کد خبر 841266
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
چاووش اوغلو نمایه

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد، آنکارا اجازه نخواهد داد که اموال ساکنان عفرین در شمال سوریه، سرقت شود و یا با آنها رفتارهای غیر انسانی صورت بگیرد و ما در این خصوص حساسیت داریم.

به گزارش مشرق، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز سه شنبه طی سخنانی اعلام کرد که اجازه نخواهیم داد، اموال و دارایی اهالی عفرین به یغما برده شود و با آنها رفتارهای غیر انسانی شود.

چاووش اوغلو این اظهارات را در واکنش به بیانیه دیروز وزارت خارجه سوریه درباره غارت اموال اهالی عفرین در پی حملات ترکیه عنوان کرده است. 

وزارت خارجه سوریه دیروز دوشنبه با ارسال دو نامه به شورای امنیت و سازمان ملل اعلام کرد که «نیروهای مهاجم ترکیه پس از دو ماه حمله به عفرین، بر این منطقه سیطره پیدا کردند و نتیجه این اقدام غیرقانونی این است که هزاران نفر از اهالی عفرین کشته و زخمی و ده‎ها هزار نفر آواره شده‎اند.»

بیشتر بخوانید:

خط و نشان اردوغان برای آمریکا درباره عفرین

در ادامه بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است که «در چارچوب جنایت هایی که نیروهای ارتش ترکیه در راستای سیاست پاکسازی نژادی مرتکب شدند، اموال و دارایی بسیاری از شهروندان سوری ساکن عفرین غارت و منازل آنها ویران شده است که این جنایت جنگی و ضد انسانی است.»

مولود چاووش اوغلو در بخش دیگر از اظهارات روز سه شنبه خود تاکید کرد که تصمیم دارد با همتای آمریکایی جدید خود یعنی مایک پامپئو دیداری داشته باشد.

به گزارش شبکه تلویزیونی «تی آر تی»، او در واکنش به ابراز نگرانی «شدید» آمریکا درباره رویدادهای عفرین گفت: آمریکا نگران است چون وارد جنگ علیه تروریست ها شده‏ایم؛ تروریست‏هایی که آمریکایی‎ها از آنها در منطقه حمایت می‌‏کنند.

وزیر خارجه ترکیه پیشتر از واشنگتن خواسته بودیم که از حمایت تروریست ها دست بردارد، اما متاسفانه به نصیحت ما گوش نداد.

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه بیانیه‎ای درباره حملات ترکیه به منطقه عفرین واقع در شمال غربی سوریه که اغلب اهالی آن کُرد هستند، صادر کرده است.

به گزارش روسیاالیوم، در این بیانیه آمده است که «آمریکا به شدت نگران رویدادهای منطقه عفرین در شمال سوریه است و به نظر می رسد تعداد زیادی از ساکنان آن با توجه حملات ارتش ترکیه فرار کرده‎اند.»

وزیر خارجه ترکیه همچنین اعلام کرد که «ما نه تنها خواستار خروج آمریکا از منبج استان حلب هستیم، بلکه خواستار خروج شبه نظامیان کُرد از این منطقه هستیم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
    31 71
    سناریوی دوم مغولی اجرا میشود...... مغولها مهربان میشوند و بعد از کشتن مردها به سراغ زنها میروند.... وکلا اینگونه جمعیت شان زیاد میشود...... حتی ممکن است بگویند هیچ مردی در کره خاکی وجود نداشته... نفرت بر این قوم متجاوزوحشی... که تاریخش همیشه در حال تکراره......
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
      59 13
      بعد از شکست در عفرین منتظر شکست در منبج باشید زر هم نزنید یاشاسین ارتش ترک
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
      59 0
      هر قومی وابسته به مردانش و رهبرانش است صالح مسلم و دیگر رهبران کرد متاسفانه زنان کرد را به چند میلوین دلار بی ارزش در بانکهای امریکا و اسرائیل فروختند وگرنه می توانستند با پایین کشیدن پرچم اسرائیل و بلند کردن عزت یعنی مقاومت امروز بسیار شرافتمندانه در سوریه زندگی کنند
    • US ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
      10 53
      بله دقیقا مثل کشتار ارمنی های آناتولی- ترکیه از عفرین خارج نخواهد شد دقیقا مثل شمال قبرس
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
    18 0
    امریکا چرا نگران یمن نیست
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
    42 10
    خلاصه ایران و ترکیه باید بر دولت عراق فشار بیاورند که عبادی نگذارد هواپیماهای امریکایی از فضای عراق استفاده کرده و تسلیحات برای تروریستهای پژاکی و پ ک ک در شمال سوریه و بارزانی در شمال عراق بفرستند
    • AE ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
      52 25
      خردوغان از تروریستهای النصره و داعشی و..... حمایت می کنه اشکالی نداره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس