نتانیاهو و ترامپ

نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد از رئیس‌جمهور آمریکا برای شرکت در مراسم انتقال سفارتخانه این کشور از تل‌آویو به قدس دعوت کند.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از «دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهور آمریکا برای شرکت در مراسم گشایش سفارتخانه این کشور در قدس دعوت می‌کند.

شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه گزارش داد که نتانیاهو از ترامپ می‌خواهد در مراسم انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس و افتتاح آن در این شهر، شرکت کند.

نتانیاهو همچنین با انتشار پیامی ویدئویی ضمن تشکر از اعلام زمان گشایش سفارتخانه آمریکا در قدس، مدعی شد رخ دادن این اتفاق در سالروز تاسیس این رژیم «لحظه بزرگی برای اسرائیل خواهد بود».

بیشتر بخوانید:

زمان انتقال سفارت آمریکا به قدس

دولت آمریکا روز جمعه اعلام کرد که فعالیت‌های دیپلماتیک سفارتخانه این کشور در فلسطین اشغالی، از ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت ۹۷) در ساختمان جدید آن در قدس ادامه خواهد یافت. کاخ‌سفید همچنین کنگره را در جریان این اقدام قرار داد.

ترامپ در تاریخ ۱۶ آذر طی سخنرانی در کاخ سفید، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته و اعلام کرد به زودی سفارتخانه آمریکا را از تل‌آویو به قدس منتقل خواهند کرد.

این اقدام واکنش‌ها و اقدامات بین‌المللی گسترده‌ای را درپی داشت. در اولین جمعه پس از این تصمیم، هزاران فلسطینی در قدس، کرانه باختری و نوار غزه تظاهرات کرده و با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

کشورهای مختلف اروپایی نیز تاکید کردند این مسئله چشم‌انداز توافق صلح فلسطین-اسرائیل و اجرای راهکار دو دولتی را به خطر می‌اندازد. سران اروپا اعلام کردند از تصمیم ترامپ برای انتقال سفارتخانه‌هایشان از تل‌آویو به قدس تبعیت نمی‌کنند و این شهر را پایتخت دو دولت می‌دانند.

طبق قطعنامه ۴۷۸ شورای امنیت هیچ کشوری اجازه ندارد نمایندگی دیپلماتیک (سفارتخانه و کنسولگری) در شهر قدس تاسیس کرده یا تصمیمی درباره وضعیت آن بگیرد.

همچنین شورای امنیت در روزهای پایانی سال ۲۰۱۶ با تصویب قطعنامه ۲۳۳۴ ساخت هرگونه واحد یهودی‌نشین یا شهرک جدید در اراضی خصوصی فلسطینیان شامل قدس شرقی و کرانه باختری را ممنوع اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس