کد خبر 835816
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴
روحانی

رئیس‌جمهوری گفت: جدایی از تحولات دنیای امروز و فرار از تحولات فناوری ارتباطات و اطلاعات شدنی نیست.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در جمع برگزیدگان استان هرمزگان در فرهنگسرای شهید آوینی بندرعباس ابراز کرد: نمی‌توانیم جلوی پهنای باند را بگیریم و تنگنای باند بگذاریم و بگوییم این حلال و آن یکی حرام است، گرچه انقلاب فناوری ارتباطات و اطلاعات سبک زندگی را تغییر می‌دهد اما فایده‌هایی چون دسترسی به علم، ارتباطات نزدیک‌تر با دوستان، دوست‌یابی و آشنایی و هم‌کلامی با سایر افراد را دارد. بپذیریم که دوران پهنای باند است، نه تنگنای باند.

وی تأکید کرد: نمی‌توانیم بگوییم سبک زندگی ما تغییر پیدا نمی‌کند و بخواهیم یا نخواهیم سبک زندگی در دنیای امروز تغییر پیدا می‌کند. نمی‌توانیم از انقلاب صنعتی فاصله گرفته و بگوییم صنعت نمی‌خواهیم و عنوان کنیم که چون صنعت مشکلاتی دارد می‌خواهیم کشوری منهای صنعت باشیم.

وی افزود: این‌که بگوییم صنعت با سنت‌های ما سازگار نیست خطا و اشتباه است و چه بخواهیم و نخواهیم صنعت خود را بر ما تحمیل کرده و نمی‌توانیم از صنعت جدا شویم و باید تلاش کنیم آثار بد صنعت برای جسم و روح مردم را با اصلاحات لازم بزداییم. باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم تا از خوبی‌های صنعت استفاده کرده و از بدی‌های آن در امان باشیم.

بیشتر بخوانید:

روحانی در جمع مردم بندرعباس: مردم ایران هرگز نخواسته‌اند انتقام بگیرند/ برای قدرت دفاعی مذاکره نمی‌کنیم

رئیس جمهوری اظهار کرد: در دهه‌های اخیر انقلاب دومی در فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌وجود آمده است و اطلاعات و علوم دنیای امروز و ارتباطات خاصی در دنیا برقرار شده است.


رئیس جمهوری گفت: نمی‌توانیم بگوییم اینترنت پرسرعت و تلفن همراه نسل سه و چهار نمی‌خواهیم که این مسئله آثار سوئی دارد اما نمی‌توان از صنعت فرار کرد و زمانی که صنعت سبک زندگی را تغییر می‌دهد سبک زندگی انسان با گذشته تغییر کرده است.

وی اظهار داشت: زندگی صنعتی شرایط جدیدی برای ما به‌وجود آورده است که هم خوب و هم بد است و نمی‌توانیم از صنعت فرار کنیم چرا که وارد انقلاب صنعتی و انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات شده‌ایم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    42 2
    خب حالا که میدونی صنعت خیلی خوب است لطفا این کارخونه هایی که تعطیل شد رو راه بنداز که کارگر ایرانی کارش رو شروع کنه و فارغ التحصل های باسواد اما بیکار برن مشغول بشن. کارو بسپرید به جوونا و ببینید نتیجش رو.
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    4 10
    قربون خنده های خوشگلت
  • US ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    5 1
    آقا شما نگران پهنای سفره مردم باش نه پهنای باند. با پهنتر کردن باند برای شمال شهر نشینان رای بده به شما که سفره عشرتشون همیشه پهنه، سفره باریک و آبرفته و خالی مردم بیچاره فقیر جنوب شهر نشین و شهرستانی، زلزله و طوفان و سیل زده پهنتر نمیشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس