100 حقیقت جام جهانی - بخش 86

«ویتوریو پوزو» تنها مربی تاریخ است که موفق به فتح 2 جام جهانی فوتبال شده است.

ویژه نامه جام جهانی مشرق - بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال از ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد ۹۷) در روسیه آغاز خواهد شد و ۳۲ تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرطرفدار توپ گرد را خواهند نوشت.

از امروز قصد داریم در ۱۰۰ بخش(روز) روزشمار جام جهانی ۲۰۱۸ که بخشی از آن در سایت FIFA منتشر می شود را از ۱۰۰ روز مانده به این رویداد مهم با عنوان«صفر تا ۱۰۰ جام جهانی» به رشته تحریر درآوریم بدین صورت که هر روزی که به جام جهانی نزدیک تر می شویم عدد آن روز را که نمایانگر یک شخصیت یا یک اتفاق تاریخی در این تورنمنت معتبر است را شرح می دهیم. تا روز افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ با ۱۰۰ اتفاق و شخصیت مهم تاریخ جام جهانی با مشرق همراه باشید.

برنامه کامل مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه +ساعت به وقت تهران


۸۶ روز مانده به جام جهانی ۲۰۱۸

به گزارش مشرق،  در سال ۱۸۸۶ یکی از بزرگترین مربیان تاریخ فوتبال در تورین ایتالیا به دنیا آمد. «ویتوریو پوزو» سرمربی فقید تیم ملی ایتالیا که خالق تاکتیک در فوتبال است در دو جام جهانی ۱۹۳۴ و ۱۹۳۸ موفق به کسب دو قهرمانی پیاپی برای لاجوردی پوشان شد و نام خود را در تاریخ فوتبال دنیا جاودانه کرد، چرا که تا کنون هیچ مربی دیگری موفق به کسب دو قهرمانی نشده است. پوزو در سال ۱۹۶۸ در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

اگر آلمان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه موفق به کسب قهرمانی شود آن وقت «یواخیم لوو» یک رکورد ۸۰ ساله را خواهد شکست و او هم در کسب دو عنوان قهرمانی با «پوزو» شریک خواهد شد!

به همین بهانه سایت فیفا کلیپی با عنوان «استاد قدیمی ایتالیا» را منتشر کرده که در ادامه می بینید:




به گزارش مشرق، جام جهانی ۸۶ مکزیک نه تنها به خاطر عملکرد بی نظیر دیگو آرماندو مارادونا بلکه به خاطر اتفاقات دیگری هم که در این رقابت ها روی داد، در یادها ماندگار شد.

در این رقابت ها که با درخشش مارادونا و با قهرمانی آرژانتین به پایان رسید، تیم مراکش یکی از شگفتی سازان بزرگ لقب گرفت؛ این تیم که در مرحله گروهی با تیم های انگلیس، لهستان و پرتغال همگروه شده بود، توانست با تساوی مقابل انگلیس و لهستان و شکست ۳-۱ پرتغال به عنوان نخستین تیم آفریقایی در تاریخ نه تنها به دور دوم صعود کرد بلکه صدرنشین گروه خود نیز لقب گرفت.

روزشمار جام جهانی

این تیم شگفتی ساز در مرحله یک هشتم نهایی در مقابل آلمان غربی، یکی از دو فینالیست نهایی، یک بر صفر شکست خورد و حذف شد، اما این اتفاق موجب شد مرزها شکسته شود و از آن به بعد همواره تیم های آفریقایی به پای ثابت مراحل حذفی مسابقات جام جهانی تبدیل شوند. کامرون در جام ۹۰ تا جمع هشت تیم رسید، نیجریه در جام های ۹۴ و ۹۸ و در جام ۲۰۱۴ به همراه الجزایر در یک هشتم نهایی حذف شد، سنگال در جام ۲۰۰۲ شگفتی ساز شد و تا جمع ۸ تیم رفت، غنا هم در جام های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ به ترتیب در یک هشتم و یک چهارم نهایی حذف شد. آیا امسال در روسیه یک تیم آفریقایی به جمع ۴ تیم خواهد رسید؟

در همین رابطه بخوانید:

شماره ۱۰۰؛ دو تیم خاص تاریخ جام جهانی! +فیلم

شماره ۹۹؛ نقطه عطف تیمهای آسیایی در جام جهانی +فیلم و جدول

شماره ۹۸؛ افتخار دست نخورده فرانسه +فیلم

شماره ۹۷؛ بازی شانس +فیلم

شماره ۹۶؛ ۹۶ بازیکن برای یک افتخار بزرگ +فیلم

شماره ۹۵؛ دو گل دیر اما کارساز تاریخ جام جهانی! +فیلم

شماره ۹۴؛ آمریکا تاریخ فوتبال را تغییر داد! +فیلم

شماره ۹۳؛ ۹۳ هزار تماشاگر بحث برانگیزترین گل تاریخ جام جهانی +فیلم

شماره ۹۲؛ اسپانیا در نزدیکی یک قرن گل! +فیلم

شماره ۹۱؛ دروازه‌بانی که غیرممکن را اثبات کرد! +فیلم

شماره ۹۰؛ رکورد دست نیافتنی یک دروازه‌بان در جام جهانی +فیلم

شماره ۸۹؛ بازیکنی که با یک دقیقه بازی قهرمان جام جهانی شد +عکس و فیلم

شماره ۸۸؛ طلایی‌ترین تعویض تاریخ فینال جام جهانی +فیلم

شماره ۸۷؛ سریعترین گل تاریخ فینال جام جهانی +فیلم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
    2 2
    خخخخخخخخخخخخخخخ - مشکل بشریت حل شده یا خلاق بگوئید - جمع کنید این واژه های مسخره را - واژه های علمی دارای بار ارزشی علمی را می آورید در لگد زدن به یک کیلیو باد مضحکه می کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس