سخنگوی وزارت کشور

سید سلمان سامانی گفت: نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط دادگستری وظیفه برخورد با جرائم مشهود را به‌عهده دارد.

به گزارش مشرق، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در واکنش به ویدیوی منتشرشده در فضای مجازی با مضمون برخورد مأمور نیروی انتظامی با فردی که کشف حجاب کرده است، گفت: نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط دادگستری وظیفه برخورد با جرائم مشهود را به‌عهده دارد و مطابق قانون باید اقدامات لازم را به‌منظور حفظ ادله وقوع جرم و جلوگیری از فرار یا مخفی شدن متهم به‌عمل آورد، تحقیقات لازم را انجام دهد و بلافاصله نتایج و مدارک به‌دست‌آمده را به اطلاع دادستان برساند.

وی ادامه داد: اینها همه در حالی است که مجری قانون می‌بایست در برخورد با مجرمین، خود بیشترین پایبندی به قانون را داشته باشد و از هر گونه اقدامی که خارج از دایره قانون است خودداری نماید.

بیشتر بخوانید:

مجازات قانونی تشویق به بی‌حجابی چیست؟

سردار اشتری: جرائم امروز نسبت به گذشته تغییر کرده است

سامانی افزود: برخورد با تخلف باید با رعایت موازین شرعی و قانونی باشد و در نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ کس مجوزی برای اقدام خلاف قانون حتی در مقام برخورد با جرائم مشهود را ندارد.

سامانی در ادامه به اهتمام دولت در رعایت موازین شرعی و قانونی در تمامی زمینه‌ها و تحقق مفاد منشور حقوق شهروندی ابلاغی ریاست محترم جمهوری تأکید کرد و افزود: نیروی انتظامی در این روزها با اقتدار و رفتار متین خود صیانت از امنیت ملی و مصالح کشور را در تمامی حوزه‌ها، از دورترین نقاط مرزی تا پایتخت به‌تصویر کشیده است و انتظار می‌رود در انجام این‌گونه وظایف قانونی نیز نهایت دقت در رعایت موازین به‌عمل آید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • AT ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    26 44
    حتی کشته هم می شد هیچ اشکالی نداشت. اینها می خواهند ایران را لاییک کنند. خوب بگذار بهایش را بدهند. چرا رایگان کشور را به آنها تقدیم کنیم؟ اینقدر منفعلانه برخورد نکنید. گناه اینها دیگر بی حجابی نیست. بلکه گناهشان ترویج گناه است که سنگنترین گناه در اسلام و مصداق افساد فی الارض است. حکم شرعی آن هم اعدام است. دقت کنید که جرم پری بلنده هم زنا نبود. بلکه ترویج زناکاری بود.
  • AT ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    23 36
    این سوال را هم باید پاسخ داد که چه شده برای این زنان پوشیدن یک روسری چند گرمی این همه سخت است اما ساعتها آرایش و میک آپ و پوشیدن لباسهاسی تنگ و بدن نما برایشان اصلا سخت نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس