کد خبر 847872
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
کولاکوویچ

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در صحبت‌های خود اعلام کرد که نمی‌تواند بازیکنان ملی‌پوش را در اختیار نماینده باشگاهی ایران در آسیا قرار دهد.

به گزارش مشرق، تیم بانک سرمایه با قهرمانی در لیگ برتر والیبال سال 96 سهمیه حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان را کسب کرد، اما با توجه به انصراف این بانک از تیمداری در لیگ برتر والیبال، خاتم اردکان به عنوان نایب قهرمان سال 96 به این رقابت ها اعزام می شود.

محسن ملت اردکانی مدیرعامل، ابوالفضل کارگر عضو هیات مدیره و محمدرضا سالک مربی تیم والیبال خاتم اردکان به عنوان نمایندگان باشگاه فرهنگی ورزشی خاتم ظهر روز دوشنبه با احمد ضیایی رئیس فدراسیون والیبال دیدار و گفت‌وگو کردند. محور عمده این دیدار حضور شایسته تیم خاتم اردکان در رقابت‌ها قهرمانی باشگاه‌های آسیا بود و رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد که از هیچ کمکی به این تیم دریغ نخواهد کرد. نمایندگان باشگاه خاتم اردکان نیز ضمن تمجید از حمایت‌های فدراسیون والیبال، برنامه‌های خود را برای حضور شایسته در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا تشریح کردند.

همانطور که علاقمندان به والیبال می‌دانند امسال، سال شلوغی برای این رشته محسوب می‌شود. از حضور در لیگ ملت‌های والیبال 2018 گرفته تا بازی‌های آسیایی، کاپ آسیا و سپس مسابقات قهرمانی جهان رویدادهایی هستند که ایران باید در آنها نماینده داشته باشد و مردم توقع کسب بهترین نتایج را هم دارند، چون والیبال پیش از این ثابت کرده که چه توانایی بالایی دارد.

در همین راستا صحبت‌هایی انجام شده تا بنا به درخواست ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی و با توجه به فشردگی مسابقات در رقابت‌های کاپ آسیا و بازی‌های آسیایی که از نظر زمانی نزدیک به مسابقات جهانی 2018 هستند، تیم ملی «ب» شرکت کند. این در حالی است که اخیراً ضیایی اعلام کرد در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال هم تیم ملی «ب» ایران به روسیه (میزبان هفته سوم) اعزام خواهد شد. بازی‌های آسیایی یکی از تورنمنت‌هایی است که مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در آن روی مدال طلای والیبال حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند؛ حال اینکه تیم مد نظر آقایان توانایی کسب مدال در بازی‌های آسیایی را دارد یا خیر سوالی است که باید در آینده منتظر پاسخ آن ماند.

در این شلوغی و ترافیک مسابقات نماینده باشگاهی ایران هم باید در جام باشگاه‌های آسیا حاضر شود، اما قسمت بد داستان اینجاست که آقای سرمربی اعلام کرده حاضر نیست ملی‌پوشان را در اختیار نماینده ایران در آسیا قرار دهد! نباید فراموش کرد که خاتم اردکان یا هر تیم دیگری که از طرف ایران به آسیا می‌رود، نماینده والیبال کشورمان خواهد بود و موفقیت یا ناکامی‌اش به نام والیبال ایران ثبت خواهد شد.

این موضوعی است که در فوتبال ایران هم شاهد آن هستیم؛ جایی که کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی اعلام کرده برای حضور قدرتمند شاگردانش در جام‌جهانی بازیکنان باید در اردوهای بلندمدت باشند؛ این در شرایطی است که  باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بازیکنانشان را برای موفقیت در این تورنمنت نیاز دارند. حالا این پدیده به روشی دیگر در والیبال هم دیده می‌شود و باید دید که چه تعاملی بین تیم ملی و باشگاه خاتم برقرار خواهد شد. آیا مسئولان فدراسیون می‌توانند با وجود بازیکنان مستعد زیادی که در والیبال ایران حضور دارند، این پدیده را مدیریت کنند یا خیر؟

محمدرضا داورزنی، رئیس سابق فدراسیون والیبال در دوران سرپرستی‌اش با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تیم ملی در مسابقات پیش‌رو و بازی‌های المپیک 2020، گفت: اطمینان می‌دهم سال 97، سال سازندگی والیبال است و تیم قدرتمندی خواهیم ساخت.

حال باید منتظر ماند و دید ضیایی که ادعای 10 سال نایب رئیسی داورزنی را دارد و با همین رزومه توانسته سکان هدایت فدراسیون والیبال را در دست بگیرد، می‌تواند سال 97 را در عمل به سال سازندگی والیبال تبدیل کند یا اینکه اتفاقات دیگری برای این رشته در راه خواهد بود.

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان آسیا از 8 تا 15 مردادماه سال جاری با حضور 17 تیم در شهر نایپیداو کشور میانمار برگزار می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    10 0
    این کاملا برعکس تیتر شما هستش و ربطی‌ به کیروش نداره. کیروش بازیکنان رو میخواد ولی‌ باشگاها نمیدن. عاقبت این سهل انگاریها ۲ ماه دیگه مشخص میشه وقتیکه تیم ملی‌ ایران در بزرگترین میدان فوتبال جهان و در برابر چشم میلیونها خارجی‌ افتضاح به بار آورد. آنوقت شماها نندازین گردن کیروش و مرد باشید تیتر بزنید که برانکوشیسم، موتورگازی شیسم ماموریت خودشون رو به خوبی‌ انجام دادند. اصلا چی‌ در این مملکت درسته که ورزشش درست باشه.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    0 1
    فوتبال ایران اگه به جایی رسیده از قبل همین کیروش بوده نه نون به نرخ روز خوری مثل علی کریمی، که اصلا منافع ملی براشون مهم نیس. طرز فکر مربی ای مثل کیروش باعث شد ایران تا دقیقه نود با آرژانتین-که نایب قهرمان جهان شد- مساوی باشه و فقط روی یه تیزهوشی مسی گل بخوریم. توی اون صحنه هم اشتباه از کسی نبود. چون گل از راه دور بود. علی کریمی و امثالهم همیشه نون خیانت به تیم ملی رو خوردن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس