کد خبر 838463
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
100 حقیقت جام جهانی - بخش 97

در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل ۱۷۱ گل به ثمر رسید که ۹۷ گل آن از درون محوطه جریمه بود؛ معادل ۵۷ درصد همه گلها.

ویژه نامه جام جهانی مشرق - بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال از ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد ۹۷) در روسیه آغاز خواهد شد و ۳۲ تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرطرفدار توپ گرد را خواهند نوشت.

از امروز قصد داریم در ۱۰۰ بخش(روز) روزشمار جام جهانی ۲۰۱۸ که بخشی از آن در سایت FIFA منتشر می شود را از ۱۰۰ روز مانده به این رویداد مهم با عنوان«صفر تا ۱۰۰ جام جهانی» به رشته تحریر درآوریم بدین صورت که هر روزی که به جام جهانی نزدیک تر می شویم عدد آن روز را که نمایانگر یک شخصیت یا یک اتفاق تاریخی در این تورنمنت معتبر است را شرح می دهیم. تا روز افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ با ۱۰۰ اتفاق و شخصیت مهم تاریخ جام جهانی با مشرق همراه باشید.

برنامه کامل مسابقات جام جهانی 2018 روسیه +ساعت به وقت تهران


۹۷ روز مانده به جام جهانی ۲۰۱۸

به گزارش مشرق، در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل ۱۷۱ گل به ثمر رسید که ۹۷ گل آن از درون محوطه جریمه بود؛ معادل ۵۷ درصد همه گلها. جالب است بدانید گل افتتاحیه این جام که توسط مارسلو و گل به خودی برزیل مقابل کرواسی بود و نیز گل ماریو گوتسه به آرژانتین در فینال این جام نیز از درون محوطه جریمه به ثمر رسید.

اما گل خامس رودریگز (آقای گل جام جهانی ۲۰۱۴) به اروگوئه در مرحله یک هشتم نهایی که به عنوان زیباترین گل این جام با رای بیش از ۴ میلیون نفر انتخاب شد، خارج از محوطه جریمه بود.



به همین بهانه سایت فیفا کلیپی با عنوان «بازی شانس» که منتخبی از گلهای به ثمر رسیده در جام جهانی ۲۰۱۴ در محوطه جریمه است را منتشر کرده که در ادامه می بینید:

دانلود



درخشان مثل «رونالدینیو»

به گزارش مشرق، رونالدینیو ستاره تیم ملی فوتبال برزیل موفق شد ۹۷ بار برای این تیم به میدان برود. او دو جام جهانی را تجربه کرد؛ اولین بار در سال ۲۰۰۲ قهرمانی در این جام را تجربه کرد ولی در دومین حضورش در جام جهانی ۲۰۰۶ نتوانست با برزیل به موفقیت برسد. این آخرین حضور رونالدینیو در تیم ملی برزیل در جام جهانی بود. 

ستاره سلسائو در این تعداد بازی ۳۳ گل به ثمر رساند و یکی از برترین بازیکنان برزیل بود که فوتبال دلنشینی ارائه می‌داد.

در همین رابطه بخوانید:

شماره ۱۰۰؛ دو تیم خاص تاریخ جام جهانی! +فیلم

شماره ۹۹؛ نقطه عطف تیمهای آسیایی در جام جهانی +فیلم و جدول

شماره ۹۸؛ افتخار دست نخورده فرانسه +فیلم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس