفاظت از حقوق همجنسگرایان نيز می‌شد. کلینتون همچنین در حمایت از هم‌جنس‌بازان مدعی شده بود: «حقوق بشر یعنی حقوق هم‌جنس‌بازان، و حقوق هم‌جنس‌بازان یعنی حقوق بشر.»


طبق اعلام کاخ سفید، وزارت خارجه آمریکا تاکنون در این زمینه به صورت جهانی دست به اقدامات ذیل زده است:

تعامل دو جانبه و منطقه‌ای از طريق سفارتخانه‌های ایالات متحده، جامعه مدنی و سازمان‌های چند جانبه براي تشویق کشورها برای لغو یا اصلاح قوانین مربوط به رفتار با همجنسگرایان یا اعلام همجنسگرایي به عنوان يك جرم جنایی.

تقویت حقوق بشر همجنسگرایان در مجامع چندجانبه، از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد. در ماه ژوئن سال 2011، ایالات متحده، آفریقای جنوبی، و يك گروه فرامنطقه‌ای از حامیان مشترک، اولین قطع‌نامه شورای حقوق بشر سازمان ملل را در خصوص حقوق هم‌جنس‌گرایان به تصويب رساندند.

سفارتخانه‌های ایالات متحده، حمایت ایالات متحده از حقوق همجنسگرایان از طریق دیپلماسی عمومی نوآورانه را اعلام كرده است. سفرا و سفارتخانه‌ها براي میزباني بحث‌های عمومی و میزگردهای تخصصي، انتشار تبليغات و حمايت از رویدادهای افتخاري تلاش می‌نمایند.

حمایت از مدافعان حقوق هم‌جنس‌گرایان و گروه‌های جامعه مدنی، با کمک به برنامه‌ریزی و حمايت مالی، از جمله تلاش براي مستندسازي موارد نقض حقوق بشر، ایجاد مهارت‌های وکالت، ارائه وکلاي قانوني و در صورت لزوم، كمك به نقل مکان اين افراد.

ارائه گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر هم‌جنس‌گرایان و تهیه گزارش‌های خاص حقوق بشر مربوط به كشور.

تقویت پرسنل وزارتي و سیاست‌های کنسولی. وزارت امور خارجه آمریکا طیف وسیعی از مزاياي قانونی و کمک هزینه‌های موجود براي شرکای هم‌جنس‌باز داخلی بخش خدمات کارکنان خارجی، كه در خارج از کشور خدمت می‌کنند را گسترش داد. ایالات متحده همچنین هویت جنسیتی را در سیاست‌های فرصت‌های برابر اشتغال دولت فدرال در سال 2010 گنجانده است.

حمایت از پناهندگان، پناه‌جویان و مهاجران همجنس‌گرا از طریق استراتژی حفاظت كه توسط ديگر سازمان‌های دولت ایالات متحده، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان و سازمان‌های غیر دولتی اجرا می‌شود.

برای دریافت یادداشت رسمی اوباما اینجا کلیک کنید.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • باكي ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    الهم عجل لوليك الفرج...
  • حامد ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    1 0
    قَالوُا يَا لوُطُ.. إِنَّ مَوْعِدَهُمُ الصُّبْحُ؛ أ لَيْسَ الصُّبْحُ بقَرِيب..؟ فرشتگان فرستاده پروردگار گفتند: اي لوط.. همانا موعد آنان صبحگاهان است؛ آيا صبح، نزديک نيست..؟ بايد منتظر چيزي مثل بارش سنگ و زير و رو شدن کشورهای کفر باشيم.. به اميد ظهور مولايمان...
  • سيروس ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    كلآ از اوباما و لابي صحيونيست اين چيزا بعيد نيست . خاك بر سرشون . اگر شهوت و همجنسگرايي رو از اينها بگيرن ديگه هيچي ندارن . همشون برن به جهنم .
  • بهروز ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    1 0
    پس چرا بعضی داخلیها خواهان دوستی با اوباما هستند .نکنه اینهاهم ...
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    چشم آل سعود روشن!!!!
  • محمد آقا ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    احتمالا دلش شـــوهـــر می خواسته، این کارو کرده که زودتر کارش راه بیفته...!!
  • علی ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    همجنسگرایی , نتیجه پروبال دادن به هر تفکر منفی ست . نه خدادادیست و نه جزء قوانین طبیعت که دو جنس و قطب مخالف گرایش بهم داشته باشند . اینجاست که قوانین زنای ذهنی در اسلام به خوبی مبین این قضیه است و به کمک غربی ها میاد . حدود و احکام الهی و اسلامی به خدا خوبه . حداقل اینکه به این روز تاریک منتج نمیشه . یا حق .
  • haya ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    این از مظاهر دموکراسیست . بخاطز 1 مشت رای بیشتر. این یکی از دلایل بیشمار مردود بودن دموکراسی است .
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    عجب کثافتهایی هستند اینها روی قوم لوط را سفید کردند از خباثت و کثافت
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    قابل توجه بعضي از روشنفكران بزدل و احمق كه به امريكا و غرب دل بسته اند اين هم سند افتخارشان
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    چه ربطی داشت؟ این آقا با این کارش نشان داد که به حقوق افراد هر چند گمراه احترام گذاشته و نشانه فهم و شناخت امپریالیزم از نیازهای آدمی است کاری به بدیش نداشته باش. ببین دنبال احقاق چه حق خوبی برای خودت می توانی باشی که تا حالا یادت رفته و زیر پا لهت کرده اند این است که ارزش است نه حمله به این و آن.
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    حتی اگر بخوای رویکرد دینی و مذهبی نداشته باشی، آیا اینکه انسان رو از حیوان هم کمتر در نظر بگیرند و کارهایی رو براش مجاز بدونند که حتی در میان حیوانات هم انجام نمیشه از نظر تو اسمش احیای حق و حمایت از حقوق بشره؟ اینها همش ناشی از این تفکر اومانیسم که باعث میشه چنین کارهای دون تر از حیوانیت هم برای انسان تبدیل به مسئله ای عادی و حتی عالی بشه و سعی کنه تا اون را در قالب حقوق به اصطلاح بشر به دیگران بخورونه. البته شاید بهتر باشه به جای واژه «حقوق بشر» از اون به عنوان «حقوق دون بشر» نام برد
  • n-j ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    عده اي مثل اين آقا ويا خانم كه فكر ميكنند تمام دنيا باطل وتنها خودشان حق هستند اينچنين به خودشان حق ميدهند كه به اعتقادات ديگران توهين كنند واقعا برات متاسفم
  • سید محمد ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    ‌های مستر گوبا چنان شیفته بی قیدی آنها شده ای که حتی زشت ترین کارهای آنها را قابل توجیه میدانی ... با این بی منطقی یک جانی هم می تواند جانیانی مانند خود را جمع کتد و به رییس جمهور قوم لوط ((به بیان شما امپیریالیزم ))‌ حالی کند که حقوق جانیان را در نیاز به خونریزی و قتل برسمیت بشناسد . نظرت درباره جمع آوری انسان های ضعیفتر و بی دفاع تر برای رفع عطش این افراد به خونریزی چیست ؟ نظرت درباره برسمیت شناختن حقوق زنای محارم چیست ؟ این را که خیلی وقت است رییس تان برسمیت شناخته ... حیف امریکای ترومن ... حیف آمریکای آزاد ... مانند شما هر چند ... چند صباحی هر کار دلتان بخواهد می کنید و هر لذت کوتاه مدت شیطانی را هم تجربه می کنید اما با بالا رفتن عمرتان دچار حسرت خواهید شد و با مرگتان وارد دنیایی خواهید شد که هیچ توشه ای برایش نیاندوخته اید .
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    کثیفتر از خوک اینا هستند.بدبخت خوک اسمش بد در رفته
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    کسانی که( اپزیسیون) تمایل به پناهنده شدن دارن میتونن با استفاده از (بند 2) از ایران به امریکا پناهنده شن ! البته شاید امتحان ورودی هم ازتون بگیرن
  • yaser ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    D:
  • yaser ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    ajaaaab yani migi ke bayad be etegadate lavat konandegan ham ehteram gozasht? aghaye n-j? inkar ro hatta heyvanam nemikone che berese be ensan hamegiye ma barat motasefim vagean ke cheshat az bas kofr ro dide adat karde
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    صد البته زیاد هم هستند زیادددد
  • سردار تنها ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    یک سال و نیم پیش بود... که آمدی و خودت را دل ما جا کردی در ایران و اروپا و امریکا شکوفا کردی هر وقت که طلوع کرد آفتاب از سوی مشــــرق یادم آمد خبری در راه است از کوی مشــــرق.. جـهـادتـان که واقـعا اســـلامـی ایست مقاومت،همچو جنگ و بچه حزب ا.. ایست.. از شما آموختم که دین از سیاست جدا نیست از نظر ها پیداست که سـیـد علـی تنها نیست تیترهای انحرافی و جوانفکر و بقایـــی کـارهای نه چـندان جـالب مشایـــی... آری با این تیترها بود که در دلم جا شدی در زمان انـحـراف بود که پیدا شدی... تقديم به تمتام مشرقي ها و آقاي..... majnon44.mihanblog.com
  • مهدی ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    دوستان فقط برای فرج دعا کنید که فرج امام زمان (عچ) فرج ما نیز خواهد بود اینان هر کاری که خدا منع کند را رواج می دهند
  • هادی اسدی ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    کی شوهر اون میشه ه ه هه ه ههههههووووووووو
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    وخدا انسان را ازاد افرید
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    بله آزاد آفرید اما امر و نهی و در پی آن جهاد هم خدا لازم و مجاز دانست
  • محمد آقا ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    و خــدا انسان را آزاد آفــرید، و گفت انــسان آدم شـود، نه اینــکه روز به روز حیـوون تر شود...
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    و منافق از هز چیزی به صورت ابزاری بهره میبرد
  • haya ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    وایضا حیوان را
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    1 0
    همجنسگرایان هم مثل ما ادم هستند و حق زندگی دارند
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    بهتره خودت و اونا رو قاطیه ما نکنی اگر آدم بودن دست به انجام چنین کارهایی که حتی حیوانات هم انجام نمیدهند نمیزدند
  • m.f ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    نخیر نه شما (همجنس بازها) ادم نیستید حتی حیوان هم نیستید شما کسانی هستید که دست شیطون را از پشت بسته اید و به شیطون گفته اید که برو ما پشته سرت هستیم
  • مهدی ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    درسته اما هنر اینه که در عین آزادی بتونی نفست رو کنترل کنی تو هم اگه به هم جنس بازی علاقه داری بگو برات پناهندگی بگیریم بری اونجا بهت خوش بگذره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مهدی ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    جرا مخالف؟ شما نمی خواهید امام زمان اروحنا فداه ظهور کند؟ لعنت بر شما العجل العجل یابن رسول ا...
  • ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    متأسفانه کلاً در ایران مردم تصوری از مفهوم و واقعیت همجنسگرایی ندارند. برای توضیح اولیه میگم: همنجسگرایان حدود 8% از مردم جهان را شامل میشوند که اصلاً تمایلی به برقراری رابطة جنسی با جنس مخالف ندارند. این عدم تمایل از ابتدای زمان بلوغ جنسی وجود دارد. این تفاوت در حیواناتی مانند گوسفند و پنگوئن هم بسیار شایع است. یه کمی مطالعه کنید و کورکورانه نظر ندید.
  • مهدی ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    ما نفهمیدیم این آخر تونست برای دخترش یه سگ پیدا کنه؟ نکنه سگه ماده است که با دخترش هم جنس باشه!!!!!
  • مهدی ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    شاید خواستار هم جنس بازی هستند؟
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    به نظرمن رواج این امربنیان خانواده روازبین می برده وباعث نابودی نسل انسانها میشه.اصلا چراخداوند انسانهارو از دو جنس مخالف آفرید؟ویا اصلا چراخدواندازهر موجودی جفت آفرید؟این رو هرعقلی می تونه جواب بده.باراک خواسته بااین کار یک ژست به اصلاح حقوق بشری بگیره و رای خیلی از همجنس بازای آمریکایی روبخره.ایناکه به فکر ملت و دین و... نیستند.
  • سارا ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    هر گردی گردو نیست هر آدمیزادی گوهر وجودی انسانیتو نداره و الا قاتلا دزدا روسپی ها و همه بزهکارای عالم هم ظاهری انسانی دارن اما کدومک از اینجور آدمارو میشناسی که کسی بهشون ظن انسان شریفو ببره تاسف تاسف تاسف برای نظرت
  • سعادت ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    بله عزیزم شما هم آزادی جنایت کنی فحشا کنی چون آزادی اما نگو خدا انسان رو آزاد آفرید چون اگه اعتقاد داشتی خدا انسان رو آفریده میدونستی که در برابر هر عمل و رفتار انسان خدا پاداش و مجازات تعیین کرده
  • علی ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    مثل اینکه حق تو رو هم خوردن . شما اگه از این حقا می خوای بفرستیمت همونجا . اونا حق تو رو هم بهت میدن. ما از این کثافت کاریها اینجا نداریم. یا حق
  • yaser ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    nakone fek mikardi ke be fekre dinan? :D
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    من هم می خوام حقم را از تو بگیرم. کجا می تونم پیدات کنم؟
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    اگه که تو واقعا به خدای اعتقادی داشتی همچین حرفی رو نمیزدی بله خدا انسان رو آزاد آفرید اما خود همین خدایی که تو در موردش صحبت میکنی همجنس بازی را منع کرد و اون را مساوی یک عمل شیطانی قرار داد و براش هم مجازات تعیین کرد
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    اه اه. آدم چندشش میشه به خدا!
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    بیماری ها وتوجیحات پزشکی رو چی میگید
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    ای فاسد مخنث
  • ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    باتوجه به ادبياته نظرهاي اين صفحه بي ادبي و بددهني بين ما ايرانيها بيداد ميكند!!!
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    آقاي چی؟!؟
  • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    ازاد نه آشغال!
  • ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    متاسفم پس تو هم از خیل آدمها و انسانها خارج شدی
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    اگر معنی آزادی را میدانستیم برای قداستش خم میشدیم ولی بعضی مثل این ناشناس این کلمه مقدس را به گند کشیدند
  • کیا ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    2 0
    گرایش از خداوند است نه از انتخاب همه از حق زندگی برخوردارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس