کد خبر 8338
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۲

آيت الله خامنه اي با صدور فتوايي توهين به عايشه همسر پيامبر اسلام و هر يک از نمادهاي اسلامي اهل تسنن را حرام اعلام کردند. اين فتوا ، با استقبال گسترده در جهان اسلام مواجه شده است.

به گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب در پاسخ به استفتائي اعلام کردند: " اهانت به نمادهاي برادران اهل سنت از جمله اتهام زني به همسر پيامبر اسلام [عايشه] حرام است. اين موضوع شامل زنان همه پيامبران و به ويژه سيد الانبياء پيامبر اعظم -حضرت محمد(ص) -مي شود."
آيت الله خامنه اي اين موضوع را در پاسخ به استفتائي مطرح کردند که در آن خواسته شده بود تا ايشان نظر خود را درباره "اهانت و استفاده از کلمات تحقيرآميز و توهين به همسر پيامبر اسلام ام المومنين حضرت عايشه اعلام کنند."
اين درخواست صدور فتوا از سوي جمعي از علما و فرهيختگان شيعه منطقه احساء عربستان سعودي ارائه شد.
استفتاء از آيت الله خامنه اي در پي توهين به عايشه توسط ياسر الحبيب روحاني شيعه کويتي صورت گرفت که با واکنش ها و مخالفت هاي بسياري روبه رو شد. در شديدترين اين واکنش ها، کابينه کويت، اين روحاني را سلب تابعيت کرد.
اين موضوع باعث شد تا شيعيان کشورهاي عربي حوزه خليج فارس تحت فشارهاي شديدي قرار بگيرند.
خبرگزاري مهر وابسته به سازمان تبليغات اسلامي اولين رسانه اي بود که اين فتوا را در بخش عربي خود منتشر کرده است.
سازمان تبليغات اسلامي از جمله نهادهاي زير نظر مستقيم مقام معظم رهبري است که رئيس آن نيز به طور مستقيم توسط ايشان تعيين مي شود.
خبرگزاري مهر در بخش عربي خود مي نويسد:" حضرت آيت الله العظمي سيد علي خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي با صدور فتوايي، توهين به ام المومنين حضرت عايشه همسر پيامبر اکرم يا نمادها و شخصيت هاي اسلامي اهل سنت را حرام اعلام کردند."
اين خبرگزاري ادامه مي دهد:" فتواي رهبر انقلاب جديدترين و بالاترين واکنش در سطح شيعيان در محکوميت توهين شيخ ياسر الحبيب به حضرت عايشه است. دهها نفر از شخصيت هاي ديني شيعه برجسته در عربستان سعودي، ايران و کشورهاي حاشيه خليج فارس توهين و اسائه ادب به حضرت عايشه يا هر يک از همسران پيامبراسلام را به شدت محکوم کرده اند."
پيش از اين حجت الاسلام سيدعلي فضل الله فرزند ارشد علامه محمدحسين فضل الله نيز در گفت وگو با روزنامه کويتي الراي اسائه ادب به حضرت عايشه را منع کرده بود.
اين خبر در رسانه هاي عربي به ويژه شبکه الجزيره بازتاب زيادي داشت. اين شبکه ضمن تکرار اين خبر در بخش هاي خبري مختلف ، در برنامه "ما وراء الخبر" با حضور اين کارشناسان به بررسي فتواي رهبري انقلاب و نقش آن در وحدت و نزديکي ميان پيروان مذاهب مختلف اسلامي پرداخت.
محمد البحراني خبرنگار الجزيره در تهران نيز در همين زمينه در گزارشي با نشان دادن جديدترين کتاب استفتائات آيت الله خامنه اي گفت: رهبر ايران بارها بر وحدت ميان مذاهب اسلامي تاکيد کرده است.
وي اضافه کرد: آيت الله خامنه اي همچنين در جديدترين فتواي خود بدگويي و اسائه ادب به حضرت عايشه همسر پيامبر و شخصيت هاي اسلامي مورد احترام اهل تسنن را حرام اعلام کرده اند.
البحراني افزود: رهبري ايران پيش از اين نيز با صدور فتواهايي ، اقامه نماز شيعيان به امامت فردي سني مذهب يا مشارکت در نمازجماعت برادران اهل تسنن را بدون مانع دانسته بودند.
اين فتوا در رسانه عربي بازتاب فراواني داشت و از جمله روزنامه الانباء کويت، سايت پرمخاطب محيط، روزنامه هاي السفير لبنان و الحيات چاپ لندن و سايت راديو تلويزيون مصر به انعکاس آن پرداختند.
با اين حال العربيه ، وابسته به افراطيون سعودي ، ترجيح داد در اين باره سکوت کند!
امام خميني و آيت الله خامنه اي همواره بر وحدت ميان مسلمانان ، تاکيد کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس