آغاز دربی ۸۶

پیشکسوت استقلال گفت: همانطور که انتظار می رفت وینفرد شفر با وام گرفتن از اتفاقاتی که در دربی رفت رخ داد توانست نبرد تاکتیک را به سود استقلال تمام کند.

سرویس ورزش مشرق – دیدار هشتاد و ششم تیم های استقلال و پرسپولیس  با تک گل وریا غفوری به سود آبی پوشان پایتخت تمام شد تا ضمن جبران کردن شکست در دربی رفت جشن قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفدهم را مدتی به تعویق بیندازند.

مجید نامجو مطلق در گفت و گو با مشرق، درباره دربی 86 و دلایل شکست پرسپولیس و عملکرد تیم استقلال حرف زد.

متن صحبتهای وی در ادامه می آید:

نامجومطلق معتقد است کار تیمی خوب استقلال مانع از اجرای بازی همیشگی پرسپولیس شد

*پرسپولیس میلی برای برد نداشت

قبل از هر چیز باید درباره وضعیت هر دو تیم قبل از دربی بگویم که روند دو تیم در نتیجه گیری و نحوه بازی شان کاملا برعکس بود. استقلال رو به رشد و بهتر کار کرد و پرسپولیس به سمت بی انگیزگی می رفت. این اتفاق در بازی دربی هم نمایان بود و می شد انگیزه بالا و برتر استقلالی ها را در طول مسابقه حس کرد در حالی که پرسپولیسی ها فقط برای نباختن تلاش می کردند و میلی به برد نداشتند.

*استقلال 4 نفره حمله می کرد

استقلال درست از همان نقطه ای به پرسپولیس ضربه زد که این تیم فکرش را نمی کرد. شفر با چیدمان تیمش مامه تیام را در نوک گذاشته بود و در عوض سه نفر از دو جناح و پشت سر به او اضافه می شدند. جپاروف از پشت، اسماعیلی از راست و شجاعیان از چپ هر زمان لازم می شد خط حمله استقلال را از یک به چهارنفره تغییر وضعیت می دادند و این باعث برهم ریختگی تمرکز مدافعان خوب پرسپولیس شد. چیزی که این تیم تصور می کرد نقطه قوت تیمش است.

* نقش مهم هافبک های دفاعی

امید ابراهیمی و فرشید باقری در دربی دو وظیفه متفاوت ولی در یک مسیر داشتند. یکی در عرض خط هافبک در حرکت بود و دیگری در طول. امید ابراهیمی تا پشت 18 قدم حریف هم جلو می رفت و گاهی تا مقابل رحمتی عقب می کشید ولی فرشید باقری فقط در عرض بود و هر طرف توپ می رفت با آن حرکت می کرد منهای اوقاتی که امید ابراهیمی در میانه زمین سرجایش بود. این کار ترافیک خوبی برای ممانعت از تردد آسان هافبک های پرسپولیس ایجاد کرده بود.

*علیپور دیده نشد

یارگیری درست و منطقه ای برای مهار تک مهاجم پرسپولیس باعث شد تا شفر به آنچه می خواست برسد. در واقع شاید اگر برانکو از ابتدا با دو مهاجم بازی می کرد قطعا بخت بیشتری برای گلزنی می یافت ولی برانکو که باید حساب یارگیری منطقه ای برای آقای گل لیگ (علیپور) را می کرد به این موضوع توجهی نداشت تا شفر هم به خواسته اش برسد. بی شک اگر یک مهاجم دیگر کنار علیپور می ایستاد مدافعان استقلال با این تمرکز بالا نمی توانستند هم او را مهار کنند و هم هافبک های پاسور به او را.

درخشش مامه تیام در چند دیدار اخیر استقلال او را به مهاجم ثابت و مؤثر این تیم تبدیل کرده است

*تیام همه خریدهای بد را جبران کرد

مامه تیام فورواردی باهوش، پا به توپ، قلدر، آماده، سرزن و دقیق است که بعد از چندین خرید بد داخلی و خارجی این فصل استقلال بالاخره یک اتفاق خوب برای این تیم بود. او در دربی گرچه گل نزد ولی نقش مهمی در سرگرم کردن مدافعان استقلال به خودش داشت و از این حیث می توان بخشی از گل وریا را به نام او ثبت کرد که خط دفاع پرسپولیس را به شدت به خودش مشغول کرده بود.

*رحمتی روز راحتی داشت

با توجه به تدابیر درست دفاعی استقلال و حضور مهره هایی که همگی در تیم ملی مورد اعتماد کی روش هم هستند رحمتی در دربی روز سختی را تجربه نکرد و منهای یکی دو صحنه خیلی تحت فشار نبود.

بازیکنان استقلال پس از برد در دربی پیروزی شان را به پادوانی که در بیمارستان بستری است تقدیم کردند

*جپاروف را فراموش نکنید

سرور جپاروف هم از مؤثرترین بازیکنان استقلال در این برد بود. تجربه و شعور بالای فوتبالی این هافبک کاربلد نقش مهمی در برد استقلال داشت. هم در حملات به دروازه استقلال، هم در کار تیمی در میانه زمین و هم دفاع. او بارها توپ های هافبک های پرسپولیس را در مقابل محوطه 18 قدم قطع کرد و آغازگر یک ضد حمله از زمین خودی شد. پاسهای تودری که برای تیام، شجاعیان و اسماعیلی داد بسیار دقیق و حساب شده بودند. او قبل از گل غفوری پاس مهمی به تیام داد تا در ریباند ضربه او وریا گل بزند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ناشناس IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    35 57
    آقای نامجو مطلق فراموش کرد که بگه در نیمه دوم کل بازی توی زمین اس و در محوطه 18 قدم تیم محبوبش اتفاق افتاد و اگر نبود لطف داور در نگرفتن 2 پنالتی صد در صدی الان ایشون و امثال ایشون نمی تونستند اینجوری نظر بدهند
    • استقلالي IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
      34 24
      خخخخخخخخخخ. همين برات بسه. خاك تو سرت كه جنبه باخت نداري و هنوزم قبول نداري دربي رو همه جوره باختين
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
      31 13
      باختین تمام ...سکوت
    • رضا IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
      21 16
      برادر باختی دنبال بهانه نگرد . نیمه اول هم شما لوله شده بودین . تازه شانس اوردین جابر انصاری گل دوم رو بهتون نزد .
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
      3 1
      حتی نیمه دوم هم مدیریت بازی دست استقلال بود. به اون نشون که پرسپولیس حتی یک موقعیت هم نداشت و استقلال حتی ثانیه آخر بازی موقعیت مسلم گل داشت.
  • علیرضا IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    40 17
    یه بار مثل یه مرد !(البته اگه باشید )باخت را بپذیرید و دنبال اراجیف نباشید،استقلال در تمام لحظات بازی سر تر از پرسپولیس بود
    • ناشناس IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
      1 3
      آره تو راست می گی، مخصوصاً نیمه دوم. بقول نامجو مطلق، پرسپولیس میلی به برد نداشت والا ... واقعاً راست میگه. 17 امتیاز اختلاف دیگه انگیزه ای برای برد نمی ذاره.
  • ناشناس IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    55 13
    تیم شما فقط مگر با پنالتی های مشکوک مثل پنالتی دکترتان در بازی رفت اس راببریدوگرنه نیمه اول هم همه دیدن که تیم شما هم کجا بود حرف حق تلخه
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
      2 5
      پنالتی علی پور رو تمام کارشناسان گفتن درسته بوده حتی در نود این بازی هم دقیقا برعکس اکثر رسانه ها درباره پنالتی سکوت کردن با وجودی که خیلی از کارشناسان دارن میگن پنالتی بوده
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    30 11
    اون زمانی که خدا داشت منطق رو تقسیم میکرد لنگی ها رفته بودن تو صف رو. به همین دلیل روشون زیاده و منطق ندارن
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    18 9
    استقلال قهرمان جووووووووونم اس اس تهران
    • شش تایی ها IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
      2 11
      شتر در خواب بیند پنبه دانه .با باخت پرسپولیس چیزی از ارزش های این تیم و بازیکنانش کم نشد .بله کیسه کش ها.
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
      2 10
      قهرمان بشکه؟
  • تاج سر IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    15 6
    به امیدکسب سومین ستاره توآسیا ---بین المللی ترین تیم ایران استقلال افتخارایران پرسپولیس سوراخه
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
      2 6
      از خواب بیدار شو شما در لیگ قهرمانان حتی یک بار به فینال هم نرفتید!!
  • برس بلیس IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    6 3
    مقصر واقعی برانکو بود که میخواد ادای کیروشو در بیاره و با بازیکنها لج میکنه
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    1 14
    کاملا فرمایشی بود و مشخص بود پرسپولیس باید می باخت
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    2 1
    مسلمان دقیقا همیشه نقش همین جباروف رو در دادن پاس های دقیق هوایی بازی می کرد مسلمان دچار بحران روحی روانی شده!
  • بازیکن سابق IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    2 9
    بین این همه انتقادی که به برانکوی بیچاره میشه خیلی ها نمیگن پرسپولیس در طول یک سال گذشته چقدر دچار مشکلات زیادی شده از 15 میلیارد بدهی ژوزه از دست دادن رامین سروش و طارمی و عدم تقویت تیم در نیم فصل به خاطر بسته شدن پنجره نقل و انتقالات دقیقا برعکس استقلال و دیگر تیم ها که تا دندان خودشون رو تقویت کردن
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    0 0
    برانکو نمی تواند در بازی های حساس تیم را اماده و جمع کند اما مربی باشگاهی خوبی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس