تحولات سوریه غوطه شرقی

با پاکسازی های صورت گرفته، مساحت آزاد شده و تحت کنترل ارتش سوریه در غوطه شرقی به ۸۵ کیلومتر مربع افزایش یافت که معادل ۶۰ درصد کل مساحت این منطقه است.

به گزارش مشرق، پس از آزادی شهرک «مسرابا»، شمارش معکوس برای رسیدن نیروهای ارتش و گارد ریاست جمهوری به اداره مرکبات در جنوب شهرک حرستا و قیچی شدن گروه های تروریستی در غوطه شرقی دمشق به صدا درآمد.

عصر روز گذشته، ارتش سوریه در حالی که فقط ۶۰۰ متر با اداره مرکبات فاصله داشت، گام نهایی را برای اجرای این راهبرد برداشت و پاکسازی شهرک «مدیرا» را در دستور کار قرار داد.

نیروهای سوری پس از درگیری های چندساعته با عقب راندن تروریست‌ها توانستند شهرک مدیرا را به کنترل در بیاورند و خود را به اداره مرکبات برسانند تا مناطق اشغالی غوطه شرقی به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شود.

نیروهای سوری در ادامه این عملیات، مزارع شمالی و جنوبی شهرک مدیرا را از لوث وجود تروریست ها پاکسازی کردند تا  احتمال قیچی شدن در این محور به حداقل کاهش یابد.

نقشه میدانی دمشق
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

به گزارش مشرق، با پاکسازی های صورت گرفته، مساحت آزاد شده و تحت کنترل ارتش سوریه  در غوطه شرقی به ۸۵ کیلومتر مربع افزایش یافت که معادل ۶۰ درصد کل مساحت این منطقه است؛ در حال حاضر، حدود ۴۹ کیلومتر مربع غوطه شرقی در اشغال تروریست ها است.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریسی جیش الاسلام و احرار الشام  در بخش شمالی محاصره غوطه شرقی حدود ۲۲ کیلومتر مربع (شهرک های دوما، حرستا و الریحان) را در اشغال دارند و در بخش جنوبی هم مساحت ۲۷ کیلومتر مربعی در اشغال است.

نقشه میدانی غوطه شرقی دمشق
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

در بخش جنوبی محاصره شده غوطه شرقی، شهرک های عربین، جوبر، عین ترما، الحموریه، کفربطنا، افتریس، جسرین در اشغال عناصر تروریستی جبهه النصره و فیلق الرحمن است.

در حال حاضر، نیروهای سوری از محور شمالی شهرک مسرابا تنها ۷۰۰ متر با شهرک راهبردی دوما(مرکز تجمع تروریست ها در غوطه شرقی) فاصله دارند؛ براساس اعلام منابع میدانی، آزادسازی شهرک های افتریس، کفربطنا، الحموریه و الریحان به دلیل جمعیت و تراکم کمتر در دستور کار قرار دارد.
 
پاکسازی شهرک های عربین، عین ترما، جوبر و حرستا در مرحله دوم عملیات در دستور است و به نظر می رسد، شهرک «دوما» آخرین مقصد نیروهای سوری در غوطه شرقی دمشق اشت؛ در روزهای گذشته شمار زیادی از شهروندان  توانستند از طریق گذرگاه‌های «الوافدین و جنوب جسرین» از غوطه شرقی خارج شوند.

به گزارش مشرق، حملات هوایی سنگین جنگنده های روسی، پیشروی ها از جنوب شرق غوطه و تظاهرات گسترده مردم در شهرک های اشغالی از اصلی ترین دلایل شکست های تروریست ها در غوطه شرقی محسوب می شود؛ بر اساس اعلام منابع میدانی، حدود ۲۴۵ تن از تروریست در جریان درگیری های ۲ هفته گذشته کشته و ده ها تن دیگر زخمی شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس