وزنه برداری

کمیته ملی المپیک ایران برای میزبانی از مسابقات جهانی وزنه‌برداری اعلام آمادگی کرد.

به گزارش مشرق، در حاشیه برگزاری مسابقات وزنه‌برداری جام فجر و رونمایی از برنامه وزنه‌برداری بانوان در شهر اهواز، کمیته ملی المپیک ایران از میزبانی این کشور از مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان در آینده حمایت کرد، این در حالی است که آخرین باری که ایران از مسابقات جهانی وزنه‌برداری میزبانی کرد به سال 1965 میلادی بازمی‌گردد.

بر اساس گزارش سایت «اینساید دِ گیمز»، فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) نمی‌تواند میزبانی مسابقات جهانی که به صورت سالیانه برگزار می‌کند را به کشوری بدهد که تنها میزبان مردان است، البته اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، دوره بعد (چهارمین دوره) مسابقات وزنه‌برداری جام فجر، سال آینده با حضور بانوان برگزار خواهد شد.

شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران گفت: استراتژی ما ترویج و حمایت از ورزش بانوان است. خیلی مثبت و جدی کارمان را در این زمینه شروع کرده‌ایم و حمایت قدرتمندانه‌ای از وزنه‌برداری بانوان خواهیم داشت. وزنه‌برداری به خاطر تاریخچه‌اش ورزش خیلی مهمی در ایران به شمار می‌رود و ما در سال 1948 میلادی اولین مدال‌مان را در وزنه‌برداری کسب کردیم. ما به این نتیجه رسیدیم که پتانسیل بالایی در وزنه‌برداری بانوان‌مان وجود دارد.

شهنازی می‌گوید در موضوع میزبانی مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان، می‌توان با برگزاری مسابقات بانوان و مردان در یک سالن و دو تخته وزنه‌برداری مجزا بر چالش‌های فرهنگی غلبه کرد. بر این اساس وزنه‌بردار زن می‌توانند مربی مرد داشته باشند و ورزشکاران زن خارجی لازم نیست از لباسی استفاده کنند که ورزشکاران ایرانی استفاده می‌کنند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت: چنین کاری را در رشته‌های دیگر ورزشی انجام داده‌ایم، برای مثال در کاراته و حتی فوتبال شرایط مشابهی داشته‌ایم و در ورزشگاه‌های مجزایی این مسابقات را برگزار کرده‌ایم. ورزشکاران خارجی به ایران می‌آیند و گاهی اوقات فرهنگ ما را می‌پذیرند و به آن احترام می‌گذارند، با این وجود تصمیم با آنهاست و ما فرهنگ و قوانین‌مان را به آنها تحمیل نمی‌کنیم، به همین خاطر فکر نمی‌کنیم که مشکل خاصی وجود داشته باشد.

شهنازی در پاسخ به این پرسش که «آیا مسابقات جام فجر 2019 می‌تواند با حضور وزنه‌برداران مرد و زن برگزار شود؟»، گفت: بله، ما می‌توانیم این کار را کنیم. اگر فدراسیون جهانی وزنه‌برداری و فدراسیون وزنه‌برداری ایران با این موضوع موافقت کنند، ما نیز از این موضوع حمایت خواهیم کرد. اطمینان دارم دولت ایران نیز موافقت خود را در این باره اعلام خواهد کرد. طبیعت و ذات ورزش، صلح، دوستی و برداری است و ما روی این شعار که برای جنبش المپیک خیلی مهم است، تمرکز خواهیم کرد.

ایران به دنبال گرفتن تأییدیه از فدراسیون جهانی وزنه‌برداری خواهد بود اگر می‌خواهد تغییراتی در برگزاری مسابقات جام فجر که در تقویم IWF است، ایجاد کند.

امتیاز میزبانی مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهانی 2021 هنوز به کشوری داده نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس