شهید حاج عبدالله نوریان - کراپ‌شده

ابتکار, دین‌مداری, خداترسی, بصیر, عامل به احکام الهی و شجاعت کم‌نظیر از جمله ویژگی‌های شخصیتی شهید نوریان بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق؛ سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفان شب گذشته در یادواره سی و دومین سالگرد شهادت سردار شهید عبدالله نوریان فرمانده گردان تخریب و مهندسی لشکر 10 سید الشهدا(ع) که در آستام مقدس امامزاده علی اکبر(ع) چیذر برگزار شد, در سخنانی شهید نوریان را بزرگ مردی نامید که به تنهایی یک گردان بود.

وی ادامه داد: شهید نوریان در دوران فرماندهی اش توجه ویژه ای به کادرسازی داشت و او  آن‌قدر تاثیر گذار بود که تمامی اصحاب تخریب به مانند شمع دور شهید نوریان حلقه زده بودند.

درباره شهید عبدالله نوریان بیشتر بدانیم:

دو فرماندهی که مدام از هم تعریف می کردند

شهادت بر فراز قله «گامو»

عکس/چقدر خوشند این جوان‌ها

پدر سردار شهید نوریان به فرزند شهیدش پیوست

روایت پسری که از پدرش در شهادت جلو زد

سردار فضلی گفت: شهید نوریان از زمان غافل نمی شد و زمان را به بهترین شکل مدیریت می‌کرد.شهید نوریان قابلیت‌های فراوانی داشت و در آن زمان علاوه بر فرماندهی گردان تخریب, فرماندهی گردان مهندسی هم به او واگذار شد, با توجه به اینکه این دو مسئولیت, مسئولیت‌های سنگینی است اما او بر اساس تکلیف آن‌ها را بر عهده گرفت و به خوبی از پس آن‌ها بر آمد.

عنوان

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفان با بیان اینکه شهید نوریان یکی از الگوهای ما و رزمندگان تخریب لشکر 10 سید الشهدا(ع) است, گفت: ابتکار, دین‌مداری, خداترسی, بصیر, عامل به احکام الهی و شجاعت کم‌نظیر از جمله ویژگی‌های شخصیتی شهید نوریان بود.

در پایان این مراسم از خانواده شهید نوریان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

شهید عبدالله نوریان در سال 1340 در محله شمیران تهران به دنیا آمد. سال 1358 همزمان با اخذ دیپلم به برای یاری دین خدا به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و در سال 61 با تأسیس تیپ سیدالشهدا (ع) به عنوان فرمانده گردان تخریب لشکر سیدالشهدا (ع) مشغول به کار شد.

شهید نوریان سرانجام در چهارم اسفند 64 سردار شهید عبدالله نوریان، در 24 سالگی در عملیات «والفجر 8» در حالی که مسئولیت مهندسی و تخریب لشکر 10 سیدالشهدا(ع) را بر عهده داشت، در حین هدایت بلدوزرها به منظور ایجاد خاکریز بر اثر اصابت خمپاره در منطقه فاو به شهادت رسید. پیکر این سردار شهید در امامزاده علی‌اکبر(ع) چیذر آرام گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    2 0
    صلوات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس