نوری همدانی

آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید گفت: مردم اهواز در زمان جنگ خدمات بسیاری به نظام ارائه کرده‌اند و باید نسبت به حل مشکلات آن‌ها که مهم‌ترین آن ریزگردها است اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

به گزارش مشرق، آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، با اشاره به مسؤولیت‌های انسان‌ها، اظهار کرد: هر انسانی سه مسؤولیت دارد که باید در راستای عمل به آن‌ها اهتمام لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه خداوند پرونده انسان را نگه‌داشته است و در روز قیامت بر گردن افراد آویزان می‌کند، مطرح کرد: مسؤولیت یک مسئله بسیار بزرگ است چراکه خداوند با دادن عقل و اراده تمام انسان‌ها را مسؤولیت‌پذیر آفریده است.

این مرجع عالی‌قدر با اشاره به اینکه نخستین مسؤولیت انسان خودسازی است، عنوان کرد: خداوند انسان را کامل نیافریده و دنیا را محل تکامل گذاشته است تا انسان‌ها با عقیده، ایمان و عمل صالح در دنیا به تکامل و پختگی لازم برسند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که خودمان را نسازیم نمی‌توانیم برای جامعه مثمر ثمر باشیم، خاطرنشان کرد: دومین مسؤولیت انسان‌ها مسؤولیت اجتماعی است زیرا خداوند انسان را اجتماعی خلق کرده است و هیچ انسانی توانایی زندگی در تنهایی و بدون کمک دیگران را ندارد.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه اهمیت دادن به اجتماع و امور مسلمین جزو واجبات دین است، تصریح کرد: جریان‌های بحرین، یمن و سوریه بسیار ناگوار است و کسانی که نسبت به این وقایع بی‌تفاوت هستند به گفته پیامبر زنده نبوده و مرده به حساب می‌آیند.

وی با بیان اینکه قلب انسان از ظلم و گناه بیزار است، یادآور کرد: انسانی که قلبش زنده باشد به نسبت به دیگران احساس مسؤولیت داشته و با ابزارهای مختلف به کمک به دیگران می‌پردازد.

این مرجع عالی‌قدر با اشاره به اینکه افراد باید نسبت به وظایف خود در نظام اسلامی آگاه بوده و احساس مسؤولیت داشته باشند، بیان کرد: انقلاب اسلامی در جهان شناخته شده است و قهرمان انقلاب نیز امام خمینی(ره) است؛ خواندن وصیت‌نامه امام خمینی(ره) به افرادی که به انقلاب خدمت می‌کنند کمک می‌کند تا مسؤولیت خود را به بهترین شکل انجام دهند.

وی با بیان اینکه تمام افراد نسبت به زیردستان خود مسؤولیت دارند، ادامه داد: حفظ منابع طبیعی به گونه‌ای امانت‌داری است چراکه میراث آیندگان و مردم را باید حفاظت کنید.

بیشتر بخوانید:

توصیه آیت‌الله نوری‌همدانی به ائمه جمعه

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه راستگویی و امانت‌داری در دین اسلام بسیار سفارش شده است، اضافه کرد: معیار شناخت افراد نماز و روزه نیست زیرا افراد صالح در راستگویی و امانت داری مشخص می‌شوند.

وی افزود: مردم اهواز در زمان جنگ خدمات بسیاری به نظام جمهوری اسلامی کرده‌اند و باید نسبت به رفع مشکلات آن‌ها که بزرگ‌ترینشان مسئله ریزگردها است اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس