کد خبر 835863
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵
پادوانی شفر

سرمربی استقلال می‌گوید:«صحنه آسیب دیدگی پادوانی مرا یاد بازیکنم ویوین فوئه انداخت ؛خدا را شکر که پادو برگشت.»

به گزارش مشرق، دوباره دربی و دوباره هیجان. دربی86 جذاب تر از بازی های اخیر! حالا این بار امید به استقلال هم دوباره برگشته. حالا اگر پرسپولیس برانکو را روی نیمکت دارد ، در سوی مقابلش وینفرد شفر نشسته . مرد مو سپید آلمانی که حالا دیگر به محبوبیت هم رسیده است. دیگر حتی منتقدانش هم او را ستایش می کنند. شفر در آستانه دربی به پرسش های ما پاسخ گفته است. شاید کمی شفاف تر و البته بی پرواتر از همیشه. مهمترین بخش گفته هایش می تواند این باشد:«خیلی وقت ها می خواهم صریح‌تر همه چیز را به هواداران بگویم اما باشگاه موافق نیست.»

* این دومین تجربه شما در دربی است. در تجربه نخست‌تان شما هارمونی و هماهنگ لازم با بازیکنان و تیم نداشتید و معتقد بودید که در دربی بعدی اوضاع متفاوت خواهد بود. حالا نظر شما در مورد مسابقه پیش رو چیست؟

من با بازیکنان هماهنگ بودم و هارمونی لازم را داشتم اما فراموش نکنید که ما تازه 2-3 هفته بود که تمرینات خود را با تیم آغاز کرده بودیم. این دربی اثبات خواهد کرد که ما در مسیر بسیار خوبی قرار داریم و قدم‌های بسیار خوبی را نیز در این مسیر برداشته‌ایم.

* این روزها شما با جمله «تو و ما با هم» بازیکنان خود را به وجد می‌آورید و به آنها انگیزه می‌دهید. در این هفته‌ها بازیکنان استقلال نسبت به گذشته عملکرد کاملاً متفاوتی از خود نشان می‌دهند. هواداران نیز به آینده بسیار خوشبین هستند. آیا می‌توانید انتقام شکست در دربی رفت را بگیرید؟ به هر حال تیم شما لیگ را واگذار کرده و پیروزی در دربی می‌تواند بهترین هدیه ممکن به آنها باشد.

شما همیشه برای قضاوت و سنجش موفقیت‌تان، باید به این نگاه کنید که کارتان را در چه نقطه‌ای شروع کردید. بجز تیام، بازیکنان حاضر در تیم همان‌هایی هستند که 6 ماه پیش نیز در تیم حضور داشتند، یعنی زمانی که همه در ناامیدی به سر می‌بردند. اکنون تمام آسیا از روحیه بالا و استایل فوق‌العاده و جدید استقلال صحبت می‌کنند و می‌نویسند. ما در گروه خودمان در لیگ قهرمانان آسیا در صدر جدول قرار داریم. حتی در اروپا نیز مردم به یکباره شروع به صحبت در مورد ما کرده‌اند. علاوه بر این، ما در لیگ سوم هستیم و در جام حذفی نیز به فینال رقابت‌ها راه یافته‌ایم. این آمار عالی‌ست و من از رضایت کامل هواداران با خبر هستم.

* در تاریخ باشگاه استقلال چیزی که تاکنون اتفاق افتاده، عدم موفقیت سرمربی‌های خارجی‌ست. بسیاری از منتقدین معتقدند که شما عملکرد خوبی در گذشته نداشتید. با این وجود شما اکنون تغییراتی در تیم داده‌اید و اکنون تیمی را آماده کرده‌اید که بسیار خوب بازی می‌کند. آینده خود را در ایران و استقلال چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 فکر می‌کنم بسیاری از منتقدین کارهای گذشته من را دنبال نکرده‌اند. من هرجایی که کار کردم پیشرفت تیمم خیره‌کننده بوده و من و همکارانم تیم را به حدی بهبود بخشیدیم که هیچکس تصورش را نمی‌کرد. در جامائیکا، یعنی تیمی که قبل از استقلال در آن حضور داشتم، ما جام کارابین را کسب کردیم و به مقام نایب‌قهرمانی در جام طلایی رسیدیم، جامی که هم‌رده با لیگ قهرمانان آسیاست. جامائیکا کشوری با 3 میلیون جمعیت است که دلشان در زمان بازی فینال برابر آمریکا در جام طلایی، با ما وارد زمین شد. رئیس یوفا و AFC شخصاً به ما تبریک گفتند. بازیکنان من به باشگاه‌های بسیار معتبر و بزرگی پیوستند و ما از سوی فیفا به عنوان تیمی که الگوی پیشرفت و توسعه است، معرفی شدیم. همانطور که گفتم من نمی‌توانم حرف‌های منتقدین را جدی بگیرم. آینده من بی‌نظیر خواهد بود. من با افراد بسیار بزرگی کار می‌کنم و با تیمی عالی، فوتبالی شگفت‌انگیز ارائه خواهم داد. آیا این اتفاق در ایران رقم خواهد خورد؟ این چیزی‌ست که هنوز از آن اطلاعی ندارم.

* در روزهای اخیر با مشکلات زیادی مواجه شدید. مشکلات مالی، سانحه تصادف رانندگی فرهاد قائدی و در آخر هم مصدومیت سنگین پادوانی. با این وجود تیم به روند خود ادامه داد. می‌خواهم نظر شما را در مورد مشکلات اخیر جویا شوم.

 ما تحت شرایط بسیار سخت و دشواری مشغول بکار هستیم، این واقعیت است. کار آسانی نیست و زمان بسیار زیادی را از ما می‌گیرد و بعضاً بسیار اذیت‌کننده می‌شود اما ما به مبارزه خود ادامه می‌دهیم و هیچگاه تسلیم نمی‌شویم. این تنها راه ممکن برای ماست. اما آیا می‌توان اوضاع را بهتر و حرفه‌ای‌تر کرد؟ البته که می‌شود ولی برای این منظور تغییرات اساسی و زیادی باید انجام شود تا بتوانیم اوضاع را بهبود ببخشیم و به نظر می‌رسد که ما زمان کافی برای انجام اینگونه تغییرات زیاد را نداریم. در کنار بسیاری از مشکلات ما شاهد این 2 تراژدی (تصادف قائدی و مصدومیت پادوانی) بودیم. لطفاً ما را درک کنید، ما به عنوان کادر فنی و بازیکنان، رابطه بسیار نزدیکی با یکدیگر داریم، همانند یک خانواده. امیدوارم و دعا می‌کنم که هر دوی آنها سلامتی خود را به دست آورند، این مهم‌ترین چیز است. شرایط پادو، من را یاد بازیکن سابقم، ویوین فوئه انداخت. آن هم خیلی شوکه‌کننده بود و شکرگزارم که او بهبود یافت.

* بعد از آنکه باشگاه در جذب بازیکنان جدید ناکام ماند، شما تقریباً ناامید شده بودید. اما اکنون بازیکنانی همچون تیام، داریوش شجاعیان، فرشید، روزبه، سرور و ... را دارید و مجدداً می‌درخشید. آیا این تغییرات را متاثر از خود می‌دانید؟

 این تغییرات نتیجه پشتکار و کار سخت است. ما قبل از تیام هم می‌درخشیدیم و اکنون او به ما برای پیشرفت بیشتر کمک می‌کند. به همین دلیل بود که از پذیرفتن بازیکنان سطح متوسط خودداری کرد. اسقلال نیازمند بازیکنان بسیار خوب است که بتوانند به سایر بازیکنان برای نشان دادن و بروز استعدادهایشان کمک کنند.

* زمانی که به عنوان مربی قرارداد خود را با استقلال امضا کردید، تیم با چالش‌های بسیار دست‌وپنجه نرم می‌کرد. مشکلات بین رحمتی و جباری با باشگاه و یا نقدهای فرهاد مجیدی. شما چگونه تمامی این تنش‌ها را مدیریت کردید؟

من آدم صادقی هستم، سخت کار میکنم و بهترین نفرات ممکن را در کنارم دارم. نه تنها ساشا، جیری و میگوئل بلکه حتی بیژن، اشکان و زرندی و حتی به عنوان مثال امیر که به عنوان مربی بندسازی وارد کادر شده.

* شما بین هواداران از روز اول، فرد بسیار محبوبی بودید. واکنش‌های شما در حین مسابقه و نحوه ارتباطتان با آنها در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند راه‌های ارتباط شما با هواداران باشد. نگران این نیستید که رابطه شما و هواداران خدشه‌دار شود؟

 همانطور که گفتم من انسان صادقی هستم و طرفدار شفافیت. برای هواداران نزدیکی با ما بسیار مهم است و من می‌خواهم خواسته آنها را اجابت کنم.  من حتی مایلم مسائل مختلف را بیشتر به هواداران توضیح دهم اما باشگاه با این مسئله مشکل دارد.

*هنوز با این مشکل که هواداران ورزشگاه را پر نمی‌کنند مواجه هستید. گرچه بازی با تیم‌های عربی در کشور بی‌طرف هم مزید بر علت شده. آیا شما امیدوارید که در دربی هوادارانتان برای حمایت از بازیکنان‌تان ورزشگاه را پر کنند؟ فراموش نکنید که اگر پرسپولیس در این بازی برنده شود، هواداران شما شاهد جشن قهرمانی آنها در استادیوم خواهند بود.

من سوال شما رو متوجه نشدم. هواداران‌مان به ورزشگاه می‌آیند تا بازی ما را تماشا کنند، فکر می‌کنم پرسپولیس برای آنها اهمیتی نداشته باشد. آنها قهرمان خواهند شد اما احساس می‌کنم این امر برای بسیاری از مردم حائز اهمیت نیست. آنها برای دربی می‌آیند و کاری خیلی به نتیجه لیگ ندارند.

* و آخرین سوال من در مورد برانکو ایوانکوویچ است. در طول فصل شما از حرف‌های او در مورد سرور عصبانی شدید. از او انتظار این سخنان را نداشتید، درست است؟

من عصبانی نه، بلکه مایوس و ناامید شدم!

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ارتش سرخ IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    3 4
    گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بیف بیف بو میده! ان شاءالله چند ساعت دیگه حال و روزت رو میبینم آقای شفر!
    • احمد IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      4 2
      عجب رویی دارید انتقامتان از الهلال گرفتیم ابروی ایران رادربرابر السد بردید که پارسال از اسیا حذف کردیم . صبر کن چندساعت دیگه ببین شفر چکارتان میکنه . ههههه هاهاها
    • وریا غفوری IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      2 0
      حال و روزت چه طوره؟
  • مهدی IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    1 3
    عجب شو منی هستش این شفر.
  • مصی IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    3 4
    ما واسه قهرمانی میایم به کوری چشم حسودا
    • احمد IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      1 1
      قهرمانی ابکی . با لابی گری .چرا تواسیا ابروی فوتبال ایران را میبرید . لنگ هیچ وقت تیم نبوده .ایران به اس اس بزرگ تو دنیا مینازه.
    • وریا غفوری IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      2 0
      خخخخخخخخخخخ چه قدر هم قهرمان شدید.حالا جدی جدی واسه چی رفته بودید؟
  • ااال IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    4 1
    واقعا‌ ..چه‌ مربی‌ زیرکی
  • ااال IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    1 1
    واقعا‌...چه‌ مربی‌ زیرکی
  • امیرحسین داوری اراکح AE ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    1 4
    فقط، پرسپولیس قهرمان راعشقه
    • عبدالله بیت سیاح IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      0 0
      قهرمان دیگه فایده نداره دربی مهه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس