کد خبر 836641
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
ساخت هتل

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ستاره هتل‌ها براساس استانداردهای بین المللی گردشگری داده می‌شود.

به گزارش مشرق، مهرداد بائوج لاهوتی درخصوص کیفیت هتل‌های ایران، گفت: از آنجا که رتبه‌بندی هتل‌ها بر اساس تعداد ستاره‌ها می‌تواند راهنمای مناسبی برای گردشگران باشد تا براساس خدمات مورد نظرشان انتخابی آگاهانه داشته باشند، بنابراین باید دید این ستاره‌ها چگونه به هتل‌ها داده می‌شود؟ آیا ستاره هتل‌های ایرانی براساس معیارهای بین‌المللی است؟

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هتل‌های ایرانی براساس استانداردهای بین‌المللی ستاره‌ دریافت می‌کنند؛ نکته مهم حفظ این استانداردهاست چرا که ممکن است هتل‌ها پس از ساخت و در مرحله اخذ ستاره از کیفیت خوبی برخوردار باشند اما پس از مدتی در صورتی نبود نظارت کافی کیفیت خود را از دست دهند.

وی با بیان اینکه سرویس‌دهی در هتل‌های ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار است و می‌توان ادعا کرد که تفاوت چندانی با هتل‌های کشورهای پیشرفته ندارند، بیان کرد: هتل‌ها براساس نحوه ارائه خدمات ستاره دریافت می‌کنند بنابراین تفاوتی بین سرویس‌های ارائه شده در هتل 5 ستاره ایران یا پاریس وجود ندارد.

ببینید:

عکس/ هتل پیازی در هند

فیلم/ عجیب ترین هتل جهان

لاهوتی تاکید کرد: اگرچه ممکن است فرهنگ و رسوم شهرها و کشورهای مختلف دنیا تعیین‌کننده نوع خدمات ارائه شده در هتل‌ها باشد اما این خدمات تاثیر چندانی در کیفیت هتل‌ها ندارد به طور مثال در ایران سرو نوشیدنی‌های الکلی ممنوع است اما این موضوع در ارائه خدمات به مسافران مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ هر شهر بنا به ظرفیت‌ها و محدودیت‌های خود به سرویس‌دهی مشغول است.

شبکه حمل و نقل ریلی در راستای توسعه گردشگری گسترش یابد

عضو کمیسیون بودجه، برنامه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه گسترش حمل و نقل ریلی یکی از الزامات توسعه صنعت گردشگری است، ادامه داد: برخی از گردشگران خارجی برای سفرهای ارزان قیمت به دنبال استفاده از شبکه‌های ریلی هستند که متاسفانه تا به امروز این شبکه در کشور گسترش چندانی نیافته است.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: در چشم‌انداز 1404 باید 25 هزار کیلومتر شبکه ریلی ایجاد شود؛ تا به امروز حدود 11 هزار کیلومتر ریل ایجاد شده است بنابراین باید برای تحقق هدف تعیین شده سالانه هزار کیلومتر ریل در کشور ساخته شود تا بتوان از این ظرفیت برای ترغیب گردشگران خارجی که به دنبال سفر ارزان قیمت هستند، استفاده کرد.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    1 2
    معلومه که نه تو شرکت دوستم تو تبریز هتلی ساختند که بشدت بی کیفیته رشوه دادن ستاره خریدن
  • SE ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    2 1
    هتل 5 ستاره ایران معادل 3 ستاره اروپاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس