کد خبر 837613
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
عمر عبدالرحمن

استقلال امشب با حریفی روبه‌رو می‌شود که فصل قبل سخت‌ترین شکست سال‌های اخیر را به آبی‌پوشان تحمیل کرد.

به گزارش مشرق، العین امارات در جریان برد 6 بر یک فصل قبل برتری مطلق داشت و کلاس بازی فوق‌العاده‌ای به نمایش گذاشت، هرچند در دور بعد مغلوب الهلال شد و نتوانست از یک چهارم نهایی فراتر برود. استقلال در فاصله 9 ماهه بین دو بازی متحول شده و این بار مصمم است که العین را در خانه‌اش متوقف کند. درباره تغییرات استقلال با شفر مطالب زیادی نوشته شده، ولی شرایط العین نسبت به فصل قبل چگونه است؟ تیمی که امشب قرار است مقابل استقلال بازی کند نسبت به آخرین بازی دو تیم چه تغییراتی داشته؟

خط حمله بین‌المللی

العین در آخرین بازی لیگ قهرمانان مقابل الریان که با تساوی یک بر یک به پایان رسید، نسبت به بازی فصل قبل مقابل استقلال در ترکیبش شش تغییر داشت. زوران مامیچ همچنین آرایش تیمش را از 1-3-2-4 به 3-4-3 تغییر داده بود.

در خط دفاعی سه نفره این تیم سوکاسا شیوتانی، مدافع ژاپنی مهره جدیدی محسوب می‌شود. با این حال نیمه تهاجمی العین بخشی است که استقلال در این بازی بیشتر باید مورد توجه قرار دهد و به فکر مهارش باشد. در بازی فصل گذشته کایو برزیلی، عمر عبدالرحمان و برادرش محمد، سه هافبک تهاجمی بودند که پشت سر ناصر الشمرانی عربستانی بازی می‌کردند و پنج گل العین توسط سه نفر از این جمع زده شد؛ کایو دو گل، عمر دو گل و شمرانی یک گل.

در ترکیب العین مقابل الریان عمر عبدالرحمان و رایان یسلام دو هافبک تهاجمی بودند و جلوتر از آنها سه مهاجم حضور داشتند. کایو برزیلی همچنان در گوش چپ، مارکوس برگ مهاجم تیم ملی سوئد در نوک حمله و حسین الشحات مهاجم جدید مصری در گوش راست.

العین به لطف این خط حمله کاملا خارجی همچنان تیم خطرناکی است و صدر جدول لیگ امارات را هم در اختیار دارد. این تیم پنج‌شنبه موفق شد الوحده، تیم دوم جدول را با نتیجه 6 بر 2 در هم بکوبد و فاصله‌اش با این تیم را در آستانه 4 بازی تا پایان فصل به 4 امتیاز برساند. در این بازی برگ (دو بار)، عمر عبدالرحمان، کایو، الشحات و یسلام برای العین گل زدند.


در جدول گلزنان لیگ امارات برگ با 14 گل در رده دوم است و الشحات که در نیم‌فصل از لیگ مصر به العین پیوسته 7 گل زده دارد. کایو و عمر هم به ترتیب 4 و 3 گل زده‌اند و باید این چهار بازیکن را لوزی مرگبار این تیم نامید. جالب اینکه شیوتانی، مدافع ژاپنی این تیم هم سه گل زده است. احمد خلیل ملی‌پوش هم بازیکن خطرناکی است که روی نیمکت می‌نشیند.

سمت چپ خطرناک

با این حال العین این فصل در لیگ قهرمانان هنوز بردی نداشته و این برای استقلال مایه امیدواری است. این تیم در بازی اول در ریاض میهمان الهلال بود و در حالی که ضدحملات خطرناکی داشت در نهایت به تساوی بدون گل رسید. العین در بازی دوم میزبان الریان بود و با وجود گل دقیقه دهم برگ از روی نقطه پنالتی به تساوی یک بر یک رضایت داد.
در بازی با الریان بیشتر حملات العین (43 درصد) از سمت چپ بود. کایو با سرعت و تکنیک خوبش نفوذهای خوبی از این سمت داشت و عمر عبدالرحمان نزدیکترین بازیکن به برگ بود. در این بازی کایو و برگ هرکدام دو ضربه به چارچوب داشتند. العین در بازی اول گروه مقابل الهلال که خارج از خانه بود از ترکیب 1-5-4 استفاده کرد و این نشان می‌دهد تیم مامیچ انعطاف‌پذیری تاکتیکی خوبی دارد. البته در آن بازی هم برگ، کایو و الشحات سه مهره تهاجمی العین بودند و باز هم بیشتر حملات از سمت چپ و با نفوذهای کایو (45 درصد) بود.
وریا غفوری که آماده‌ترین بازیکن این روزهای استقلال است امشب دوئل سختی با این بازیکن برزیلی خواهد داشت و قطعا شفر مثل بازی‌های قبل به او اجازه نفوذ بی‌محابا را نمی‌دهد. در بازی‌های اخیر معمولا شجاعیان به‌عنوان هافبک راست بازی کرده و اگر شفر یک بار دیگر به این زوج اعتماد کند، احتمالا به آنها وظایف دفاعی بیشتری می‌دهد. مهار این بازیکن یعنی توقف نیمی از حملات العین و این می‌تواند کلید موفقیت استقلال باشد.

 انتظار می‌رود العین در بازی امشب که به برد نیاز دارد بازی را با سه مدافع شروع کند و این می‌تواند فضای خوبی در اختیار مهاجمان شفر قرار دهد. بازیکنان استقلال بعد از شکست فصل قبل انگیزه زیادی برای انتقام از العین دارند، ولی با توجه به شرایط جدول، تساوی در این بازی خارج از خانه هم نتیجه خوبی محسوب می‌شود.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس