کد خبر 838733
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
لیگ قهرمانان آسیا

تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا پس از بازی در هفته گذشته در این هفته بازی چهارم خود در این رقابتها را انجام می دهند.

به گزارش مشرق، استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن و تراکتورسازی، چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا دوشنبه و سه‌شنبه این هفته، هفت روز پس از بازی هفته سوم‌شان در آسیا، در اولین بازی دور برگشت به میدان می روند.

نمایندگان ایران در شرایطی در این فاصله یک هفته‌ای مسابقه‌ای نداشتند که تیم های عربستانی و قطری در همین جمعه در لیگ‌های داخلی‌شان به میدان رفتند.

الدحیل، السد، الغرافه و الریان جمعه در لیگ ستارگان قطر به میدان رفتند و الدحیل قهرمانی خود را جشن گرفت.

الاهلی و الهلال عربستان هم در لیگ عربستان بازی کردند.

حال فرض کنید اگر قرار بود در لیگ برتر ایران، سازمان لیگ برای این چهار تیم بازی می گذاشت چه جنجالی به پا می شد.

فدراسیون و سازمان لیگ به دشمنی با منافع ملی متهم می شدند و این چهار باشگاه هر نتیجه‌ای تا آخر فصل می گرفتند آن را به فشردگی بازیها ارتباط می دادند.

در اروپا هرگز دیده نمی‌شود که لیگ های داخلی به دلیل برگزاری لیگ قهرمانان تعطیل شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم برای اینکه در غرب آسیا هم چنین اتفاق رخ ندهد، بازیهای لیگ قهرمانان در منطقه غرب را از سه شنبه، چهارشنبه به دوشنبه، سه‌شنبه تغییر داد تا لیگ‌های این کشورها در روز جمعه پیگیری شود.

تعطیلی لیگ به دلیل حضور چند تیم در لیگ قهرمانان آسیا ظلم به سایر تیم‌هاست. ۱۲ تیم حدود ۲۰ روز بازی نمی‌کنند و از شرایط مسابقه دور می شوند.

در عربستان و قطر که لیگهایشان با تعداد تیم کمتری نسبت به لیگ ایران برگزار می شود به این نتیجه رسیدند که تعطیلی لیگ داخلی به دلیل برگزاری لیگ قهرمانان آسیا روش منسوخی است. در ایران اما با توجه به اعتراض های همیشگی باشگاه‌ها سازمان لیگ شهامت انجام چنین کاری را ندارد.

تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا معمولا تیم های قدرتمند و متمول لیگ‌اند، تیم‌هایی‌اند که پتانسل انجام دو بازی در یک هفته را دارند و باید سازمان لیگ یک روز رویه خود را تغییر دهد.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس