کد خبر 832279
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
سینما یک

در ادامه حملات دست‌اندرکاران برنامه‌های سینمایی صداوسیما به حاتمی‌کیا، این بار نوبت به سردبیر و مجری برنامه «سینما یک» رسید که علیه فیلم «به وقت شام» و کارگردان آن، قلم به دست گیرد.

به گزارش مشرق، غلام‌عباس فاضلی که چندی پیش نیز در برنامه «هفت» علیه «به وقت شام» سخن گفته بود، این بار و در واکنش به اعتراض اخیر حاتمی‌کیا، نامه‌ای سرگشاده را علیه وی نگاشت. این منتقد، به روال رسانه‌های زنجیره‌ای که سعی در ایجاد اختلاف بین جبهه انقلاب و حاتمی‌کیا دارند، باز هم نبش قبر کرد و اظهارات دو دهه قبل این کارگردان را به رخ کشید.


فاضلی در نامه خود، «به وقت شام» را فیلمی هالیوودی و پرزرق و برق توصیف کرد و نوشت:

«شما رفته بودید فیلمی علیه داعش بسازید، اما رفتار شما در مراسم اختتامیه نشان داد متأسفانه خودتان به یک داعشی تبدیل شده‌اید.

رفتار شما در مراسم اختتامیه جشنواره سی و ششم یک رفتار انقلابی نبود، بلکه به نظر می‌رسید در کنگره حزب رستاخیز شرکت کرده‌اید و دارید بیانیه این حزب را قرائت می‌کنید؟! نظام تک‌حزبی سالهاست در ایران منسوخ شده آقا! چرا تصور می‌کنید این رفتار فاشیستی در جامعه ما محلی از اعراب دارد؟!»


این نامه سراسر کینه و توهین در حالی توسط مجری و سردبیر برنامه «سینما یک» نوشته و توسط روزنامه شرق منتشر شده است که حاتمی‌کیا از جریان کلی نقد و رفتارهای غیرحرفه‌ای برنامه‌های سینمایی تلویزیون انتقاد کرده بود و اسم هیچ فردی را نیاورده بود.

چرا که در هر دو برنامه سینمایی که در ایام جشنواره فیلم فجر از شبکه‌های دو و سه سیما پخش می‌شد، منتقدان به طور یک‌سویه به فیلم «به وقت شام» حمله کرده بودند. این درحالی است که طبق روال حرفه‌ای باید منتقدی با نظری متفاوت هم در برنامه حضور می‌داشت.

اینکه چرا فردی در کسوت نقد، خودش تحمل یک انتقاد را ندارد و این گونه به فیلمسازی که نسبت به دو برنامه تلویزیونی انتقاد کرده، نسبت‌های توهین‌آمیز می‌دهد نیز خود موضوع قابل تأملی است.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    55 3
    درود بر حاتمی کیا
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      27 1
      آقای حاتمی کیا ما از شما تشکر میکنیم که باعث رنجش برخی از کسانی که به خارج از کشور وابسته هستند و دوست ندارند این مفاهیم ارزشمند اشاعه پیدا کند، شده اید
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      20 1
      جیره خوارهای اسرائیل کودک کش خودشان را دارند معرفی میکنند . این خیلی مهم است که این افراد دارند دستشان را رو میکنند.
    • سیمرغ کوه قاف IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
      4 0
      سلام خدا بر شهیدان ! شهیدان حال و آینده! وعشاق شهیدان... دوستت داریم عموابراهیم عزیز ما...باتک تک سلولهایمان...
  • هاتف IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    31 2
    جناب حاتمی کیا : بزرگوار ، بعضی‌ها از موفقیت های دائمی شما در حسادت می سوزنند. لیاقت شما را ندارند.
  • AU ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    17 1
    به نظر می رسه دشمن بدون کودتا صدا و سیما را فتح کرده. البته بودجه این سازمان از طرف نظام تزریق می شود و برداشت میوه آن به میل دشمنان ماست! یک نگاه سر انگشتی بیاندازید می بینید در اکثر مسائل حیاتی و امنیتی هزینه از طرف ما بوده و برداشت به میل دشمن و البته تمامی این نفوذها با مجوز قانونی از طرف خودمان بوده از ورود قانونی جاسوس حال با عنوان مشاور هسته ای یا محقق محیط زیست و فروش خاک گرفته تا مورد برون مرزی مثل بحران بسیار خطرناک سوریه. خدا می داند کی دلسوزان می خواهند متوجه بشوند که تا پاکسازی نشود هیچ قدم مثبتی نمی توان برداشت. البته نفوذها در سایر موارد بسیار متنوع است مثل اخلال در اقتصاد از ارز گرفته تا اختلاسها و یا مسئله انتقال آب و کشاورزی. بنظر شما این همه مثال زنگ خطر نیست؟
  • سید IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    18 1
    این جماعت منافق همینند، مانند طرفداران ورزشکاران باشگاهی با افراد برخورد می کنند. تا وقتی که شخص منظورشان در خط و ربطشان است همه کارش تحسین برانگیز است حتی اگر قابل توجه نباشد اما اگر خلاف تفکر غربزده شان کاری کرد حتی اگر کارستان هم باشد باید سرکوب و منکوبش کرد! درست مثل ورزشکار شایسته ای که از باشگاهی به باشگاه رقیب برود و مورد نوازش هواداران باشگاه قبلی قرار می گیرد!
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    17 1
    چند وقت پیش هم این اقای تازه به دوران رسیده استاد انتظامی رو کوبید صدا و سیما چرا میره سراغ اینا !!؟؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    10 0
    اینها دارن نشون میدن چقدر تحمل نقد دارند. اون باید تحمل نقد که هیچ هجمه سنگین از طرف رسانه های رسمی کشور رو داشته باشه تحمل نامردی رو داشته باشه اما انتقاد اگر بکنه و اگر صداش رو دو دقیقه ببره بالا ... واقعا دعوت میکنم به قضاوت بی طرفانه که کیا شعار انتقاد پذیری میدن و چقدر خودشون پایبندند
  • هادی IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    19 0
    اینها همان جاسوسهایی هستند که در لباس میش فعلا سر مردم را شیره می مالند.. هرچه میکشیم از نفاق این جماعت است
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      12 0
      مثل اینکه این ها با جاسوسهای وطن فروش یک هدف مشترک داشتند
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    14 0
    آقاي فاضلي در رفتار انقلابي هم رافت بسيار زيبا و قشنگ وجود داره و هم خشم انقلابي در برابر ظلم و ظالمان و نفوذي ها و بهايي ها،اين مملكت و اين خاك ايران عزيز رو همين بچه هاي انقلابي نگه داشتن و غيرت رو تو اين بچه ها جستجو كنيد
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    15 0
    خجالت آور است این نوع اظهارنظر در مورد یک فیلم ارزشی؛ اف بر امثال فاضلي باد
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    12 0
    خط شکنی حاتمی کیا خیلی ها رو وحشت زده کرده است. مومنین به انقلاب اسلامی با هم متحد شوید و شر این اشرافیت را از سر انقلاب کم کنید.
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    12 0
    حاتمی کیا انسانی بسیار شریف و فیلمسازی بسیار توانا هستند و هر فیلمی که ایشان تاکنون ساخته بسیار با محتوا و جذاب بوده حال اینکه برخی ها توانایی درک این مفاهیم را ندارند مقصر ایشان نیست . توصیه میشود که کمی به اطلاعات خود اضافه کنند
  • محمد RU ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    13 0
    این اقای غلام عباس فاضلی کی هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اتفاقا آقای حاتمی کیا عصبانی نیستند بلکه کسانی عصبانی هستند که حضور 30 ساله حاتمی کیا را در صدر سینمای ایران نمیتوانند تحمل کنند.بسیاری از هم دوره های حاتمی کیا به بازنشستگی سینمایی رسیده اند . نه دیگر ایده ای و نه محتوای جدیدی... حاتمی کیا به خاطر نادیده گرفته شدن ارزشها و ارمانها ناراحتند ونه ناراحت مادیات دنیا. ولی امثال این اقایون دغدغه شان چیز دیگریست و اگر واکنش نشان میدهند به یک دلیل است: حاتمی کیا هنوز فیلم میسازد، و هنوز محبوب است و هنوز مخاطب خودش را دارد. از چیزهایی حرف میزند که اگر هم باورشان نداشته باشی ولی به احترامشان میایستی...
  • مهماندار هواپیما GB ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    1 0
    اقای فاضلی شما از حسادت دارین می ترکین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس