تحولات عراق - کرکوک

نیروهای عراقی در ۲۱ روز گذشته در سلسله عملیات های مختلف در استان کرکوک (الریاض، الرشاد و الحویجه)، حدود ۸۷ تن از تروریست های داعش را به هلاکت رساندند.

به گزارش مشرق، مناطق مختلف استان کرکوک عراق در هفته های گذشته، نا آرامی های قابل توجه ای را پشت سر گذاشت و نیروهای بسیج مردمی و پلیس فدرال پس از ۱۰ روز عملیات سنگین توانستند با پاکسازی روستاهای حومه شهر راهبردی «الحویجه» از لوث وجود هسته‌های خاموش داعش، امنیت را به بخش‌هایی از غرب استان کرکوک بازگردانند.

در یکی دیگر از عملیات های نیروهای عراقی در غرب استان کرکوک، گروهی از عناصر تروریستی در روستای «خربه عزیز» رصد و شناسایی شدند؛ در جریان این عملیات ۱۰ تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند و مقادیر قابل توجه ای از تسلیحات نظامی کشف و ضبط شد.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای عراقی در ۲۱ روز گذشته در سلسله عملیات های مختلف در استان کرکوک (الریاض، الرشاد و الحویجه)، حدود ۸۷ تن از تروریست های داعش را به هلاکت رساندند که در میان آنان ۱۰ عنصر انتحاری دیده می‌شود.

نیروهای تیپ «۲، ۱۱ و ۱۵» بسیج مردمی در ساعات گذشته، عملیات گسترده‌ای را علیه هسته‌های خاموش گروه تروریستی داعش در روستاهای جنوب منطقه «الریاض» آغاز کردند و تاکنون امنیت ۶ روستا را به طور کامل تامین کردند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

در این عملیات مقادیر زیادی مواد منفجره و تجهیزات نظامی کشف و ضبط شد؛ نیروهای بسیج مردمی همچنین ۴ تونل تروریست‌ها را در روستاهای جنوبی حومه منطقه «الریاض» منهدم کردند.

از سویی دیگر، عملیات گسترده نیروهای عراقی برای پاکسازی و تامین امنیت روستاهای «طویلعه و شالخ عید» در مناطق جنوبی «الرشاد و الریاض» از لوث وجود هسته های خاموش داعش همچنان ادامه دارد؛ تاکنون دهها تله انفجاری به کار گذاشته شده در این محور خنثی شده است.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

از شمال غرب استان نینوا هم خبر می رسد، نیروهای ویژه بسیج مردمی عراق در عملیات دقیق توانستند یکی از مهم ترین پایگاه های تروریست های داعش را در حومه غربی گذرگاه مرزی «تل صفوک» در شرق استان دیرالزور سوریه شناسایی کنند.

نیروهای بسیج مردمی پس از انجام موفقیت آمیز مرحله نخست عملیات، اطلاعات لازم را در اختیار یگان های موشکی و توپخانه قرار دادند و در ادامه پایگاه مهم تروریست ها به نام «دیوان الجند» در محور غربی گذرگاه مرزی «تل صفوک» هدف قرار گرفت و منهدم شد.

براساس اطلاعات به دست آمده، در حملات دقیق یگان موشکی و توپخانه بسیج مردمی عراق، چند انبار سلاح به همراه خودروهای نظامی منهدم شدند؛ حدود ۳۰ تن از تروریست ها از جمله چند فرمانده ارشد داعش در این عملیات به هلاکت رسیدند.

به گزارش مشرق، گروه تروریستی داعش از پایگاه «دیوان الجند» در خاک سوریه، حملات علیه نیروهای عراقی را در گذرگاه مرزی «تل صفوک» و مناطق غربی «سنجار» انجام می دادند؛ در سه ماه گذشته تروریست های داعش در چند مرحله شانس خود را برای اشغال این گذرگاه آزمایش کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
    42 2
    خداقوت و درود بر شیردلان مقاومت
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
      7 25
      اگر اینها دل و جرات دارند بجای زدن تیر خلاص بر سر چند گمراه چچنی پایگاه آمریکایی ها در نجف و کربلا ببندد که همین داعشی ها در انجا آموزش می بینند آیا شیعه ای است از این خبر دق کند؟؟؟
  • ناشناس IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
    23 4
    لبیک یا زینب س خداوند ‍پشت و پناه مدافعان حرم
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
    36 3
    باید یه عملیات بزرگی برا پاکسازی سلیمانیه و اربیل و ... هم شروع کنن
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
    22 2
    لبیک یا زینب(سلام الله علیها)؛ درود بر مدافعان حرم و درود بر حشد الشعبی قهرمان
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
    17 2
    کشور عراق تا روز ظهور آقا امام زمان دچار بحرانه داعش تموم بشه یه بحران جدید براشون پیش میاد
  • سعید IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
    9 0
    خدا حفظشون کنه و خسته نباشی این شیر مردان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس