کد خبر 838482
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
مایک پنس

«مایک پنس» اعلام کرد: تا زمانی که کره شمالی اقدامات عینی، دائمی و همراه با راستی آزمایی در جهت پایان دادن به برنامه اتمی‌ انجام ندهد، همه تحریم‌ها و کارزار فشار حداکثری باقی خواهد ماند.

به گزارش مشرق، ساعاتی پس از آنکه رئیس دفتر امنیتی رئیس‌جمهور کره جنوبی در کاخ سفید از آمادگی کره شمالی برای دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا و همچنین موافقت ترامپ با این دیدار در ماه مه خبر داد، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در این باره بیانیه صادر کرد.

بامداد امروز جمعه، مقام ارشد امنیتی کره جنوبی که به واشنگتن سفر کرده بود، خبری مهم در رابطه با روابط کره شمالی و آمریکا اعلام کرد.

بیشتر بخوانید

آیا رهبر کره شمالی با ترامپ دیدار می کند؟

او در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که دونالد ترامپ موافقت خود را برای دیدار با رهبر کره شمالی در ماه مه به منظور گفت‌وگو درباره خلع سلاح اتمی این کشور اعلام کرده است.

خود ترامپ هم ساعتی پس از این اظهارنظر، در توئیتر خود نوشت: «کیم جونگ اون با نمایندگان کره جنوبی درباره خلع سلاح اتمی صحبت کرد. پیشرفت بزرگی حاصل شده اما تا زمان حصول به توافق، تحریم‌ها باقی خواهند ماند. برای دیدار (با رهبر کره شمالی) برنامه‌ریزی شده است».

حالا عصر روز جمعه، معاون رئیس‌جمهور آمریکا هم در این باره بیانیه صادر کرد و البته با لحنی تند دولت کره شمالی را خطاب  و تهدید کرد.

بیشتر بخوانید

کاخ سفید: تحریم‌های کره شمالی پابرجا است

«مایک پنس» اعلام کرد: «تمایل کره شمالی برای دیدار به منظور صحبت درباره خلع سلاح اتمی در حالی که همه آزمایش‌های موشک بالستیک و اتمی را تعلیق کرده، گواه و نشانه‌ای از تاثیرگذاری استراتژی رئیس‌جمهور ترامپ برای انزوای رژیم کیم (جونگ اون) است.»

وی ادامه داد: «علی رغم اینکه آمریکا هیچ امتیازی نداده، مقام‌های کره شمالی در حال روی آوردن به میز مذاکره هستند و ما با هماهنگی با متحدانمان، به طور مداوم فشار بر رژیم کیم را افزایش داده‌ایم».

معاون ترامپ افزود: «خللی در اراده ما وارد نشده و سیاست ما همچنان همان است که بوده: تا زمانی که کره شمالی اقدامات عینی، دائمی و همراه با راستی آزمایی در جهت پایان دادن به برنامه اتمی‌ انجام ندهد، همه تحریم‌ها و کارزار فشار حداکثری (علیه کره شمالی) باقی خواهد ماند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس