اموال نامشروع

دبیر جمعیت رهپویان در استان قزوین گفت: چگونه یک مسئولی که در ابتدای مسئولیت خود مستأجر بوده اکنون کمترین دارایی‌اش خانه ۲۰۰۰ متری در نیاوران است.

به گزارش مشرق، جواد قدوسی‌فر درباره طرح اعاده اموال نامشروع اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران فیزیکی و ظاهری نبود بلکه انقلابی محتوایی بوده که از ابتدا یکی از اهداف انقلاب حمایت از مستضعفان و پابرهنگان بود.

وی افزود: این یکی از خواست‌های اساسی مردم بود، ولی متأسفانه از همان اوایل انقلاب برخی مسئول بوده، انگار که از مادر مسئول متولد شده بودند و تا کنون هم با عناوین مختلفی عهده‌دار مسئولیت هستند و هنوز بازنشسته نشده‌اند. چگونه یک مسئولی که در ابتدای مسئولیت خود مستأجر بوده اکنون کمترین دارایی‌اش خانه ۲۰۰۰ متری در نیاوران است؛ از کجا آورده است؟

بیشتر بخوانید:

شکایت از روسای فعلی و قبلی بانک مرکزی

فیلم/ چرا سازمان بازرسی با فساد مالی به موقع برخورد نمی‌کند؟

چه کسانی خواهان اجرایی نشدن طرح «اعاده اموال نامشروع» هستند؟

دبیر جمعیت رهپویان در استان قزوین با متهم کردن مجلس‌ در دوره‌های مختلف عنوان کرد: مسبب این موضوع خود مجلس است، چرا که اگر مجلس از ابتدا در این زمینه هوشیار بود و همانطور که مردم آن را خانه ملت می‌دانستند به وظیفه خود عمل می‌کرد، اکنون شاهد این فساد در سیستم حکومتی نبودیم.

قدوسی فر با باین اینکه "آیا مجلس تا کنون خواب بوده است" بیان کرد: این چه جور در رأس امور بودن است که برخی نوکیسه‌های تازه به دوران رسیده با عناوین قانونی و غیر قانونی حقوق ملت را به تاراج برده‌اند؛ مجلس باید در این زمینه پاسخگو بوده و این لکه ننگ را از دامان خود بزداید.

وی با اشاره به امضاء نکردن این طرح توسط برخی نمایندگان تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند:

"بادستمال کثیف نمی‌شود شیشه را پاک کرد" باید به کسانی که این طرح را امضاء نمی‌کنند شک کرد؛ کسانی که در این زمینه کوتاهی می‌کنند باید پاسخگو باشند.

دبیر جمعیت رهپویان در استان قزوین با ابراز امیدواری درباره تصویب این طرح اظهار داشت: امیدواریم که این طرح تصویب شود، در غیر این صورت به انقلاب، خون شهدا، آرمان‌های امام (ره) و ملت بزرگ ایران خیانت شده است. اگر این طرح تصویب نشود ضربه بزرگی به انقلاب و نظام می‌خورد و دیگر مردم نمی‌توانند به این نظام اعتماد داشته باشند چرا که دچار یأس و سرخوردگی می‌شوند.

وی با بیان اینکه صاحبان انقلاب همین پابرهنگان هستند خاطرنشان کرد: مردم همیشه پای نظام و این انقلاب ایستاده‌اند ولی به خاطر بی لیاقتی‌های برخی از مسئولان و عملکرد ناصحیح آنها به انقلاب خرده می‌گیرند.

دبیر جمعیت رهپویان در استان قزوین درباره ضمانت اجرای این طرح تأکید کرد: در صورت تصویب این طرح، ضمانت اجرایی آن نیز باید در قانون لحاظ شده و تصویب کنندگان آن نباید راه فراری برای کسی بگذارند.

قدوسی فر ادامه داد: ضمانت اجرایی این طرح باید بسیار سنگین باشد؛ کشورهایی که اعدام را قبول ندارند مفسدان اقتصادی خود را اعدام می‌کنند؛ ما نیز باید در این زمینه جدی بوده و کسانی را که می‌خواهند این طرح را اجرا کنند با گزینش سختی انتخاب کنیم که فساد در خود آنها راه نداشته باشد. این طرح باید به مطالبه عمومی تبدیل شود و رسانه‌ها در این زمینه نقش مهمی دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    0 0
    تاوقتی نظارت وحسابرسی وبازرسی ضعیف باشدهمین است وبدترمیشود!چراحراستهازیرمجموعه مدیران کل هستند؟!ازلحاظ چارت سازمانی حراستهازیرمجموعه سازمان حراست کل کشورهستندوسازمان نیززیرمجموعه وزارت اطلاعات،اماعملا حراستهاتابع ادارات ومدیران ومعاونین ادارات قرارگرفته اندواستقلال کافی ندارند.
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
      0 1
      احسنت،واقعاحرف حساب جواب نداره،ازوقتی نظارت ضعیف شدودر رابطه با تصدی مشاغل وجایگاههای حساس وکلیدی دیگه ازهسته گزینش استفاده نشدو عامدانه جلوی چشمان حراستهاراگرفتندوآنهارازیربلیط همان کسانی قراردادندکه هسته های گزینش رادور زده بودند،نتیجه این شدکه هست متاسفانه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس