انتقال مجروحان فوعه و کفریا

پس از مذاکرات چند روزه و براساس توافق صورت گرفته، ۵ تن از بیماران شهرک های الفوعه و کفریا در امنیت کامل به همراه خانواده های خود برای درمان به سمت استان لاذقیه منتقل شدند.

به گزارش مشرق، منابع میدانی از اجرایی شدن توافق میان نیروهای ارتش سوریه و گروه تروریستی موسوم به هیات تحریر الشام برای خروح همزمان شماری از شهروندان بیمار شهرک های الفوعه و کفریا در شمال شرق استان ادلب و عناصر تروریستی زخمی شده در جنوب شهر دمشق خبر دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از پیشنهاد اولیه تروریست ها برای اجرایی شدن این توافق خبر داد و گفت: گروه تروریستی جبهه النصره پس از درگیری های سنگین در اردوگاه یرموک (حومه جنوبی شهر دمشق) و متحمل شدن خسارت های شدید این پیشنهاد را مطرح کرد.

این منبع میدانی افزود: در نهایت پس از مذاکرات چند روزه و براساس توافق صورت گرفته، ۵ تن از بیماران شهرک های الفوعه و کفریا در امنیت کامل به همراه خانواده های خود برای درمان به سمت استان لاذقیه منتقل شدند.

وی از خروج ۵ تن از عناصر تروریستی زخمی شده جبهه النصره از اردوگاه یرموک در جنوب شهر دمشق خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این توافق، عناصر تروریستی مجروح به استان ادلب در شمال سوریه منتقل می شوند.

این منبع میدانی تصریح کرد: هلال احمر سوریه به طور کامل بر این توافق نظارت کرد و براساس اطلاعات به دست آمده در زمان اجرایی شدن آن هیچ گونه مشکلی گزارش نشد و تروریست های جبهه النصره که این روزها در جنوب شهر دمشق تحت فشار گروه تروریستی داعش هستند برخلاف بد عهدی های سابق به تعهدات خود پایبند بودند.

به گزارش مشرق، اسامی بیماران مجروح که به همراه خانواده های خود از شهرک های الفوعه و کفریا خارج شدند به شرح ذیل است:

- حسین سلیمان جواد (به همراه ۳ تن از اعضای خانواده)

- حسین علی رجب (به همراه ۴ تن از اعضای خانواده)

- باسل مصطفی طربیخ (به همراه ۳ تن از اعضای خانواده)

- وسیم احمد جمال الدین (به همراه ۳ تن از اعضای خانواده)

- عمار محمد العمر

به گفته منابع میدانی ۳ تن از بیماران شهرک های الفوعه و کفریا از ناحیه چشم به شدت آسید دیده اند و وضعیت درمانی آنان به دلیل نبود امکانات پزشکی وخیم اعلام شده است؛ برخی خبرها حاکیست، مذاکراتی برای اجرای توافق های انتقال سایر بیماران در جریان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
    31 0
    خدایا خودت کمک کن شیعیان مطلوم سوریه رو ، سالهاست فوعه و کفریا در محاصره سگهای وحشی النصره و ارتش آزاده و هنوز این رذالت ادامه داره؛ خدا کنه زودتر این مردم صبور و مقاوم از این رنج آزاد بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس