کد خبر 834588
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
سردار اشتری

فرمانده نیروی انتظامی درخصوص ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین گفت: موضع ما در این خصوص موضع مسئولان اقتصادی است و در راستای اهداف آنها قدم برمی‌داریم.

به گزارش مشرق، سردار اشتری موضع نیروی انتظامی درباره ارزهای دیجیتال و بین کوین را اعلام کرد:

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی  در نشست سالیانه روسای پلیس فتا در جمع خبرنگاران به همایش سراسری پلیس فتا اشاره و اظهار داشت: در این همایش یک روزه ماموریت‌های سال جاری و اولویت‌های آینده این پلیس در فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: پلیس فتا با ظرفیت و توان خوب توانسته اقدامات مناسبی انجام داده و در خدمت مردم باشد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با اعلام این مطلب که 44 درصد جرائم در فضای مجازی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است گفت: 84 درصد تشکیلات نیز افزایش داشته است؛ البته اقدامات این پلیس برای پیشگیری از وقوع جرائم در جریان بوده و پلیس فتا در اسرع وقت جرائم را شناسایی کرده و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی به راه‌اندازی 7 آزمایشگاه ادله دیجیتال در 7 استان کشور اشاره و اظهار داشت: در استان‌های چهارمحال و بختیاری، تهران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، اردبیل و یزد این آزمایشگاه‌ها افتتاح شد و به ظرفیت استان‌های کشور افزوده شد.

بیشتر بخوانید:

میزان وقوع جرم در انواع شبکه‌های اجتماعی

سردار اشتری با اعلام این مطلب که قدرت پیش‌بینی و پیشگیری پلیس فتا رو به افزایش است تصریح کرد: در 140 نقطه کشور پلیس فتا داریم و حداقل 30 درصد افزایش یافته تا نقاط بیشتری را تحت پوشش قرار دهند؛ البته تمام کشور تحت پوشش است و این نقاط، نقاط معین است.

وی درخصوص عمده جرائم در امسال گفت: عمده جرائم فضای مجازی در حوزه مالی و به طور اخص کلاهبرداری‌های مالی، رجوع به حساب‌های بانکی و برداشت‌های غیرمجاز بوده است که با هوشیاری بانک‌ها و مردم کاهش یافته است.

این مقام ارشد پلیس کشور درخصوص نقش فضای مجازی در حوزه‌های اجتماعی و تهدیداتی که در این حوزه وجود دارد اظهار داشت: در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی،‌ فرهنگی و اجتماعی حتما در حوزه فضای مجازی قابل ملاحظه است و فتا توانسته تا حدودی در این زمینه پیشگیری کند و در میدان عمل نیز اقدامات مقابله‌ای خوبی داشته باشد.

وی از مسئولان مرتبط با حوزه فضای مجازی درخواست کرده است که مدیریت لازم بر این فضا را داشته باشند و در مواقع خاص با هوشیاری و توانمندی بالا بتوانند آن را مدیریت کنند.

سردار اشتری درخصوص پولشویی گفت: یک ارتباط خوب بین موسسات مالی، بانک‌ها و مراکزی که با پول سر و کار دارند با پلیس فتا برقرار شده و این ارتباط به صورت ایده‌آل بوده و اقدامات رو به جلو و خوب است.

وی افزود: پیشگیری‌های زیادی در این خصوص صورت گرفته تا از جرائم در این حوزه پیشگیری شود؛ البته لازم است این موضوع را جدی‌تر قلمداد کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی درخصوص ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین گفت: موضع ما در این خصوص موضع مسئولان اقتصادی است و در راستای اهداف آنها قدم برمی‌داریم؛ تجهیزاتمان را به روز کرده‌ایم تا بتوانیم بیشتر اشرافیت خود بیفزاییم و تقاضای مسئولین را پاسخ بدهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس