موسسات مالی و اعتباری

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مجلس گفت:پس از ارائه گزارش نهایی کمیته تحقیق و تفحص همه از عمق و گستردگی تخلفات انجام شده باخبر شدند.

به گزارش مشرق، با ادامه اعتراضات مالباختگان موسسات مالی و اعتباری، 180 نفر از نمایندگان مجلس با طرح سئوالی از رئیس جمهور خواستار پاسخگویی وی در این باره شدند که بالاخره پس از گذشت ماه‌ها، طرح این سئوال برای بررسی به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارجاع شد.

جبار کوچکی‌نژاد رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مجلس اظهار داشت: تا قبل از تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، رئیس جمهور تخلفات انجام شده در صندوق و بانک سرمایه را در حد جابه‌جایی چند وام می‌دانست در حالی که با ارائه گزارش نهایی تیم تحقیق، خلاف آن به‌خوبی ثابت شد.

در همین رابطه:

مشکل ۹۸ درصد سپرده‌گذاران موسسات مالی حل شد

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان ابراز داشت: رئیس جمهور درباره تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان وجود هرگونه تخلفی را رد کرده بود در حالی‌که پس از ارائه گزارش نهایی کمیته تحقیق و تفحص همه از عمق و گستردگی تخلفات انجام شده باخبر شدند.

کوچکی‌نژاد به موضوع موسسات مالی و اعتباری اشاره کرد و بیان داشت: در این موضوع نیز همانند قضیه اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان، دولت هرگز حقیقت را نپذیرفت و با دادن وعده‌های رنگارنگ به سپرده‌گذاران که البته هیچ‌کدام نیز عملی نشد بیشتر موجبات نگرانی مردم را فراهم کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس درباره طرح سئوال از رئیس جمهور افزود: طرح سئوال از رئیس جمهور در مورد عملکرد موسسات مالی و اعتباری در جلسه یکشنبه 29 بهمن کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد و معاون رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دارایی برای پاسخ به سئوالات در آن شرکت کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: طراحی محور سئوالات با بنده بود که درمورد نحوه عملکرد بانک مرکزی، دادن وعده‌های دروغین به مردم توسط دولت، عدم نظارت درست بر عملکرد این موسسات و ایجاد تنش در جامعه از جمله موارد مهم مطرح شده در این جلسه بود.

در همین رابطه:

سپرده‌های 2 تعاونی اعتباری تعیین تکلیف شدند

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: دروغ گفتن به مردم و کسانی که در این موسسات مالی و اعتباری اقدام به سپرده‌گذاری کرده بودند یکی از مهمترین دلایلی است که موجب متشنج شدن اوضاع و وقوع حوادث تلخ در جامعه شد تا جایی که مردم برای احقاق حقوق خود به‌سمت موسسات هجوم بردند.

وی در مورد عمل نکردن موسسات مالی و اعتباری به تعهداتشان افزود: بنده به آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی عرض کردم که وعده‌های بسیار زیادی از سوی شما به سپرده‌گذاران این موسسات داده شد اما نه تنها هیچ‌کدام عملی نشدند بلکه در اقدامی خلاف حتی سودهای پرداختی از سپرده مردم کم شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    46 0
    مرگ بر همه ی بانکها
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    0 0
    اگر غیر مجاز اند مگر مملکت صاحب نداره که جلوگیری شود و وام ندهند و نگیرند؟ حقوق پرسنل و بیمه با چه عنوان و چگونه پداخت میشده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس