100 حقیقت جام جهانی - بخش 95

«وارلا»ی پرتغالی و «توتی» ایتالیایی دیرترین گل‌های تاریخ جام جهانی در وقت‌های عادی را به ثمر رسانده اند.

ویژه نامه جام جهانی مشرق - بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال از ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد ۹۷) در روسیه آغاز خواهد شد و ۳۲ تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرطرفدار توپ گرد را خواهند نوشت.

از امروز قصد داریم در ۱۰۰ بخش(روز) روزشمار جام جهانی ۲۰۱۸ که بخشی از آن در سایت FIFA منتشر می شود را از ۱۰۰ روز مانده به این رویداد مهم با عنوان«صفر تا ۱۰۰ جام جهانی» به رشته تحریر درآوریم بدین صورت که هر روزی که به جام جهانی نزدیک تر می شویم عدد آن روز را که نمایانگر یک شخصیت یا یک اتفاق تاریخی در این تورنمنت معتبر است را شرح می دهیم. تا روز افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ با ۱۰۰ اتفاق و شخصیت مهم تاریخ جام جهانی با مشرق همراه باشید.

برنامه کامل مسابقات جام جهانی 2018 روسیه +ساعت به وقت تهران


۹۵ روز مانده به جام جهانی ۲۰۱۸

به گزارش مشرق،  هواداران فوتبال می دانند فوتبال تا لحظات آخر ادامه دارد و سرنوشت یک دیدار می تواند تا ثانیه پایانی تغییر کند. هیچ جایی دراماتیک تر از جام جهانی نمی توان سراغ داشت که اینگونه گلها در آن به ثمر برسد.

در تاریخ ادوار جام جهانی، دو گل به عنوان دیرترین گل‌های به ثمر رسیده در وقت های معمولی ثبت شده است؛ گل «وارلا» به آمریکا در دیدار پرتغال و آمریکا در جام جهانی ۲۰۱۴ در مرحله گروهی و گل «فرانچسکو توتی» به استرالیا از روی نقطه پنالتی در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۰۶ که در دقیقه ۹۵ به ثمر رسیدند.

به همین بهانه سایت فیفا کلیپی با عنوان «دیر اما کارساز» را منتشر کرده که در ادامه می بینید:

دانلود



به گزارش مشرق، بابی رابسون سرمربی فقید انگلیسی در ۹۵ بازی هدایت سه شیرها را بر عهده داشته است و این یعنی وی بیش از یازده مربی دیگری که پس از الف رمزی (سرمربی بزرگ انگلیس در جام جهانی ۱۹۶۶) آمده اند سابقه مربیگری دارد.

سر بابی رابسون مربی فقید و اسبق تیم ملی انگلیس

بزرگترین دستاورد رابسون در این سمت در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا به دست آمد. در آن مسابقات انگلیس بهترین عملکرد خود در خاک یک کشور دیگر را به نمایش گذاشت و تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت اما در این مرحله با ضربات پنالتی مغلوب آلمان غربی شد. تیمی که سپس آرژانتین را در فینال یک بر صفر شکست داد و به قهرمانی رسید. رابسون بعد از آن رقابت ها به آیندهوون هلند رفت.

در همین رابطه بخوانید:

شماره ۱۰۰؛ دو تیم خاص تاریخ جام جهانی! +فیلم

شماره ۹۹؛ نقطه عطف تیمهای آسیایی در جام جهانی +فیلم و جدول

شماره ۹۸؛ افتخار دست نخورده فرانسه +فیلم

شماره ۹۷؛ بازی شانس +فیلم

شماره ۹۶؛ ۹۶ بازیکن برای یک افتخار بزرگ +فیلم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس