کد خبر 840707
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
قتل

پسر جوانی که 13 سال قبل، دوستش را با چاقو به قتل رسانده و گریخته بود، از قصاص نجات یافت.

به گزارش مشرق، پسر جوانی که 13سال قبل و درجلسه آشتی کنان، دوستش را با چاقو به قتل رسانده وگریخته بود، با پرداخت دیه 300 میلیون تومانی، رضایت اولیای دم را گرفت و از قصاص نجات یافت. او که به‌خاطر جنبه عمومی جرم در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده بود با حکم دادگاه به یک سال حبس محکوم شد.

براساس اوراق پرونده، مهرداد ومعین با یکدیگر خصومت قبلی داشتند به‌همین خاطر قرار شده بود با پادرمیانی چند نفر، آشتی کنند. اما درهمان جلسه آشتی کنان، مشاجره آنها بالا گرفت تا اینکه دست به یقه شدند. بعد هم در حالی که هر دو چاقو به دست داشتند درگیر شدند و مهرداد با وارد کردن ضربه‌های مرگبار او را کشت واز صحنه گریخت.

بیشتر بخوانید:

ضربه مرگبار چاقو گردن مرد جوان را درید


باتوجه به شهادت افرادی که در صحنه حضور داشتند، مهرداد تحت تعقیب قرارگرفت تا اینکه پس از 13سال فرار، خانواده مقتول با دریافت 300میلیون تومان از حق قصاص‌شان گذشت کردند و رضایت دادند.همزمان با اعلام رضایت اولیای دم، مهرداد نیزچندی قبل خود را به پلیس معرفی کرد و برای نخستین بار درشعبه یازدهم دادگاه کیفری محاکمه شد. قضات نیزاو را به پرداخت 10میلیون تومان درحق اولیای دم محکوم کردند. اما این حکم از سوی قضات دیوانعالی کشور تأیید نشد.

بنابراین متهم بار دیگر صبح دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی وبا حضور قاضی واعظی-مستشاردادگاه- تحت محاکمه قرار گرفت. او با اظهار ندامت گفت: به‌هیچ عنوان قصد کشتن معین را نداشتم. بلکه فقط می‌خواستم با چاقو او را بترسانم که ناگهان چاقو به بدنش اصابت کرد. چون خیلی ترسیده بودم از محل فرار کردم والان سخت پشیمانم. اگر چاقو همراهم نبود من قاتل نمیشدم والان معین هم زنده بود.اما افسوس... در پایان محاکمه، قضات او را از جنبه عمومی جرم به یک سال حبس محکوم کردند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    6 0
    يك سال حبس !!
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    3 0
    جای تاسفه. مثلا اگر پسری که از من متنفره منو بکشه و فرار کنه بعد یکسال حبس؟
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    2 0
    جای تاسفه. مثلا اگر پسری که از من متنفره منو بکشه و فرار کنه بعد یکسال حبس؟
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
      6 0
      خانواده ش رضایت داده دیگه 300 میلیون هم باید بپردازن 13 سال هم فراری بوده و در ترس و وحشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس