مسابقات قرآن

دبیر ستاد اجرایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از حضور زندانیان در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن خبر داد.

به گزارش مشرق، آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم قرار است در روز ۱۰ اسفند در سراسر کشور برگزار شود. مرتضی خدمتکار دبیر ستاد اجرایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با اشاره به برگزاری این آزمون اظهار داشت: بیش از ۲۴۱ نفر در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن نام‌نویسی کردند که ۱۷۰ هزار نفر در آزمون کتبی و بیش از ۷۰ هزار نفر در آزمون شفاهی شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضاییه برگزار می‌شود

برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن در سه بخش

وی با بیان اینکه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن به صورت کتبی، الکترونیکی و شفاهی برگزار می‌شود، گفت: مرحله کتبی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم پنج‌شنبه ۱۰ اسفندماه به صورت سراسری در ۴۱۰ شهرستان برگزار می‌شود.

خدمتکار با اشاره به برپایی آزمون شفاهی نیز افزود: آزمون شفاهی این آزمون ویژه نوجوانان از شنبه ۱۲ اسفندماه آغاز می‌شود و تا ۱۸ اسفندماه ادامه دارد که در هر استان با توجه به آمادگی‌های لازم این آزمون برگزار می‌شود و آزمون الکترونیکی نیز ۱۲ اسفندماه برپا می‌شود.

حضور ۱۲ هزار زندانی در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن/ برگزاری آزمون در ۷۵ مرکز اصلاح تربیت

خدمتکار از حضور زندانیان در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن خبر داد و گفت: آزمون حفظ و مفاهیم قرآن در ۷۵ مرکز اصلاح تربیت هم‌زمان با آزمون سراسری با حضور نمایندگان کمیته حراست آزمون در زندان برگزار می‌شود. در این بخش ۱۲ هزار نفر شرکت کرده‌اند که در ۷۵ مرکز اصلاح تربیت هم‌زمان با سایر متقاضیان رقابت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

برنامه‌ای زنده ویژه بررسی مسابقات قرآن به روی آنتن سیما می رود

تقسیم وظایف ارشاد و اوقاف در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن

وی به هماهنگی برای برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه امسال برای نخستین‌بار آزمون حفظ قرآن با همکاری ارشاد و اوقاف برگزار می‌شود سعی کردیم با تقسیم کار از ایجاد مشکلات جلوگیری کنیم، بر همین اساس هماهنگی‌های خوبی صورت گرفته و نقش و وظایف هر نهاد تفکیک شده است؛ به طوری که مسئولیت محوری آزمون کتبی بر عهده ادارات ارشاد و مسئولیت محوری آزمون شفاهی بر عهده ادارات اوقاف و همچنین نظارت، ارزیابی و گزارش‌دهی آزمون کتبی بر عهده ادارات اوقاف و نظارت، ارزیابی و گزارش‌دهی آزمون شفاهی بر عهده ادارات ارشاد خواهد بود تا دستگاه‌ها بر عملکرد هم نظارت داشته باشند.

استفاده از ظرفیت اتحادیه قرآنی واحد استان‌ها در برگزاری آزمون

دبیر ستاد اجرایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با بیان اینکه ما سعی کردیم از ظرفیت‌های استانی نیز استفاده کنیم، گفت: با توجه به ادغام اتحادیه‌های استانی و تشکیل اتحادیه واحد در استان‌ها، سعی شده از ظرفیت آن‌ها نیز استفاده شده به طور مثال روند اجرای آزمون در برخی استان‌ها همچون اصفهان، گیلان و بوشهر به اتحادیه قرآنی استان واگذار شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس