رهبری

در شرایط امروز کشور و با وجود دشمنان خارجی و نیز ضعف دستگاه فرآورده های علمی و تبلیغی در کشور، خصوصی سازی آموزش عالی، عملی و جایز نیست و هیچکس نباید برای آن برنامه ریزی کند.

سرویس تاریخ مشرق- رهبر معظم انقلاب در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۷۵ با مسؤولین وزارت فرهنگ و آموزش عالی دیدار می‌کنند. در این دیدار، ابتدا دکتر محمدرضا هاشمی گلپایگانی، وزیر آموزش عالی، گزارشی از وضعیت این وزارتخانه ارائه می‌دهند و در ادامه رهبر انقلاب نکات مهمی را مطرح می‌کنند.

مقام معظم رهبری برای اسلامی کردن دانشگاهها، تکلیف را متوجه مسؤولان و دست اندرکاران وزارت فرهنگ و آموزش عالی دانستند و فرمودند: اسلامی کردن دانشگاهها به مفهوم یک تحول بنیادین است که در تاریخ این کشور، ماندگار خواهد شد و تحقق این مهم مستلزم یک تصمیم گیری کلان و عملی و نیز اجرای یک روش صحیح، مدون، قانونی، منطقی و حساب شده است. دانشگاه امروز ما اسلامی نیست و باید اسلامی شود و برای این منظور یک تحول عمیق، بنیادین، دلسوزانه، بلند مدت، برنامه ریزی شده و همه جانبه، ضروری و اجتناب ناپذیر است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با موضع خصوصی سازی آموزش عالی قویا مخالفت کردند و فرمودند: در شرایط امروز کشور و با وجود دشمنان خارجی و نیز ضعف دستگاه فرآورده های علمی و تبلیغی در کشور، خصوصی سازی آموزش عالی، عملی و جایز نیست و هیچکس نباید برای آن برنامه ریزی کند.

حضرت آیت الله خامنه ای اهانت برخی از اساتید و یا دانشجویان بی اعتقاد و لاابالی را به دانشجویان بسیجی و تلاشگر دوران دفاع مقدس را کاری مذموم و ناپسند دانستند و فرمودند: مسؤولان وزارت فرهنگ و آموزش عالی باید کسانی را که در سمت استاد دانشگاه با مقدسات نظام اسلامی مبارزه می کنند کنار بگذارند و به جای آنان، افراد مؤمن و معتقد که ارزشها و آرمانهای ملت مسلمان ایران را قبول دارند به کار گمارده شوند. امروز در برخی دانشگاهها به عناصر مؤمن جفا می شود و شما باید جلوی آن را بگیرید و دانشگاه را با حفظ هویت علمی آن به سمت هدفهای اسلامی بکشانید.[۱]


[1]- http://leader.ir/fa/content/1279/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • دانشگاه شیراز IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    متاسفانه این وضعیت هم اکنون هم وجود دارد و حتی در مواردی شدیدتر و علنی تر شده.
  • US ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    31 38
    آفرین به خودمان که دانشگاه اسلامی نیست!!!!!!!!!!!! .کار دست اکبر شاه بوده و عواملش هنوز هستند
    • انقلابی IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
      17 7
      جدیدا دارن پاکسازی میکنن عوامل اکبرشاه رو
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    25 9
    دانشگاه های آزاد و غیرآزاد مثل ... پاک و یا همان بانکداری ... است. .
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    11 55
    امروز در گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهان طبق گزارش "پای درس استاد نفوذی" که در کیهان منتشر شد، استادی هست که در این گزارش به نوشته های مجرمانه وی اشاره شده است ولی جالب اینکه این استاد و خیلیهای دیگه راست راست میگردن و بورسیه های مظلوم هم چهار سال است خانه نشین شدند.
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    13 15
    دانشگاه جای منطق و علم است، نه جای ...با دختر و فحشا
  • بی سواد روستایی IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    9 23
    دانشگاه ندیده ها گند زدن به همه کشور و عوامل انگلیس و غرب هستند و جوانان کشور را فاسد و خراب و شهوتباز کردند به جای علم و سواد در حالی که در اروپا محیطهای دانشگاهی خیلی سالمتر از باقی محیطها هستنتد و قوانین سخت پوششی و ارتباطی دارند
  • علی AE ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    14 0
    نبازی نیست لزوما اسلامی باشن خیلی چبز ها در این جامعه حتی انسانی هم نیستن !
  • DE ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    11 5
    دانشگاه باید علمی باشد . درسته که دانشگاه حوزه علمیه نیست. اما آیا خانه فساد و تباهی و بیسواد باید باشد !
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    8 3
    اشتباه اصلی این بود که دانشجوها رو آلت دست تسویه حساب های سیاسی کردیم.
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    3 2
    مشکل از اساتید و مدیران دانشگاه های دولتی و نیمه دولتی ...آزاد را ولش کن انتظاری نداریم هست باهاشون لاس نزنی بدبختت میکنن مثال زنده خودم !!منو بدبخت کردن .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس