کد خبر 840071
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
جان کری

وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای روز چهارشنبه از رفتار دولت فعلی کشورش در قبال توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرده است.

به گزارش مشرق، «جان کری»، وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای به اثرات مخرب رفتار دولت فعلی آمریکا با برجام بر احتمال توافق این کشور با کره شمالی اشاره کرده است. 

گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال خروج آمریکا از توافق برجام بعد از اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در اخراج «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا و جایگزین کردن «مایک پامپئو» به جای وی شدت گرفته است. 

روزنامه «بوستون‌گلوب» در گزارشی به همین موضوع پرداخته و نصب و عزل‌های جدید ترامپ را نشانه‌ای از عزم او برای خارج کردن آمریکا از برجام دانسته است. ترامپ در اظهارات کوتاهی که سه‌شنبه بعد از اخراج تیلرسون ایراد کرد، از میان پرونده‌های مختلف اختلافات خود با تیلرسون، تنها به توافق هسته‌ای برجام اشاره کرد.

اقدام جدید ترامپ در حالی انجام شده که «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ برای دیدار مستقیم و گفت‌وگو درباره اختلافات فیمابین اعلام آمادگی کرده‌اند. 

کری در مصاحبه با بوستون‌گلوب درباره احتمال حصول توافق میان کره شمالی و آمریکا گفت: «کیم جونگ اون خواهد گفت، [اگر توافق کنیم] با آمدن رئیس‌جمهور بعدی چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا او توافق را دور خواهد انداخت؟»

دونالد ترامپ، حدود دو ماه دیگر، با فرا رسیدن ضرب‌الاجل مربوط به تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران، تصمیم خودش درباره ماندن در برجام یا خروج از آن اعلام کند. 

«دونالد ترامپ» روز جمعه ۲۲ دی‌ماه رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را تمدید کرد اما تهدید کرد ممکن است این آخرین باری باشد که این کار را انجام می‌دهد.

 رئیس‌جمهور آمریکا گفت در صورتی که نمایندگان کنگره و دولت‌های اروپایی برای «اصلاح معایب فاجعه‌بار» برجام اقدام نکنند او در موعد بعدی تعلیق تحریم‌ها (۱۲۰ روز بعد) آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران خارج خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    0 0
    تنها کسی که از این حرکت ترامپ صدمه خواهند دید انگلیس و فرانسه خواهد بود. چین و شوروی با تکیه بر جام با تحریمها موافقت نخواهند کرد. مخصوصا MI6 و موساد میخواهند با مسموم کردن جاسوسهای سوخته میخواهند روسیه را سر جایش بنشانند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس