کد خبر 811303
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۰
سردار رحيمي

سردار رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری ۱۳۷ سارق منزل، خودرو، مغازه خبر داد و گفت: بهزیستی از پذیرش معتادان متجاهر شانه خالی می‌کند.

به گزارش مشرق، صبح دیروز سردار حسین رحیمی در حاشیه بازدید از کشفیات مختلف پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه این افراد در قالب ۳۰‌باند دو و سه‌نفره اقدام به سرقت می‌کردند، گفت: «۷۵‌نفر از این افراد دارای سوابق کیفری و دستگیری هستند.

دستگیر شدگان به بیش از ۹۰۰ فقره سرقت لوازم داخل خودرو و بیش از ۳۰‌مورد سرقت از منزل اقرار کرده‌اند.» رئیس پلیس تهران در خصوص اقلام کشف شده گفت: «‌این اقلام شامل فرش ابریشم، لوازم خانگی با ارزش، لوازم داخلی خودرو و تلفن همراه بوده است.‌»

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حدود ۴۰‌میلیارد ریال نیز کالای قاچاق از انبارهای جنوب تهران کشف شده است، گفت: «‌این کالاها شامل پارچه، لوازم جانبی تلفن همراه، لوازم آرایشی، لوازم صنعتی، کاغذهای برچسب‌دار و البسه بوده که همگی از سوی همکارانمان کشف شدند.»

وی افزود: « از بین افراد دستگیر شده،  سارقان خشنی بودند که در اوایل آذرماه امسال مرتکب قتل یکی از قربانیان خود با قمه شده‌بودند.» وی با بیان اینکه یک باند بزرگ جعل اسناد و گواهی‌های فارغ‌التحصیلی مدارس و دانشگاه‌های کشور نیز کشف و دستگیر شدند، گفت: «اعضای این باند که به طرزی ماهرانه گواهینامه‌ها و مهرهای مراکز و نهادهای آموزشی کشور را جعل کرده‌بودند، پس از اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی پلیس‌آگاهی تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شدند.‌»

سردار رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران گفت: «پلیس تنها نهادی است که اقدام عملی و جدی برای برخورد با آلودگی هوای تهران را دارد. هر نهادی باید به مسئولیت‌های خود در زمینه رفع آلودگی تهران بزرگ عمل کند و محدودیت‌های اعمال شده اخیر در واقع اقدامی مقطعی و موقت است.‌»  وی با بیان اینکه طرح زوج و فرد در روزهای اخیر از مقابل در منازل اجرا می‌شود، ادامه داد: «مأموران راهور در ۵۰۰‌نقطه تهران بزرگ مستقر شده و خودروهای متخلف را بر اساس قوانین و محدودیت‌های وضع شده اعمال قانون می‌کنند.‌»

سرداررحیمی در ادامه گفت: «پلیس هنوز موفق نشده است تا خودروهای فرسوده و عمومی را از رده خارج کند و این خودروها به ترافیک و آلودگی هوا دامن زده‌اند.»  

در پایان سردار رحیمی در جواب خبرنگار ما در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر در معابر بازارهای پرتردد از جمله شوش و مولوی گفت: «‌گشت‌های روزانه و شبانه پلیس مبارزه با مواد مخدر این افراد را جمع می‌کنند، اما بهزیستی و نهادهای مسئول دیگر این افراد را به خاطر بیماری‌های مسری‌ای که دارند، نمی‌پذیرند. اما با این حال حضور مؤثر گشت‌های پلیس به افزایش‌۶۰۰ درصدی دستگیری این معتادان شده است، اما بحران ساماندهی آنان همچنان ادامه دارد.‌»

گفت و گو با متهمان 

با پول سرقت، خودروی بی‌ام و خریدم 

اولین متهم پسر ۳۱‌ساله‌ای بود که به اتهام سرقت از منازل در شهرهای بزرگ از جمله اصفهان، مشهد و تهران دستگیر شده بود. 

متأهلی؟ 

بله. یک فرزند پسر دارم.

اهل کجایی؟ 

کرمانشاه.

سابقه داری؟ 

خیر.

نقشه سرقت منازل را از قبل طراحی می‌کردی؟

بله. 

از مدتی قبل به کمک همدستانم منازل را شناسایی می‌کردیم و بعد در وقت مناسب وارد خانه‌ها می‌شدیم. 

از نحوه سرقت بگو؟

من ورزشکارم و چندین سال کشتی کار کرده‌ام به همین دلیل خیلی راحت از نمای ساختمان‌های دو یا سه طبقه بالا می‌رفتم و بعد از طریق پنجره یا بالکن وارد خانه می‌شدم و سرقت می‌کردم. 

آخرین سرقتت از کدام شهر بود؟

اصفهان بود. آنجا منزلی را شناسایی کردیم که فرش‌های ابریشمی و دستباف و ظروف نقره‌ای زیادی داشت. 

درباره سرقت آخر بیشتر توضیح بده. 

نیمه‌های شب حادثه از نمای ساختمان وارد خانه شدم و صاحبخانه خواب بود. چند تخته فرش و از داخل بوفه چند ظروف نقره‌ای برداشتم و بیرون آمدم. ساعتی بعد دوباره وارد خانه شدم و چند تخته دیگر فرش و ظروف سرقت کردم، اما برای خودم جالب بود که در این رفت و آمدها صاحبخانه بیدار نشد!

فرش‌ها چقدر ارزش داشت؟

هر تخته فرش ۲میلیون تومان ارزش داشت.

مالخر داشتی؟ 

بله، اما فراری است.

چطور دستگیر شدی؟

اول همدستم دستگیر شد و بعد در بازجویی‌ها مرا لو داد. با خودروی بی.‌ام.‌و ام در خیابان در حال دور دور بودم که دستگیر شدم. 

خودروی بی.‌ام.و برای خودت است؟

بله. از پول‌های سرقتی یک ماشین بی.‌ام.و  خریدم. 

سرقت در پوشش مأمور 

جوان دیگری که به دست و پاهایش دستبند خورده بود به اتهام غصب عنوان و سرقت دلار از مسافران عرب زبان دستگیر شده بود. او یکی از اعضای طایفه فیوج بود که به سختی صحبت می‌کرد. 

چند سال داری؟

۳۴ سال.

سابقه داری؟ 

بله.

همدست هم داشتی؟ 

خیر.

از نحوه کف‌زنی‌ات بگو.

یک عکس با لباس مأموران پلیس انداخته بودم و در گوشی‌ام داشتم. 

مقابل سفارت عراق و اردن می‌رفتم و جلوی مسافرانی که ظاهر خشنی داشتند را می‌گرفتم و مدعی می‌شدم که آنها عضو داعش هستند. بعد به کوچه خلوتی می‌بردم و آنها را بازرسی بدنی می‌کرد و در فرصت مناسب پول‌ها و دلارهای آنها را کف‌زنی می‌کردم. 

تجهیزات پلیسی هم داشتی‌؟ 

فقط بی‌سیم همراه داشتم. 

تا الان چند شاکی داری؟  

پنج نفر و مابقی هنوز شناسایی نشدند. 

زورگیری با تبر در پارکینگ مسکونی!

متهم دیگر جوان ۲۷‌ساله‌ای بود که به اتهام زورگیری از دختر جوانی در پارکینگ خانه بازداشت شده بود. 

اعتیاد داری؟

بله. ۱۴ ساله شیشه مصرف می‌کنم.

متأهلی؟ 

خیر.

سابقه داری؟ 

بله سرقت موتور.

از شب حادثه بگو. 

آن شب دختر جوان با ماشین ۲۰۶ بود که بعد از شناسایی با خودروام او را تعقیب کردم تا اینکه وارد پارکینگ‌خانه‌شان شد و من مخفیانه و به سرعت وارد پارکینگ شدم. بعد از آنکه دختر جوان خودرواش را پارک کرد از پشت دهانش را گرفتم. او مقاومت کرد به همین دلیل صورتش را زخمی کردم و کیفش را سرقت کردم. 

سرقت مسلحانه با سناریوی ساختگی!

بهروز کارگر اخراجی کارخانه رنگ‌سازی است که با همدستی دو نفر از کارمندان کارخانه نقشه سرقتی مسلحانه‌ای ساختگی را اجرا کرد، اما خیلی زود آنها به دام افتادند. 

متأهلی؟ 

بله. یک دختر شش‌ساله دارم. 

در شرکت مشغول کار بودی؟

خیر. مدتی قبل به خاطر طرح تعدیل نیرو بعد از ۱۵‌سال کار در کارخانه، اخراج شدم. 

بعد از اخراج پولی از کارخانه گرفتی که بتوانی با آن کاری انجام دهی؟

خیر. پس از آن کار آزاد داشتم که ماهی یک‌میلیون تومان گیرم می‌آمد. 

از نحوه سرقت بگو. 

دو تا از همکارانم که در شرکت با هم کار می‌کردیم این پیشنهاد را مطرح کردند و به خاطر فشارهای زندگی مجبور شدم قبول کنم. 

آن دو نفر در کارخانه مشغول کار بودند؟

بله. یکی راننده بود و دیگری تحصیل‌دار شرکت بود. 

اسلحه را از کجا تهیه کردی؟

از بانه یک میلیون تومان خریدم. 

از نحوه سرقت بیشتر توضیح بده. 

روز حادثه دو همدستم از طرف شرکت برای برداشت ۲۱‌میلیون تومان به بانک رفتند و بعد از برداشت پول با من تماس گرفتند و طبق نقشه زیر پلی به صورت صوری به آنها حمله کردم و ۲۱‌میلیون تومان را سرقت کردم و همه پول‌های سرقتی را سه نفری تقسیم کردیم. 

دیگر متهم این سناریوی ساختگی مرد میانسال ۴۶‌ساله‌ای بود که راننده شرکت بود. 

چند تا فرزند داری؟

۳ فرزند.

چرا دست به این کار زدی؟

بچه‌هایم بزرگ شده بودند و یکی از آنها در آستانه ازدواج بود. برای پول جهیزیه مجبور شدم پیشنهاد دوستانم را قبول کنم. از طرفی دخترم دانشجو بود و برای هر ترم او یک‌میلیون و ۷۰۰هزارتومان باید واریز می‌کرد. از طرفی هم شرکت هر چند ماه یک‌بار حقوق می‌داد. 

شناسایی طعمه‌ها از طریق سایت دیوار

پسر ۲۷‌ساله که با همدستی دو مرد دیگر از طریق سایت دیوار خودروهای مدل بالا را سرقت می‌کردند مدعی شد قصد داشته خیلی زود پولدار شود. 

سابقه داری؟ 

نه، بار اولی بود که گیر افتادم.

شغلت چیه؟ 

مسافرکشی می‌کنم. 

درآمدت کافی نبود؟ 

دنبال پول بیشتر بودم.

از نحوه سرقت بگو. چطور این نقشه را طراحی کردید؟

با دوستانم این نقشه را طراحی کردیم و قرار شد از طریق سایت دیوار فروشندگان خودرو را شناسایی و به بهانه خرید خودروشان سرقت کنیم. 

درباره سرقت اپتیما توضیح بده؟ 

به بهانه خرید خودروی اپتیما با صاحب خودرو در منزلش قرار گذاشتیم. وقتی سر قرار رفتیم. بعد از کمی صحبت دوستانم او را گرفتند و بعد به پارکینگ رفتیم و خودرو را سرقت کردیم. 

صاحب خودرو مقاومت می‌کرد که او را با خودمان همراه کردیم و ۱۰۰‌متر جلوتر از خانه‌اش او را از خودرو پایین انداختیم و گریختیم. 

خودرو را فروختید؟

باور کنید تا حالا ۴ میلیون تومان هم خرج ماشین کردیم، ولی نتوانستیم آنرا بفروشیم. بعد از دستیگری تحویل صاحبش شد. 

شاپور همدست پسر جوان هم مدعی است به خاطر پرداخت مهریه‌۷۵۰‌سکه همسرش دست به سرقت می‌زده است. 

چند تا فرزند داری؟ 

دو فرزند.

شما چرا با این دو پسر جوان همراه شدی؟ 

به خاطر بدبختی و نداری!

چطور؟ مگر بیکار بودی؟

نه، راننده تاکسی هستم، اما به خاطر طلاق همسرم مجبور به پرداخت مهریه شدم. 

مگر مهریه‌اش چقدر است؟

۷۵۰ سکه. ۲۲ سکه تا حالا پرداخت کرده‌ام و برای پرداخت مابقی سکه‌ها گرفتارم. 

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس