کد خبر 835709
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
پلیس فتا

رئیس پلیس فتا تهران گفت: در خریدهای اینترنتی باید از فروشگاه‌هایی خرید کرد که دارای نماد اعتماد باشند؛ همچنین از جعلی‌نبودن درگاه بانکی نیز باید مطمئن شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران با اعلام خبر فوق اظهار داشت:‌در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی،‌ بعضی تبلیغات غیرواقعی وجود دارد دو در برخی از آنها نیز هویت واقعی فروشنده و مکان وی مشخص نیست. 

رئیس پلیس فتا تهران تصریح کرد:‌ برخی از افراد سودجو و حتی مجرمان از این بستر سوءاستفاده کرده و با ارائه کالاهای ارزان‌قیمت با طراحی زیبا و وسوسه‌انگیز همچون تورهای مسافرتی، سبدکالا،‌ البسه،‌ کیف و کفش و لوازم خانگی اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می‌کنند. 

سرهنگ کاظمی گفت: آنها با این ترفند، کاربر را به واریز بخشی یا نیمی از هزینه کالا وادار می‌کنند ولی پس از واریز وجه به صورت اینترنتی، دیگر خبری از کالا نیست. 

بیشتر بخوانید:

وی تصریح کرد: در خریدهای اینترنتی بایدهایی وجود دارد که باید به آنها توجه شود؛‌ قبل از خرید، داشتن سیستم به روزرسانی‌شده بهترین راه مقابله با بدافزار و ویروس‌هاست. 

این مقام ارشد پلیس فتا توصیه کرد به شهروندان در انتخاب فروشگاه اینترنتی دقت و تأمل بیشتری داشته باشند و به نماد اعتماد فروشگاه‌ها دقت کنند. 

سرهنگ کاظمی ادامه داد:‌ هنگام پرداخت در درگاه‌های بانکی نیز باید از جعلی نبودن آدرس بانکی (فیشینگ) مطمئن بود.د 

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از این موضوع به سایت پلیس فتا قسمت آموزش مراجعه کنند تا خریدهایی آسان و مطمئنی را در پایان سال داشته باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس