کد خبر 835937
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
زورگیری اینترنتی

سه برادر که با کشاندن فروشنده خودرویی سواری در سایت دیوار، او را به محل قرار کشانده و قصد ربودنش را داشتند با هوشیاری مردی رهگذر به دام افتاده و دستگیر شدند.

به گزارش مشرق،  ظهر هشتم اسفند سرنشین خودرو پرایدی خود را به مأمور راهنمایی و رانندگی در محدوده میدان صادقیه رساند و گفت: من وکیل دادگستری هستم، در حال رانندگی متوجه حرکات عجیب سرنشینان خودرو 405 شدم. در خودرو باز بود و من پاهای مردی را دیدم که از خودرو بیرون زده بود. سرنشینان پژو با او درگیر بودند و پس از اینکه به سختی او را داخل خودرو کشاندند و در خودرو را بستند راه افتادند. خواستم شماره پلاک را یادداشت کنم که دیدم مخدوش است.

با این گزارش، مأمور راهور بلافاصله وارد عمل شد و  با توجه به مشخصاتی که وکیل جوان داده بود، پژو پلاک مخدوش را شناسایی و پس از تعقیب و گریزی 20 دقیقه‌ای آن را متوقف کرد. سه سرنشین خودرو که برادر بودند دستگیر شده و تحت بازجویی قرار گرفتند.  

بیشتر بخوانید:

کلاهبرداری از 300 شهروند بااستفاده از سایت دیوار

مرگ مرد زورگیر پس از فریب یک زن در لاین


گزارش همزمان آدم‌ربایی


همزمان  با دستگیری سه برادر متهم، پسر جوانی به نام «عرشیا» با پلیس تماس گرفت و از ماجرای ربوده شدنش توسط سرنشینان پژویی در محدوده صادقیه خبر داد. با آغاز تحقیقات مشخص شد سه پسر دستگیر شده همان ربایندگان مرد جوان هستند.


آگهی پردردسر


به این ترتیب سه برادر آدم‌ربا و جوان ربوده شده روز گذشته به شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت منتقل شدند. «عرشیا» در گفت‌وگویی، درباره ماجرای ربوده شدنش گفت: خودرو پرشیایم را در سایت دیوار برای فروش گذاشته بودم که پسر جوانی با من تماس گرفت و برای بررسی خودرو با من در میدان صادقیه قرارگذاشت.

دو پسر جوان به محل قرار آمدند و بعد از دیدن خودرو قرار شد تا باهم به دفترخانه برویم. چون دفترخانه در محدوده طرح ترافیک بود خودرو را کنار خیابان پارک کردم و قرار شد با  تاکسی به دفترخانه برویم. ابتدا پرایدی توقف کرد که دو مرد جوان سوار نشدند، چند لحظه بعد خودرو پژویی مقابلمان نگه داشت و آنها مرا به زور داخل خودرو انداختند و سند و پول‌های همراهم را از من گرفتند.  من شروع به داد و بیداد کردم اما سه سرنشین خودرو بدون توجه به فریادهایم به راه افتادند.

آنها در داخل خودرو با مشت به سر و صورتم زدند و سپس در حالی که پاهایم از ماشین بیرون بود به راه افتادند. آنطور که گفته شده در همین  لحظات راننده خودرو عقبی که وکیل جوانی بود بسرعت موضوع را به پلیس خبر داد. پس از طی مسافتی پژو سواران مرا به داخل ماشین کشاندند و در را بستند و در همین حین متوجه شدند که پلیس در تعقیب شان است و به همین دلیل تعقیب و گریز آغاز شد. ربایندگان 20 دقیقه‌ای از دست مأموران فرار می‌کردند که در نهایت به داخل یک فرعی پیچیدند و مرا از ماشین به بیرون پرت کردند تا حداقل جرمشان زورگیری باشد نه آدم ربایی و بعد به فرار ادامه دادند. اما چند کیلومتر دورتر، مأموران کلانتری 135 آزادی  سر رسیدند و آنها را دستگیر کردند.


سناریوی متفاوت سه برادر


درحالی که پسر جوان ماجرای ربوده شدنش را اینگونه شرح می‌داد، سه متهم بازداشت شده ادعای دیگری کردند. یکی از آنها گفت: ما سه برادریم. برادرهایم تصمیم به خرید ماشین گرفتند و ما از سایت دیوار پژو سال 95 را دیدیم که خیلی تمیز است و قیمت آن زیر قیمت بازار و  حدود 34 میلیون تومان بود.

با شماره فروشنده تماس گرفتیم و قرار گذاشتیم. سه مرد جوان به سر قرار آمدند که یکی از آنها صافکار بود و دیگری فروشنده و یکی دیگر هم ارزیاب ماشین. آنقدر از ماشین تعریف کردند تا آن را خریدیم. فردای آن روز ماشین پژو پارس دیگری به قیمت 31 میلیون تومان در سایت دیدیم و برای خرید با صاحب ماشین قرار گذاشتیم.

درست مثل خودرو قبلی بود در حالی که حدود 4 میلیون تومان قیمتش زیر قیمت بازار بود و در این معامله هم یک گروه سه نفره آمده بودند. فکر می‌کردیم که معامله خوبی باشد اما وقتی برای پلاک زدن خودروها رفتیم، متوجه شدیم که خودروها چپی است. تازه آن موقع بود که متوجه شدیم با یک تیم فروش خودروهای چپی روبه‌روییم. به همان شماره تلفن‌ها زنگ زدیم اما شماره‌ها خاموش بود. به دنبال فروشنده‌های متقلب بودیم که آگهی دیگری درباره یک خودرو چپی دیدیم که قیمت این خودرو نیز زیر قیمت بازار بود.


با خودمان گفتیم که آنها باید عضو همان باند باشند. با آنها قرار گذاشتیم و به محل رفتیم که با یکی از فروشندگان خودرو که همین پسر جوان بود مواجه شدیم. او با دیدن ما اقدام به فرار کرد و چندین بار هم زمین خورد. درنهایت سوار پرایدی شد و ما خودرو را تعقیب کردیم.

در بین راه، زمانی که دید نمی‌تواند از دست ما فرار کند در خودرو را باز کرد تا  خودش را به بیرون پرتاب کند. ما می‌خواستیم او را تحویل پلیس دهیم و اصلاً ماجرای آدم ربایی در کار نبوده است. ما پلاک خودرو را مخدوش کردیم تا بتوانیم وارد طرح ترافیک شویم و از طرفی دو نفری را که پسر جوان می‌گوید سندش را سرقت کرده‌اند نمی‌شناسیم و او دروغ می‌گوید.


درحالی که متهمان چنین اظهاراتی داشتند، مأموران در بازرسی از خودرو پژو 405، سوئیچ 5 خودرو دیگر را هم کشف کردند و با بررسی شماره پلاک خودروها مشخص شد که با آن خودروها چندین زورگیری صورت گرفته است.
بدین ترتیب بازپرس ایرد موسی از شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ویژه سرقت دستور ادامه تحقیقات از سه برادر دستگیر شده را صادر کرد تا واقعیت روشن شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس