نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از تصویب قانون پیوستن الحشد الشعبی به تشکیلات نظامی و امنیتی عراق، به گرمی استقبال کرد.

به گزارش مشرق، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای در واکنش به تصویب قانون «الحشد الشعبی» بر اهمیت این قانون و همچنین اینکه الحشد الشعبی با این قانون تحت فرماندهی مستقیم نخست‌وزیر قرار می‌گیرد؛ تأکید کرد.

به نوشته وبگاه خبری شبکه السومریه، در این بیانیه آمده است: به مردم و قهرمانان الحشد الشعبی برای تصویب این قانون تبریک می‌گویم و همچون دفعات گذشته بار دیگر بر اهمیت این قانون تأکید می‌کنم. باید به فداکاری این رزمندگان قهرمان از جوانان تا پیرمردان وفادار باشیم و این کمترین کاری است که می‌توان در حق آن‌ها انجام داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: الحشد الشعبی با این قانون تحت فرماندهی مستقیم فرمانده کل نیروهای مسلح (نخست‌وزیر) در خواهد آمد و اوست که سازماندهی می‌کند و نماینده تمامی طیف‌های عراقی است و از تمامی مردم دفاع می‌کند.

طرح تبدیل «الحشد الشعبی» به یک نیروی رسمی زیر نظر شورای عالی امنیتی ملی و ارتش عراق امروز پس از ماه‌ها بررسی و رایزنی در پارلمان عراق به رأی نمایندگان گذاشته شد و به قانون تبدیل شد.

در ماده یک این قانون آمده است: گروهها و تشکیلات الحشد الشبی به موجب این قانون تشکیلات قانونی محسوب می‌شوند که حقوق و وظایف خاصی متوجه آن‌هاست و جزء نیروهای امنیتی عراق محسوب می‌شوند و حق این را دارند تا از هویت خود تا مادامی که تهدیدی برای امنیت ملی عراق محسوب نشوند دفاع کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    1- حشد الشعبی عراق با 150 هزار نیرو توانایی درگیری همزمان با ارتش آمریکا و ترکیه را دارد و نباید از تهدیدات ترکیه و آمریکا بترسد و باید کار داعش را تمام نمایند و 10 هزار نیروی مازادشان را باید به حومه حلب و غوطه دمشق بفرستند - اگر عراقی ها الان از غرب غرب غرب فقط غرب موصل حمله نکنند یعنی داعش هیچ گاه در منطقه شکست نخواهد خورد و مقاومت در نهایت شکست خواهد خورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس