پهپاد اسرائیل

در حالی که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی یک رزمایش بین‌المللی را با اهداف خاص برگزار کرده، تحلیلگران بر این باورند که تل آویو قادر به شبیه سازی شبکه پدافند هوایی چند لایه با محوریت اس-۴۰۰ نیست.

به گزارش مشرق، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» ساخت آمریکا را برای شبیه سازی با قابلیت‌های سامانه‌های «اس-۳۰۰» و«اس- ۴۰۰» در جریان یک رزمایش هوایی تحت عنوان «پرچم آبی»  در منطقه عملیاتی مستقر کرده است.

بیشتر بخوانید:

جولان رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی

ژنرال صهیونیستی: قدرت نظامی جنبش «جهاد اسلامی» افزایش یافته است

به نوشته وبگاه «بلگاریا میلیتری» در رزمایش اخیر هوایی با حضور برخی کشورهای اروپایی، نیروی هوایی اسرائیل سعی کرد مسیرهای عبور از لایه‌های دفاعی سامانه‌های موشکی  پیشرفته از جمله اس- ۳۰۰ و ۴۰۰  را پیدا  کند. در این رزمایش جنگنده‌های «اف-۳۵» نیروی هوایی اسرائیل  نیز در قالب یک اسکادران در این عملیات حضور داشتند. این جنگنده‌ها جایگزین جنگنده‌های «اف-۱۶ فالکون» هستند که پایه اصلی ناوگان هوایی نسبتا قدیمی اسرائیل را تشکیل می‌دهند.

شبیه سازی قابلیت‌های اس-۴۰۰ نشان می‌دهد که رژیم اسرائیل در حال آماده سازی مقابله با چنین سامانه‌ای است. این سامانه برای محافظت از نیروهای روسی در سوریه تقریباً چهار سال  است که مستقر شده است، در حالی‌که در مصر نیز سامانه «اس-۳۰۰ وی» مستقر شده است. سامانه اس-۳۰۰ وی از بسیاری جهات مشابه فناوری‌های  اس-۴۰۰ است و از قابلیت‌های مشابهی برای مقابله با هواپیماهای پنهانکار استفاده می‌کند.ایران و عربستان سعودی نیز علاقه‌مند به خرید سامانه اس-۴۰۰ هستند و عربستان اینک در حال رایزنی با روسیه برای دستیابی به اس-۴۰۰ و جایگزین کردن آن‌ها با موشک‌های پاتریوت ساخت آمریکاست.

بر اساس این گزارش، سامانه اس-۳۰۰ پی ام یو قدیمی‌تر و با توانایی کمتر از اواخر سال ۲۰۱۸ توسط نیروهای مسلح سوریه به‌کار گرفته شده و به کاهش تعداد حملات اسرائیل به این کشور منجر شد.

این وبگاه در خاتمه نوشت،  با استقرار اس-۴۰۰ در یک شبکه پدافند هوایی چند لایه، خنثی سازی این سامانه‌ها حتی برای یگان‌های بزرگی از جنگنده‌های پنهانکار  نیز دشوار است  و بعید به نظر می‌رسد که ارتش رژیم صهیونیستی قادر به شبیه سازی یک شبکه پدافند هوایی چند لایه با محوریت سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ باشد.

این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در هفته‌های گذشته در نشست کابینه امنیتی این رژیم طرح گسترش قابل توجه سامانه‌های پدافندی با هدف مقابله با موشک‌های ایران، خصوصا موشک‌های کروز، را پیشنهاد کرد.

سازمان همکاری فنی-نظامی فدرال روسیه نیز دوشنبه اعلام کرد که چندین کشور در غرب آسیا تمایل خود  برای خرید سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسی را اعلام کرده‌اند. «ماریا وروبیوفا» سخنگوی این سازمان  گفت: «ما این درخواست‌ها را بررسی می‌کنیم.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس