خبر ویژه

افسارگسیختگی قیمت ارز و بی‌اعتنایی دولت برای مدیریت بازار، صدای محافل رسانه‌ای حامی دولت را هم که با اعتراض مخاطبان مواجه شده‌اند درآورده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

سایت عصر ایران با اشاره به گران شدن ارز نوشت: آقای روحانی روی حرفتان حساب کنیم؟!


این سایت می‌نویسد: نرخ دلار در بازار در حال درنوردیدن مرزهای جدید است.


این رکورد در حالی است که رئیس‌جمهور روحانی و رئیس بانک مرکزی در هفته‌های گذشته بارها با هشدار به مردم آنها را از خرید دلار برحذر داشته و گفته‌اند با خرید دلار ریسک نکنند.

بیشتر بخوانید:

دولت اگر دنبال متهم شدن نیست؛ دست دلالان را از بازار ارز کوتاه کند


اما خرید دلار این روزها نه تنها ریسکی ندارد بلکه متاسفانه و بر حسب ظاهر راه درآمدزایی هم شده است و عده‌ای - حتی غیر دلال - کارشان این است که روزانه در مقابل صرافی‌ها صف می‌کشند و دلار می‌خرند و پس از آن با فروش دلار در آن سوی خیابان سود می‌برند.


رئیس‌جمهور روحانی در گفت‌وگوها و سخنان اخیر خود از ثبات در بازار ارز و کاهش قیمت دلار در آینده خبر داده و در گفت‌وگو با رشیدپور نیز تصریح کرده بود که خیال مردم بابت نرخ ارز راحت باشد. اما در همین مدتی که از این وعده رئیس‌جمهور و نیز رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر کنترل قیمت دلار در بازار گذشته، قیمت آن نه تنها کنترل نشده بلکه از مرزهای ۴۵۰۰ تومان در ابتدای ماه به مرز ۵۰۰۰ تومان در هفته پایانی بهمن ماه رسید.


وقتی رئیس‌جمهور به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی وعده می‌دهد باید این وعده او بر مبنای واقعیات و سیاست‌های در دست اجرا باشد نه اینکه بر عکس وعده او، قیمت دلار  روند صعودی شدیدتری بگیرد.


این «وعده بی‌پایه»، اعتبار رئیس‌جمهور را زیر سوال برده و این نقد جدی را بر ایشان وارد می‌کند که بدون حساب و کتاب و محاسبه، وعده نادرستی را به جامعه و فعالان بازار ارایه کرده و در این «شهرآشوب دلار» مردم و فعالان اقتصادی را گمراه کرده است.


انتظار طبیعی مردم و فعالان اقتصادی و بازار از رئیس جمهور و مسئولان اقتصادی دولت این است که پیش از نوروز سروسامانی به «آشفته بازار» کنونی بدهند و بیش از این به این مردم مضطرب و نگران زیان و آزار نرسانند، چون گرانی روز به روز دلار و سقوط ارزش پول ملی یعنی فقیرتر شدن فقرا و طبقه متوسط و فربه‌تر شدن آنهایی که با سوداگری و انباشت ارز خارجی در گاو صندوق‌هایشان سرمایه خود را چند برابر می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس