کد خبر 838736
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
برج میلاد

عضو ناظر در شورای انتقال پایتخت، گفت: در جلسه اخیر شورا اعضا مکلف شدند تا چند نقطه را به عنوان انتقال پایتخت پیشنهادی در دستورکار شورا بیاورند.

به گزارش مشرق، ابوالفضل ابوترابی عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهرانبا اشاره به جلسه اخیر این شورا، گفت: این جلسه با حضور اسحاق جهانگیری رئیس شورا و معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

وی با بیان اینکه موضوع مشکلات و گسترش حمل و نقل عمومی در پایتخت یکی از مهمترین مسائل مطروحه در این جلسه بود، افزود:در این جلسه اعضا مکلف شدند که چند نقطه را به عنوان انتقال پایتخت پیشنهادی در دستورکار شورا بیاورند که این موضوع گامی به جلو بوده و رئیس جمهور نیز از این موضوع حمایت کرده است.

عضو ناظر در شورای انتقال پایتخت با بیان اینکه در حال حاضر 225 دانشگاه کوچک و بزرگ در این شهر وجود دارند که این دانشگاه‌ها به مرکزی برای جذب جمعیت از تمام ایران به تهران شده است، تصریح کرد:خروج دانشگاه‌ها، پادگان‌ها کارخانه‌های بزرگ و همچنین انتقال پایتخت سیاسی و اداری از تهران مکمل یکدیگر هستند، که باید اجرایی شود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با یادآوری اینکه تمرکززدایی اداری و مالی از تهران و شهرهای بزرگ در دستورکار این شورا قرار دارد، اظهار داشت:اجرای  همه مواردی که ذکر شد در  قالب طرحی که به قانون تبدیل شده مطرح و تنها نیاز به تصمیم‌گیری و اراده سیاسی دارد.

ابوترابی با بیان اینکه آئین‌نامه اجرایی این قانون (انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور) تا کنون تدوین نشده است، گفت:مقرر شده تا در جلسه بعدی شورا که در اواخر اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، مسئولان وزارت راه و شهرسازی آئین‌نامه اجرایی قانون مذکور را به اعضای شورا ارائه دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    13 19
    نشستن به جای فکر کردن درباره مشکلات جوانها درباره چی فکر میکنن حتما کار ندارن دیگه
    • مهدی IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
      8 2
      اتفاقا یکی از مهم ترین مسائل که باید بررسی بشه همینه. واقعا زندگی کردن تو تهران خیلی سخت شده
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
      10 4
      دوست عزیز من خودم بی کارم و شهرستانی، اما تغییر پایتخت کار ضروریه
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
      10 2
      خیلی از مشکلات کشور با انتقال پایتخت و تمرکز زدایی از چایتخت حل خواهد شد. چون دیگر مردم کشور مجبور نیستند از هرجای کشور به دنبال کار به تهران بیایند.
  • طاهره IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    12 6
    به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود مملکت تو بودجه اداره خودش مونده حالا بیاد این همه تاسیسات رو دوباره بسازه؟؟ باکدوم پول اون هم تو شرایط تحریم یه پل رو میخواهند بسازند چند سال طول میکشه حالا میخواهند پایتخت جدید درست کنند؟؟؟؟ یه چیزی بگید به عقل نزدیک باشه همه میدونند این کار هرگز در ایران عملی نخواهد شد
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
      2 2
      دوستان میخوان قیمت زمین دهاتشون بالا بره دنبال تغییر پایتخت هستن
  • ارتین IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    2 20
    با خروج کارخونه ها و دانشگاه های بزرگ از تهران،این شهر با اون جمعیت عظیم تبدیل به یک ویرانه میشه که تبعاتش رو ده ها سال نمیشه جمع کرد.... نمیخواهیم با انتقال پایتخت پدر ۱۳ میلیون نفر ادم ساکنشو در بیاریم که.... تهران همچنان باید یکی از پیشرفته ترین شهرهای ایران بمونه البته کاملا موافق انتقال پایتخت هستم مخصوصا از لحاظ سیاسی و اقتصادی و فرهنگی فکر میکنم باید این کار انجام بگیره...البته باید به تدریج باشه نه یهویی...حتی مراکز سیاسی هم اروم آروم مثلا اول قوه قصاییه بیاد بعد مجلس بعد دولت اگر هم که کار کارشناسی انجام بدن و از روی تعصبات قومی و افکار احمقانه عمل نکنن تبریز بهترین محل ممکن برای پایتخت ایرانه..بدون شک البته باید اول قبول کنن که ترکی هم به همراه فارسی زبان رسمی باشه..ترک ها و فارس ها روی هم بیشتر از هشتاد درصد کشور رو تشکیل میدن
    • ایرانی IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
      28 2
      چطوره اصلا زبان رسمی کشور رو به ترکی تغییر بدن راضی میشی؟ واقعا که تا استانی مثل خوزستان و لرستان و ایلام ویران نشه استانهایی مثل تبریز و اصفهان و یزد آیاد نمیشه
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
      11 2
      امر دیگه ای ندارید جناب کارشناس؟ تبریز که باز همان آش و همان کاسه است. باید تقسیم پایتخت بشه. اقتصادی یه شهر فرهنگی جای دیگه و سیاسی هم جای دیگری.
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
      4 2
      امری فرمایشی دیگه نداری؟؟؟ خیلی از استانهای دیگه نابود شدن تا تهران و تبریز نابود بشه
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
      1 2
      مثلا من از شرق ایران بیام کارای اداریمو تو شمال غرب کشور انجام بدم. خالت خوشه؟
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    2 10
    کشور دوبی راببینید ماکجا هستیم اندر خم یک پایتخت هستیم
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    0 9
    بهترین جا اطراف حرم امام و فرودگاهه چون راه دسترسی هم داره و در استان تهران هم واقعه و تا بخواهی زمین داره که هم آباد و هم قابل سر سبز شدنه
  • زضا IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    1 10
    مشهد برای پایتخت بهترین گذینه است من بیطرفم ولی بنظر میرسد همیه ملت به این گذینه رای دهند
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    9 1
    وقتی ترازوی عدالت ازتنظیم خارج شود، همین میشود. بجای تغییر پایتخت، باید آدمهای دزد واختلاسگران وفاسدین گورشونو گم کنن وبگذارن این مملکت آب خوش ازگلویش پایین برود. علت مهاجرت زیادبه تهران، کسب درآمد است که اگر شهرهاوروستاها به خاک وخون کشیده نمیشدند، اينهمه مهاجرت دلیلی نداشت. افراد معتاد ودزد اگر شرشان از پستهای کلیدی کنده شود، این مملکت خوش اقبال خواهد شد.
    • لرستانی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
      0 1
      احسنت
  • م IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    4 2
    من میگم بیان شهرهای کویری چون مرکزیت داره و تقریبا سطحشون صاف ووسیع وپهناوره فقط مشکل اب دارن که باید برطرف بشه
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    2 0
    پایتخت بخواهد عوض شود دانشگاه و کارخانه را که بار نمی کنند ببرن جای دیگه دانشمند عزیز مراکز سیاسی جابه جا میشن مثل آنکارا و دهلی نو چرا نظر الکی میدی
  • حسن IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
    2 2
    بهترین گزینه شهرستان بروجرد است به دلایل متعدد
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
    1 1
    برای شفای مدیران دعا کنید
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
    1 0
    دوستان عرض کنم خدمتتان که باید در انتخاب پایتخت جدید به چند نقطه توجه کرد اولا انتقال پایتخت مشکل حقوقی دارد اول باید مشکلات تهران حل شود بعد دوما پایتخت باید در نقطه ای انتخاب شود که نسبت به دیگر استان ها متساوی الفاصله باشد (فرض کن پایتخت شد مشهد دوست عزیز الان کسی که مثلا از سندج یا اهواز و یا غیره بخواهد برود به پایتخت چقدر زمان می برد )سوما جایی باشد که تاثیر زلزله در ان کم باشد گسل های فعالی نداشته باشد ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس