مساحت اشغالی غوطه شرقی دمشق

نیروهای سوری در 4 روز گذشته با پشتیبانی جنگنده های روسی توانستند شهرک های « مسرابا، حوش الاشعری، حوش قبییات» و پدافند هوایی « افتریس» را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از تحولات میدانی غوطه شرقی دمشق حاکیست، پیشروی های نیروهای ارتش، گارد ریاست جمهوری و دفاع ملی همزمان با آزادسازی 23 منطقه مهم در محورهای مختلف همچنان ادامه دارد و تروریست ها در آستانه یک شکست سنگین قرار دارند.

نیروهای سوری در 4 روز گذشته با پشتیبانی جنگنده های روسی توانستند شهرک های « مسرابا، حوش الاشعری، حوش قبییات» و پدافند هوایی « افتریس» را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند.

نقشه میدانی غوطه شرقی
آخرین تحولات تروریست ها در دمشق

ساعتی قبل هم پس از درگیری های سنگین چند ساعته، نیروهای سوری با عقب راندن عناصر تروریستی موفق شدند تمامی مزارع شرقی شهرک راهبردی « جسرین» را به کنترل خود درآورند.

بیشتر بخوانید:

تحولات میدانی سوریه در سالی که گذشت/ چند درصد از خاک سوریه در اشغال گروه‌های تروریستی است؟ + آخرین نقشه میدانی

با پاکسازی های صورت گرفته در محور شهرک « مسرابا»، فاصله نیروهای سوری با نیروهای مستقر در اداره مرکبات در جنوب شهرک حرستا به حدود 600 متر کاهش یافته است؛ در صورتی که نیروهای سوری بتوانند خود را به اداره مرکبات برسانند ارتباط تروریست ها در  غوطه شرقی با یکدیگر قطع می شود.

نقشه میدانی دمشق
نقشه میدانی دمشق

گزارش مشرق را دراین باره بخوانید:

شلیک 150 خمپاره به شهرک‌های محاصره الفوعه و کفریا برای توقف عملیات در غوطه شرقی دمشق + تصاویر

با دو نیم شدن مناطق تحت اشغال تروریست ها در غوطه شرقی، ارتباط تروریست ها جیش الاسلام و احرارالشام در شهرک های شمالی ( دوما، حرستا و الریحان) با عناصر تروریستی جبهه النصره و فیلق الرحمن در شهرک های جنوبی ( جوبر، عربین، زملکا، کفربطنا) قطع می شود.

در حال حاضر، حدود 80 کیلومتر مربع  ( معادل 55 درصد) از مساحت اشغالی در غوطه شرقی به کنترل نیروهای سوری درآمده است اما 60 کیلومتر مربع دیگر همچنان در اشغال عناصر تروریستی است؛ در 4 روز گذشته حدود 95 تن از عناصر تروریستی هم در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند.

به گزارش مشرق، نیروهای سوری به منطور سهولت خروج مردم از غوطه شرقی، علاوه بر گذرگاه الوافدین در شمال شهرک دوما، گذرگاهی را هم در شمال شهرک « ملیحه» در جنوب شهرک جسرین برای مردم جنگ زده پیش بینی کرده است.

گزارش دیگری از مشرق را در این باره بخوانید:

سقوط جندیرس، شران و شیخ حدید در شمال استان حلب/ نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها به 6 کیلومتری عفرین رسیدند + نقشه میدانی و تصاویر

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: تظاهرات مردم غوطه شرقی در شهرک های اشغالی « کفربطنا، الحموریه، حرستا و...» علیه تروریست ها همچنان ادامه دارد؛ مردم خواستار تخلیه شهرک ها توسط تروریست ها هستند.

این منبع میدانی افزود: گروه های تروریستی شمار زیادی از جوانان شهرک های اشغالی را به زور مسلح کرده اند تا در برابر نیروهای سوری مقابله کنند و هر کسی را که از فرمان آنان سرپیچی کند در کمترین زمان اعدام می کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروه های تروریستی تعداد زیادی از زنان و کودکان را به اسارت خود درآورده اند و از آنان به عنوان سپر دفاعی در مقابل نیروهای سوری استفاده می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    18 1
    ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس