کد خبر 836248
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
بیمه سلامت

وزیر بهداشت گفت: تامین اجتماعی باید به همان قانون اولیه زمان تاسیس خود باز گردد، از بنگاهداری دست برداشته و محرومین جامعه تحت پوشش خود را شناسایی و از آنها حمایت کند.

به گزارش مشرق، دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت هیچگاه به دنبال انتقال سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت نبوده و نیست، اظهار داشت: مجموعه تحت مدیریت ما به قدر کافی، گسترده است اما بجای ادغام سازمانهای بیمه گر نیاز داریم که سیاستگذاری‌ها در این حوزه، واحد باشد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اینکه مدیریت تامین اجتماعی در کدام دستگاه باشد، اهمیت چندانی ندارد بلکه هماهنگی آن با نظام سلامت مهم است و بیمه سلامت علیرغم اینکه به وزارت بهداشت منتقل شده، به عنوان یک سازمان مستقل عمل می‌کند و باید مدعی و مطالبه‌گر از وزارت بهداشت باشد.

بیشتر بخوانید:

مصوبه‌ای که باعث گروگان گرفتن بیماران می‌شود

فرهنگیان بازنشسته خواستار ترمیم حقوق/ شاغلان ۶ ماه در انتظار معوقات

سال ۹۷ چند میلیون نفر یارانه می‌گیرند؟ +جدول

سال 97 همه یارانه خواهند گرفت جز کسانی که عدم نیازشان محرز است

هاشمی افزود: فروشنده و خریدار خدمات باید متفاوت عمل کنند و بیمه‌ها باید متناسب با درآمد خود، منافع سازمان بیمه گر و بیمه شده را در نظر بگیرند بنابراین از روز اول، تاکید داشتیم که در حوزه بیمه‌ها باید سیاستگذاری یکپارچه وجود داشته باشد.

به گزارش وزارت بهداشت-وی ادامه داد: اما در حال حاضر، بیمه‌ها پراکنده هستند و رفتارهای متفاوت و گاهی متناقضی دارند و مردم از این بابت، عصبانی و شاکی هستند.

وزیر بهداشت یادآور شد: تامین اجتماعی باید به همان قانون اولیه زمان تاسیس خود باز گردد، از بنگاهداری دست برداشته و محرومین جامعه تحت پوشش خود را شناسایی و از آنها حمایت کند و به معنای واقعی، حامی کارگران و بازنشستگان باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس