کد خبر 838430
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
حیدر العبادی نمایه

نخست‌وزیر عراق فرمان داد تا حقوق نیروهای الحشد الشعبی برابر با نیروهای ارتش عراق پرداخت شود.

به گزارش مشرق، «حیدر العبادی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز پنجشنبه دستور داد تا نیروهای داوطلب مردمی عراق (الحشد الشعبی) از حقوق مساوی با حقوق نیروهای ارتش این کشور برخوردار شوند.

به گزارش السومریه، طبق فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، نیروهای الحشد الشعبی از حقوق و مزایایی برابر با نیروهای ارتش برخوردار و قوانین خدمت نظامی بر آنها اعمال خواهد شد.

حیدر العبادی روز سه‌شنبه گذشته نیز اعلام کرده بود که بغداد متعهد به پرداخت حقوق نیروهای الحشد الشعبی است.

پارلمان عراق در سال ۲۰۱۶ قانونی را تصویب کرد که موجب آن الحشد الشعبی به یکی از اعضای نیروهای مسلح عراق تبدیل شود و  مستقیما از نخست وزیر، فرمانده کل قوا دستور بگیرد. این گروه پس از حمله داعش به شمال عراق در ژوئن 2014 و صدور فتوای آیت الله سید علی سیستانی از مراجع سرشناس شیعیان در عراق تشکیل شد.

رکس تیلرسون وزیر خارجه به آمریکا در اکتبر گذشته طی اظهاراتی مداخله‌جویانه در پی کاهش درگیری‌های ارتش عراق با داعش گفته بود «نیروهایی که از سوی ایران حمایت می‌شوند» به کشورشان بازگردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    1 0
    این طرح همان از بین بردن حشد است چه فرقی دارد- قدرت حشد به فرماندهی مستقل و انقلابی ان است وگرنه ارتش بعثی عراق موقع سقوط موصل 30 هزار نیرو داشت- چرا عبادی مجری طرح اسرائیل و امریکا شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس