کد خبر 838083
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
پوتین

رئیس‌جمهور روسیه در اظهاراتی می‌گوید هدف کشورش از حضور در سوریه و کمک به دولت این کشور برای مبارزه با تروریست‌ها «قدرت‌نمایی» نبوده است.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه درباره حضور نظامی این کشور در سوریه توضیح داد و گفت که هدفش، قدرت‌نمایی نبوده است.


به نوشته اینترفکس، پوتین در یک فیلم به نام «نظم جهانی 2018» می‌گوید مسکو با هدف جلوگیری از ایجاد یک کانون تروریستی عظیم در سوریه و «یک افغانستان دیگر» در حمایت از دولت سوریه، علیه تروریست‌ها وارد عمل شده است.

وی گفت: «ما تصمیم درباره سوریه را به این خاطر نگرفتیم که می‌خواستیم قدرت‌نمایی کنیم و به همه نمایش بدهیم که چقدر قاطع هستیم. خیر؛ ما بر اساس اطلاعات واقعی که در دست داشتیم و باعث نگرانی‌مان می‌شد عمل کردیم.»

بیشتر بخوانید:

شروط پوتین برای حمله «اتمی» به آمریکا

پوتین: تحریم‌های آمریکا نشان از ضعف است



پوتین گفت در میان گروه‌های تروریستی فعال در سوریه 2500 تبعه روس حضور داشتند و 4500 نفر از آنها هم اهل کشورهای آسیای مرکزی بودند که با روسیه، قرارداد سفر بدون روادید دارند.

او گفت: «فروپاشی دولت‌مداری سوریه، باعث پدیدآیی یک کانون تروریستی می‌شد که برای چندین دهه دوام پیدا می‌کرد. اینکه یک افغانستان دیگر بیخ گوشمان داشته باشیم خوشایند کسی نیست.»

رئیس‌جمهور روسیه اضافه کرد: «اگر ما کاری که انجام دادیم را انجام نمی‌دادیم، یعنی اگر به تروریست‌ها در سوریه ضربه وارد نمی‌کردیم و آنها را نمی‌کشتیم و ساختارهای قدرت در آن سرزمین را برقرار نمی‌کردیم، تبعات شدیدتری در انتظارمان بود.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    0 0
    اگر دولت روسیه اسد را با حمایتهای الکی اش فریب نمی داد سوریه در نتیجه حمله آمریکا با 1000 تن گاز شیمیایی اش اسرائیل را تاکنون ده بار نابود کرده بود حالا شما ببینید روسیه به اسرائیل کمک کرده یا به ایران و خط مقاومت هدف روسیه دلداری به دولت سوریه و خلع سلاح شمیایی سوریه و اسد بوده و هست ما باید به فکر خودمان باشیم روسها و روسیه را 8 سرمایه دار اداره می کند انها معامله شان را با دولت امریکا کرده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس