کد خبر 836042
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
 بهرام سرمست

مدیرکل سیاسی وزارت کشور وقایع کف خیابان را معلول ناکارآمدی نظام حزبی در کشور خواند و گفت: اتفاقات دیماه امسال کلیت نظام را هدف گرفته بود.

به گزارش مشرق، بهرام سرمست دبیر کمیسیون ماده احزاب وزارت کشور صبح امروز در نشست فصلی خانه احزاب ایران اظهار داشت: بر اساس دعوتی که خانه احزاب داشته این یک نشست فصلی به سن احزاب محسوب می شود و نهایت وسع و توانمان این بود که این سالن وزارت کشور را در اختیار احزاب قرار دهیم.

وی با بیان اینکه خانه احزاب تشکلی صنفی است و محدوده فعالیتش مشخص است گفت: ما  ۲۴۷ حزب شناسنانه دار در کشور داریم و هرچند یک نعمت بدای نظام سیاسی است از طرفی دیگر یک آسیب شناسی نیاز دارد که ببینیم به عنوان کشوری در حال توسعه چه نسبتی با سایر کشورها در این زمینه داریم.

وی با بیان اینکه اگر در نظام سیاسی ما جایگاه احزاب یه درستی تبیین می شد و احزاب کارکرد قانونی خود را ایفا می کردند این وقایع را بی قواره در کف خیابان نداشتیم اظهار داشت: این اتفاقات معلول ناکارآمدی و کژکاری نظام حزبی در کشور ماست و کلیت نظام حزبی نتوانسته کارکرد خود را ایفا کند.

سرمست با بیان اینکه در وقایع اخیر در برخی جریانات دچار سو تفاهم شدند گفت: عده‌ای از منتقدان دولت درصدد این بودند که وقایع دیماه را به پای دولت بنویسند ولی چند ساعت پس از اعتراضات این وقایع از دولت مستقر به سطح کل حاکمیت منتقل شد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور ضمن بیان اینکه اتفاقات دیماه امسال کلیت نظام را هدف گرفته بود، تاکید کرد: از دبیران کل عضو خانه احزاب تشکر می کنم که در بحبوحه آن حوادث نشست هم اندیشی در این مورد با آنها در وزارت کشور انجام شد.

‌سرمست با بیان اینکه احزاب باید بین دولت و ملت منازعات و اتفاقات را حل کنند، تاکید کرد: همچنین در تبین منافع ملی و ترجیح منافع حزبی به آن یکی از ایراداتی است که به ما آسیب می‌زند، در همین اتفاقات اخیر ما دیدیم که برخی از احزاب رقیب دولت به سیاه‌نمایی پرداختند و یک کنش‌گری سیاسی پرداختند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه خانه احزاب باید جلسه‌ای را تشکیل دهد تا براساس گفت و گو مشکلات خود را حل کنیم، اظهار داشت: از احزاب انتظار داریم به عنوان یک کارکرد اصلی به سیاست کشور کمک کنند.

وی افزود: دو رویکرد ما نسبت به احزاب این است که احزاب امروز بیشتر به عنوان یک کنشگر سیاسی عمل می‌کنند و امید است این سطح ارتقاء پیدا کند و احزاب در تصمیم‌گیری‌ها به عنوان عقلا به سیاست کمک کنند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه در مورد اصل ۲۷ قانون اساسی در حال پیش‌نویس لایحه هستیم گفت: هدف این است که از خانه احزاب هم دعوت می‌کنیم نمایندگان خانه احزاب در جلسه تدوین پیش‌نویس حضور پیدا کنند تا بتوانیم با همفکری یک لایحه خوب را تنظیم کنیم.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: آئین‌نامه چگونگی تامین امنیت راه پیمایی و صدور مجوز برای آن نیز مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    1 0
    پروژه بود. هست و خواهد بود. تا زمانی که دلارهای نفتی وجود دارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس