کد خبر 839585
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
ارتش اسرائیل

رزمایش نظامی ارتش رژیم صهیونیستی برای مقابله با عملیات‌های استشهادی، در غرب کرانه باختری آغاز شد.

به گزارش مشرق، ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز (سه‌شنبه) رزمایش نظامی برای آمادگی در برابر عملیات‌های استشهادی در کرانه باختری آغاز کرد.

به نوشته وبگاه «یدیعوت آحرونوت» این رزمایش در شهرک‌های یهودی‌نشین «عیناو» و «القناة» واقع در منطقه کرانه باختری در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید:

در زمان برگزاری این رزمایش تعداد نظامیان رژیم صهیونیستی در غرب کرانه باختری به شدت افزایش یافته و این رزمایش تا شب ادامه خواهد داشت.

همچنین امروز رزمایش بزرگ دیگری برای تمرین تخلیه گسترده ساکنین اراضی اشغالی در زمان وقوع جنگی تمام عیار، در حال برگزاری است. این رزمایش از روز یکشنبه آغاز شده است.

بدین ترتیب طبق برنامه اعلامی رزمایش، آژیرهای حمله موشکی از ساعت 11 صبح تا 7 عصر (به وقت محلی) امروز در نوبت‌های مختلف به صدا در می‌آیند.

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است که هدف از این رزمایش افزایش آمادگی نظامیان برای تخلیه شهرک‌نشینان در زمان حملات موشکی و انتقال آنها به پناهگاه‌ها است.

ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این دو رزمایش بخشی از رزمایش بزرگ دوسالانه «جونیپر کبرا» مشترک با نیروهای آمریکایی نیستند.

رزمایش جونیپر کبرا که از روز یکشنبه هفته قبل و با حضور 2500 نظامی آمریکایی و اسرائیلی آغاز شده است نیز همچنان ادامه دارد.

در این رزمایش از سامانه‌های دفاع موشکی مانند «پیکان "ختس" و گنبد آهنین، پاتریوت و فلاخن داوود» استفاده می‌شود؛ همچنین در این رزمایش، جنگ در جبهه‌های مختلف مانند لبنان، سوریه و نوار غزه شبیه‌سازی خواهد شد.

این مانور مشترک برای مقابله با هر سناریوی جنگ احتمالی در 3 جبهه یاد شده انجام می‌شود؛ در این مانور، رسیدن نیروهای آمریکا به فلسطین اشغالی - پس از اینکه رژیم اسرائیل از سوی جبهه‌های مختلف مورد حمله قرار گرفته- شبیه‌سازی می‌شود و سامانه‌ها موشکی مختلف، کشتی‌های جنگی، بالگردها و پهپادها و غیره مورد آزمایش و استفاده قرار خواهند گرفت.

نظامیان اسرائیلی و آمریکایی همچنین قرار است در پایگاه «تسالیم» شیوه جنگ در مناطق مسکونی، نبردهای هوایی، عملیات فرود با چتر پشت خطوط نیروهای دشمن و فرود از بالگرد، شیوه‌های نجات نظامیان مجروح شده در خاک طرف مقابل و جنگ شبانه را آموزش ببینند.

ناو هواپیمابر آمریکایی « USS Iwo jima » فوریه (ماه گذشته) از فلوریدا راهی فلسطین اشغالی شد، این ناو پس از حدود 2 هفته به بندر حیفا رسید ، ناو مذکور حامل 30 جنگنده و بالگرد جنگی و 2500 سرباز نیروهای ویژه آمریکا بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    1 0
    مرگ بر اسراییل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس