کد خبر 839337
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
بازار میوه

توزیع و فروش پرتقال و سیب با قیمت مصوب تنظیم بازاری از ۲۳ اسفندماه در محل غرفه‌های سازمان میادین، میوه و تره‌بار آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، عبدالحسین رحیمی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار، در مورد آخرین اقدامات سازمان میادین میوه و تره‌بار برای ارائه خدمات به مردم در طرح نوروزی اظهار داشت: برای شب عید ۱۱ هزار تن محصول آماده‌سازی و ذخیره شده است تا مردم هیچ کمبودی در این زمینه نداشته باشند. 

وی از آغاز توزیع و فروش پرتقال و سیب با قیمت مصوب تنظیم بازاری از ۲۳ اسفندماه در محل غرفه‌های سازمان میادین، میوه و تره‌بار خبر داد و گفت:‌ هنوز قیمت این دو محصول تعیین و اعلام نشده است، اما ۴ هزار تن پرتقال و ۲ هزار تن سیب زرد و قرمز در مراکز میوه و تره‌بار استان تهران عرضه می‌شود. 

رحیمی همچنین از اجرای طرح دست‌چین نوروزی از ۲۵ اسفندماه تا ۲۵ فروردین خبر داد و گفت:‌ برای نخستین‌ بار امسال جشنواره‌ای پیش‌بینی کرده‌ایم که ۶ قلم محصول سیب قرمز، سیب زرد، پرتقال تامسون شمال،‌ سیب‌زمینی، گوجه فرنگی و پیاز با ۲۰ درصد تخفیف زیر نرخ سازمان میادین و تره‌بار عرضه خواهد شد. 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار که گفته می‌شود محصول درجه دو در طرح دستچین به بازار عرضه می‌شود، گفت: محصولاتی که در نقاط شهر با سه برابر قیمت میدان عرضه می‌شود آیا باید پرسید کیفیت آنها سه برابر اختلاف دارد؟ تنوع محصول در سازمان میادین متنوع است، مضاف بر آنکه مردم در شب عید محصول ضعیف نمی‌خرند و معمولا کیفیت محصول حتی در شب عید ارتقاء هم می‌یابد. 

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که شب عید کمیته قیمت‌گذاری روزانه در میادین حضور دارند تا بنا به تغییر کیفیت محصول،‌ قیمت را هم تغییر دهند. 

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار همچنین به این نکته اشاره کرد که امسال همه میوه‌های تنظیم بازاری از محل محصول داخلی است و هیچ‌گونه وارداتی در استان تهران نداشته‌ایم. 

رحیمی همچنین از اختصاص ۵۰ جایگاه رایگان به ستاد تنظیم بازار برای عرضه محصول شب عید خبر داد و گفت:‌ این کار در راستای کاهش قیمت تمام شده انجام شده است مضاف بر آنکه ۶۰ جایگاه تک‌محصولی نیز درنظر گرفته‌ایم که ۱۵ تا ۲۰ درصد تخفیف زیر قیمت بازار دارند. 

وی به ساعات فعالیت سازمان میادین و تره‌بار در ایام تعطیلات نوروزی هم اشاره‌ای کرد و  گفت:‌ از ۲۵ اسفندماه تا ۲۸ اسفند از ۸ صبح تا ۹ شب میادین فعالیت می‌کنند که روز ۲۹ اسفند ساعت کار از ۸ صبح تا ۳.۵ بعدازظهر خواهد بود، همچنین اول و دوم فروردین‌ماه تمام جایگاه‌های میادین و تره‌بار تهران تعطیل است، اما از سوم تا پنجم فروردین ۲۲ میدان اصلی تره‌بار از ۸ صبح تا یک بعدازظهر فعال است و از پنجم فروردین تا دوازدهم فروردین ماه تمام ۲۵۰ جایگاه،‌ غرفه و میادین اصلی از ۸ صبح تا ساعت ۱۳ بازخواهند بود. 

وی همچنین از اختصاص ۱۳ جایگاه عرضه محصولات کشاورزی با نام «سیزده‌بدر» برای روز سیزدهم فروردین در نقاط مختلف تهران خبر داد و گفت: از آنجایی که غرفه‌های سازمان میادین روز سیزدهم فروردین ماه تعطیل است و مردم نیاز به این محصولات دارند این طرح را درنظر گرفته‌ایم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس